My Little Fairy house made from gourd

in #tr7 years ago

yeni1.jpg

Afrikalıların her derde deva bitkisi 'su kabağı ' bazı yerlerde ' kernep' olarak da biliniyor, bir diğer ismi de 'susak '.Geçmişi insanlık tarihi kadar eski olan bu bitki farklı iklimlerde kolaylıkla yetiştirilebiliyor.Tazeyken yemeği yapılıp tüketilirken ,kurutulmuş haliyle alternatif tıpta,süs eşyası yapımında kullanılıyor.Eskiden içi oyulup su saklamak için kullanılırmış ki su kabağı ismi de burdan geliyor.
Geçen sene Safranbolu gezimizde işlenmemiş su kabağı almıştım.Balkona asıp kuruttum.Kuruturken yere değmemesi gerekiyor ayrıca rutubetsiz bir ortamda kurutulmalı.Bu akşam onu küçük bahçemin peri evine dönüştürdüm.

yeni orta.jpg

Önce altını oyup içini boşalttım içinden tohumlarını çıkartttım.Tohumları ateş düşürücü ve idrar söktürücü etkiye sahip.Ayrıca bu bitki kan şekerinin düzenlenmesinde de kullanılıyormuş.Bu haliyle içi çakıl ve tuzlu su ile temizlenip matara olarak kullanılırmış.Bense dış kısmını zımparalayıp uç kısımlarına çam kozalağının yapraklarını yapıştırdım sonra da akrilik boyayla boyadım.
Mini bahçemin küçük evi evime şans getirsin ...
yenien son.jpg

Sort:  

Congratulations @ayseshbz! You received a personal award!

1 Year on Steemit

Click here to view your Board of Honor

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @ayseshbz! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 63422.01
ETH 2688.96
USDT 1.00
SBD 2.58