Steemit Bas Gitar Dersi #3 [Başlamak İçin Geç mi Kaldım?]steemCreated with Sketch.

in #tr5 years ago

20190216_055618.jpg
Merak etmeyin! Geç kalmadınız.

Bu soruyu, genelde orta yaştaki insanlar sorsa da, çok genç yaşındaki müzisyen adaylarından da sıkça alıyorum.
Müzikle uğraşmak isteyen hatta profesyonel olmak isyenler için sorunun cevabı aslında çok basit;
"tabii ki geç kalmadınız."
umutyenilmezmusic-1550284081152.jpg
İşin zor kısmı, bas gitar çalmayı gerçekten istemek, bunu hissedebilmek ve inanmaktır.
Size kısa bir anımı anlatarak bu soruya da cevap olmaya çalışayım.

Bundan 3 sene önce, bindiğim bir takside, genelde dinlemeye alışkın olmadığımız, güzel bir parça çalıyordu, rock soundlu bir parçaydı. Biraz yol aldıktan sonra taksiciyle müzik üzerine sohbet etmeye başladık.

  • Ne kadar güzel, taksiyle yolculuk ederken rock soundlar duymak!

  • Abi ben çok severim müziği, eskiden de birşeyler çalmaya çok heves ettim ama firsat olmadı bir türlü.

  • Şimdi başlayabilirsin aslında.

  • Yok abi ya! Yaş olmuş 45.

  • Bunun yaşla pek ilgisi yok aslında. Ben müzisyenim, bas gitar çalıyorum ve aynı zamanda eğitmenlik de yapıyorum.

  • Yapma ya! Nasıl olacak şimdi, ne yapmam lazım? Kimse yok ki gösterecek!

  • Sanırım gitar çalmak istersin!

  • Uff! Hem de nasıl?

  • Eger, buna ayıracak zamanım var diyorsan, günde en az bir saat çalışsan mesela; tabii yaşını hiç sorun etmemelisin. Düşünsene, şimdi başlasan çalışmaya, bir sene sonra çalıyor olacaksın, en azından sevdiğin insanlarla güzel zaman geçirirken onlara birkaç parça çalsan nasıl olurdu?

  • Valla ne güzel olurdu ya! Nasıl yapacağım peki bu işi, nerden başlamak lazım? Hiç anlamki!

  • Sana en basit şekilde yöntemi anlatayım...
    umutyenilmezmusic-1550284209835.jpg
    Şoför arkadaşla güzel ve verimli sohbetin ardından ona neler yapması gerektiğini detaylı bir şekilde anlattım. Tabii ne kadarı aklında kaldı ya da dediklerimi yaptı mı bilmiyorum ama, gözlerindeki parıltıyı gördüğümde, en azından, yaş konusunu problem yapmayacağını anladım.
    Şimdi gelin size taksici arkadaşa da anlattığım temel başlıkları ve neler yapmanız gerektiğini kısaca maddeler halinde söyleyeyim.( Bu maddeler bütün enstrümanlar için de geçerlidir.)

  • Hevesli olmalısınız.
    20161129_015118.jpg

  • Her gün en az bir saatinizi ayırmalısın.

  • Konsantre ve disiplinli bir şekilde çalışmalısınız.

  • Meraklı ve cesur olmalısınız. (Özellikle, bu işin boş olduğunu söyleyenlere karşı;)

  • Doğru çalışma yöntemleri için bol bol araştırma yapıp, bu işi bilen kişilerden destek almalısınız. (Bunun için internetten de ulaşabileceğiniz birçok video eğitiminden de faydalanabilirsiniz.)

  • Sadece hobi olarak yapacaksan bile, (bas) gitarı en basit şekliyle bile öğrenebilirsin.

Bas gitar çalmayı düşünüyorsanız, zaten yeteri kadar müziğin içindesiniz demektir. Çünkü bas gitar, öyle herkesin farkedecegi, çalmak isteyeceği bir "saz" değildir. Çirkin ördek yavrusudur o, buz dağının görünmeyen tarafıdır hatta.
IMG_20160816_202909.jpg
Kısacası bas gitarı merak etmek bile yukarıdaki başlıkların zaten sizde olan, size avantaj sağlayacak en temel özelliklerdir. Geriye kalansa, bunları farkedip bir an önce ve tabii biraz sabırla, çalışmaya başlamanız olacaktır.
Profesyonel olmasanız bile hayatınızda ne kadar güzel değişiklikler yapacağını zamanla farkedeceğinizi umuyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 64060.81
ETH 3129.62
USDT 1.00
SBD 4.17