Bir Mühendislik Hikayesi - Engineering Story

in #tr7 years ago

Herkese hayırlı günler dostlar,

Bugün sizlere bir anımdan bahsetmek istedim. Son zamanlarda farkettim ki birçok anısı oluyor insanın. Benimde kendime göre birçok anım mevcut. Bende çıkardım anı defterimi ve içlerinden birini, dilim döndüğünce yazmak istedim.

{ ANI DEFTERİM :) }

Benim bir arkadaşım var. Aslında birden fazla arkadaşım var ama bu arkadaşım sıradan bir arkadaş değil. Üniversitede tanıştığım, üniversite öğrencilik yıllarımı beraber geçirdiğim ve evimi paylaştığım hem ev arkadaşım hem de sınıf arkadaşım :)
Bu arada ek olarak belirteyim Atatürk Üniversitesi Elektrik - Elektronik Mühendisliğinde okudum. İnsanın yazdıkça yazası geliyor haha :)
Bu ev arkadaşım ile öğrencilik yıllarında birçok şey paylaştık. Gel zaman git zaman okul yılları bitti. Artık iş hayatına atılma zamanı geldi. Tabi aradan askerliği de çıkardık :)

Ev arkadaşımla aynı meslekte olmamıza rağmen farklı dallar da işlere başladık. Ben yazılım işine girdim o da elektrik iletim dağıtım işine girdi. Haa bu arada kendisi benden daha yüksek maaş alıyor haha :) Allah daha çok versin inşaallah.


Masa Başı - Yazılım Mühendisi (Maaşı Düşük xD )


Sahada - Şantiye Şefi (Maaşı Yüksek xD )

Aradan yıllar geçti ve biz kader diyerek tekrar bir araya geldik. Bu bir araya gelmeden gayet memnunum ben, ama o memnun mudur bilemem :) belki cevap vermek ister ;)
Kendisi İstanbul'da bir proje yakaladı ve Avrupa Yakasına yerleşti.

Ne zaman arasam yoğun, ne zaman arasam meşgul :) Dedim yahu kardeşim senin nasıl bir işin var ki ? sen ne kadar meşgulsun.
Bana gelince bende kendime göre tabi ki yoğunum. Bu arada benim hafta sonlarım boş fakat arkadaşımın hafta sonları dolu. Cumartesi ve pazar günleri de çalışıyor. (Şuan bana, "hatırlatmasan olmaz" dediğini duyar gibiyim)

Bunun üzerine bir haftasonu onunla birlikte işe gitme kararı aldım.
Tuttum yolu ve yanına gittim. Yapacağımız iş, altımızdaki şirket arabası ile yüksek gerilim direklerinin montajının yapıldığı sahalara gidip, çalışanları denetlemek ve yemek v.b ihtiyaçlarını karşılamak.

Arkadaşlar, o şirket arabası ile bir yollara girdik, bir dağların arasından geçtik ben böyle yerler varmıydı bilmiyordum.
Neyse işe başlamış bulunduk. Bilmem kaç nolu direk şu aşamada, bu direk bilmem ne aşamasında falan kontrollerini yapıyorduk.

Tabi ben alışık olmadığım için sıkıldım :) Dedim ne zaman bitiyor işimiz.
Bilmem kaç nolu direğide kontrol ettik mi tamamdır dedi. Bir de bu direği sona sakladığını çünki yolunun bozuk olduğu söyledi.
Başladık o direğe doğru yola çıkmaya. Bir arsaların içine girdik. Yollar çok acayip, bildiğiniz dağlara tırmanma yani. Veeee sonunda yolda kaldık hahah :)


Eminim ki arabanın kaldığı şekli görünce sizde şaşıracaksınız. Sonra ne mi oldu ?
Başka bir araba çağırdık ve kendimizi çektirdik.

Bu yazıdan çıkaracağımız sonuç nedir ?

Bir anı olduğunu tekrar hatırlatmak isterim. Paylaşmak istedim. Ama şunu bilin ki herkesin işi kendine göre zordur. Bu devirde para kazanmak kolay değil. Bir başka yazımda da kendi işim ile ilgili zorlukları paylaşacağım.

Burdan bu güzel insana selam yolluyorum :)

Sort:  

Hayat mucadelesi parada hayatta kolay kazanilmiyor

Daha nice gizli meslekler var gun yuzune cikmamis :)

:) ya sen değilmiydin bana bu sabah foto atıp :) boş boş oturuyorum diyen :)

Bi alta bak ne yazmisim haci abeyyy

O kadar çok yazmışızki altta :D hangisine bakacağımı şaşırdım :D sen bi daha yaz belki görmemişimdir:) bide etiketle beni arada :) etiket olayım :D

Kendi kendime yazen bende calisip dursan nolur ben aksamakadar oturiyom :))

:) he bende onu diyom :D sen neden oturuyon :D az bi kalk gez hava al :)

Kalktim kalktim accik gezdim havamida aldim geldim yete gali

:D zehirledinmi kendini :D

Oturduğun yerden para kazanan sen değilmiydin :)
ara da bi ayağa kalk bi tarafların tutulacak :D

Aradabi cigaraya kalkiyom esigaram gelsin onada kalkmecem :))

:) nerden geliyor :)
sen yemek yedinmi bakim :) malum işten geldin açsındır :)

Oturdugim yerde 110kg oldum ben ahahah

abi senin masa başı iş gurmelik mi :) nasıl 110 oldun ya :D masayımı yedin :))))))))))))))))))))

Ahahah bak resimde masada portakalda var.

:D portakal ve kuru yemiş eşliğinde 3 ayda 30 kilo verdim ben :D portakalın günahını alma :D

Did you read ? :)

güzel paylaşım devamını bekliyorum cok orjinal

Devamı gelecek inşaallah. Daha kendi işimin zorluğundan bahsedeceğim :)

bahset bahset de bizde işimiz için ALLAH'a şükredelim :))))

artık işimden şikayet etmeyeceğim

Evet, bende :) Ama tabi unutmamak lazım ki her işin kendine göre zorlukları elbette ki var

abi böyle zorluk mu olur dağın başında çamurun içinde

Valla patron yapacak birşey yok. Sen ben yapmazsak elbet bir başkası yapacak.

O baskasi genelde ben oluyorum.

:))) aynen bende :)
gerçi ben çokta şikayet etmiyordum ama :D olsun

Guzel bir ani olmus iyiki cekmissin resimleri

Teşekkür ederim. İnsanlar anılarıyla yaşarlar.

Bahadirk inan beni cok duygulandirdin. Iyiki varsin iyiki tanimisim seni. Ama inan sartlar el verse hersey daha da guzel olacak fakat bir turlu dusunduklerimiz ile yasadiklarimiz cok farkli oluyor. Bu gecmistede boyleydi ama sorumluluklarimiz bu kadar agir gelmiyordu. Yine kafada deli sorular...

Senin sorularına hastayım ya :)

Arkadaşın bahsettiği arkadaş siz misiniz diyeceğim ama... İsim uymuyor pek. :) Siz de direk fotoları paylaşıyordunuz ordan bir bağlantı var mıdır diye düşündüm. :)

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 35.0% @scalextrix upgoat, thanks to @bahadirk
It consists of $0.01 vote and $0.0 curation
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

This post has received a 0.39 % upvote from @drotto thanks to: @bahadirk.

:)))muhteşem :))) en çokta TRABZONSPOR bayrağı Muhteşem :)))))))))
Yalnız siz o arabayla hiçmi önünüze bakmadan gittiniz :)) oradan nasıl geçsin garibim daçya :)))
ELlerine sağlık çok güzel olmuş. hele resimlere ve :D masa başı ile saha karşılaştırmasına bayıldım :)))))))))
demekki neymiş; çok para istiyorsan masadan kalkacaksın :)))

Aslinda masa basinin da kendine gore guzellikleri var tabiki

:D bencede var ama :D saha her zaman daha iyidir. Sonuçta özgür oluyor insan dışarıda :D

Disarida olunca evet haklisin kendi isine gucunede bakabiliyorsun. Ama icerde olunca bunalabiliyorsun kolayca

Bak ben tiyatroda sahnede çok keyifli yim :)
ama salona giderken de trafik falan deli oluyom :D
bana da masa başı tiyatro işi olsa akşama kadar oynasam :)

Bende muhendis olmasam film oyuncusu olmak isterdim. Taklit yapmayi falan severim

:) abi taklit güzel yetenek ama :) oynamak çok başka :)

hocam hangii sahnedesiniz_?

Hafta sonu istanbul zeytinburnundayız. Pazar akşam saat 19 da :D yakınlardakileri bekleriz :D

hocam yolumuz düşerse gelmeyi cok isterim :=)hangi oyunu oynuyorsunuz?=

Yuru bakem kimtutar seni

:D neden burdassın sen :d yeni konuda olsana :D konu açarmısın :D

Takip mesafesini koruyorum hem actim ki

:D hani nerde :) ben açıkta bi şey göremiyorum :) benimle dalga mı geçiyorsun :D

Benide alin konunun icine ;))

:) gel gel ama çay da kap gel

ne olursan ol çayı al gel :) :)
bizde içek ısınak :)

#tr varsa isin icinde tabiki variz. Caylar sirketten ahha

Eee neler yapiyon nasilsin ahahah ;))))

Upvote + merhaba :)

Merhabalar ustad ;)

Bir şey sorsam sakıncası var mı nasıl 30 oluyor ismin sağı ?

o senin saygınlık puanın.
yani sen post paylaştıkça yorum attıkça upvote aldıkça puan kazanıyorsun .
biraz aktif olursan çok yakın zaman da 50 olursun :D ben oldum 2 ayda :D

Bunu öğrendim çok iyi oldu soracaktım da bu da sorulmaz cinsten bir soru galiba 😂

:D olurmu ya hepimiz burda birbirimize dstek için varız :D ne istersen aklına ne takılırsa ve ihtiyacın olan bi şey olursa sadece bana da değil gruptaki herkese danışabilir destek isteyebilirsin :))

#tr bu gibi durumlar icin var patron ;)

3 gün ama gayet sevdim bu ortamı favorimiz #tr :)

Bizde elimizden geldigince birseyler yapmaya calisiyoruz iste

Peki yatırım anlamında nasıl bir başlangıç size göre ideal olur ?

bu platforma bence hemen yatırım yapma. önce bi yatırımsız durumu bi gör zaten bi kaç güne göreceksin nasıl olur yatırım yapsam diye

ama yine konuşalım bu konuları burda yarım kalmasın :D

Memnun kalırım çok sağolun 😊

:) upvoteni aldım sanada merhaba hoşgeldik :D
ben evsahibi değilimya o açıdan :)

Hepimizin evi sayılır 😊

:) yok :) sayılmaz :) sayılsaydı :) ev sahibi :) dükkan sizin derdi :) ama demiyor :)

İkram da istemedik ama neyse :)

Dukkanin tapusunu ariyordum onu uzerinize yapacaktim. Geciktim kusura bakmayin :))

Ortalık dağınık biraz normal 😂

:) bi çay yeterdi bize :) tapu çok ağır olmasın :)))

:D abi nasıl mekan sahibisiniz :D bi çay kahve çikolata kek olmazmı ama ikram olarak :D

👑 tac verelim :)

:D kral lık mı teklif ediyorsun abi anlamadım :D taç ne iş :D

Sizi takip etmiyor muşum 1 takipçi kazandınız :)

Ahahah Allah razi olsun o zaman

:) takip bizim işimiz :) ama nasıl yapacağımı bilmiyorum :D

:) abi kim kimi takip ediyor ya :) ne kadar ayıp :) bu devirde takip çilik mi kaldı :)
ama yine de takipleşelim :D çok sağol

Yakin takip xD

Valla ben yeniyim patron. Artik yol yordami ogretecekson :)

:) yol senden hacı abi :) yordam ı da @karakule03 öğretir bize :D

Ahaha super ya. Kamyon arkasi uazisi gibi oldu bu

:) kara kayıp bu ara nerde acaba :D

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63188.04
ETH 2570.49
USDT 1.00
SBD 2.79