Ey bebeğim sen nelere kâdirsin.. 💞💞

in #tr6 years ago

20180329_143933.png
Gençlikten gelen bir aliskanlik agizima patlican sürmezdim. Patlıcan ile yapilan o kadar çok güzel yemek var ki ama hiç birini yiyemezdim. Aslında o kadar vitamini icinde barındıran bir sebzeyi yememekle hata etmişim.

Insanin cani yemek istemeyince zorlada yenmiyor ki. Öyle işte bir türlü sevemedim. Evlendim eve ara sıra eşim yesin diye alıyordum dıger türlü dolapta hic yeri olmamıştı. Taa ki hamilelik suresince közlenmiş patlican yiyene kadar 😁😉 🍆🍆
Aman Allah'ım o kadar guzel tadi var ki. Yemelere doyamadim. Bebeğim sen nelere kâdirsin 💞
Şimdi patlican ile aramiz çok iyi 🍆😊

20180329_143902.png

Yediğim herşeyin vitaminine bakiyorum.Benim ve bebeğim icin hangisi daha yararlı ve vitamin açısından zengin onlara yöneliyorum daha çok.

Patlican için biraz bilgi vereyim bunuda öğrenmiş oldum 😊

🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆
--1 su bardağı pişmiş patlıcan bebeğinizin kırmızı kan hücreleri ve kas oluşumunu desteklemekte etkili vitamin olan ve günde 15 mg alınması gereken E vitamininin, yüzde %3'ünü içerir. Yine aynı miktar patlıcan tüketerek ayrıca günlük 600 mg alınması gereken ve bebekteki doğum kusuru riskini azaltan folik asidin %2'sini karşılayabilirsiniz.

-- Patlıcan lif açısından zengin yapısıyla gebe kadınlarda sindirim problemlerini giderir, hamilelikte sık görülen kabızlıkla savaşır.

--Kan şekerini dengede tutarak, gestasyonel diyabeti (hamilelik diyabeti) önler.
--Patlıcanda bulunan folik asit, yeni doğan bebekleri nöral tüp defektinden ve doğum kusurlarından korur.

--Patlıcanın kabuğundaki antosiyanin olan nasunin maddesi yüksek miktarda antioksidan içeriği ile serbest radikallerle savaşır, bağışıklığı güçlendirip, gebelik sırasında enfeksiyonları önlemeye yardımcı olur.

--Yapılan son bilimsel araştırmalar, patlıcanın lipid düzeyleri üzerindeki olumlu etkilerini kanıtlamıştır.

--Patlıcan rahimdeki fetüsün genel gelişimine yardımcı C vitamin, B vitamin kompleksi, niasin gibi vitaminler ve manganez, potasyum, bakır gibi mineraller içeririr.

Bu kadar sebzenin herşeyde olduğu gibi fazlasi zarar.

Hamilelikte patlıcan tüketiminin yan etkileri
--Gebelikte az pişmiş patlıcan yemek sindirimle ilgili sorunlara yol açabilir.
--Pek çok kültürde, patlıcan düşüğe ve doğum sancısına neden olabilen yiyeceklerden sayılır.

Kaynak: http://m.mavikadin.com/hamileler-patlican-yiyebilir-mi

Kaynak: Görsel 1-2

Sort:  

Bebek gelişimi için gerekli olan rica etmiş gibi :)

Evet iyiki rica etmiş 😊 simdi severek yiyorum

Harika bir yazı olmuş bilgilendirmissiniz teşekkürler

Tesekkur ederim 😊

yazıyı okurken burnuna közlenmiş patlıcan kokusu gelen tek ben miyim:))

Benimde geliyor 🤣😊 biz cok sevdik kozlenmis patlıcanı 👍

Annelik böyle kutsal bir şey işte önce onun faydasını düşünürsün çok güzel anne olacağına eminim 😍

Cok tesekkur ederim . Sizlerden öğreneceğim seyler var 😊

Çok iyi çok güzel olmuş😍

Evet teşekkürler 😊

Daha once neler kacirmisin😂 hele birde sosunu yapiyolar enfes oluyor 😄

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 58559.96
ETH 3156.41
USDT 1.00
SBD 2.44