Atatürk ve Eğitim Hakkında ki 10 Güzel Sözü

in #tr6 years ago

Herkese selamlar ,
Bu gün sizlere Atatürk’ün Eğitim ve Öğretmenler Hakkında söylediği bir çok sözden 10 tanesini derledim . Ulu Önder Atatürk’ün sözlerinden onun eğitime ve eğitim sistemine ne kadar çok önem verdiğini ve bizlerin de bu konu üzerinde ne denli çok durmamız gerektiğini anlıyoruz.
97A46192-0D0D-4B1C-9F9C-5A77EDD4ABBA.jpeg

#1
Yeni nesil, en büyük Cumhuriyetçilik dersini bugünkü öğretmenler topluluğundan ve onların yetiştirecekleri öğretmenlerden alacaktır.
#2
Bir millet irfan ordusuna sahip olmadıkça, muharebe meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin kalıcı sonuçlar vermesi ancak irfan ordusuna bağlıdır.
#3
Eserinin üzerinde imzası olmayan yegane sanatkar öğretmendir.
75FB8D48-7D15-417F-ADA0-BCA1A26403B9.jpeg
#4
Milli Eğitim programımızın, Milli Eğitim siyasetimizin temel taşı, cahilliğin yok edilmesidir. Cahillik yok edilmedikçe, yerimizdeyiz…
#5
Milli Eğitim’in gayesi yalnız hükümete memur yetiştirmek değil, daha çok memlekete ahlâklı, karakterli, cumhuriyetçi, inkılâpçı, olumlu, atılgan, başladığı işleri başarabilecek kabiliyette, dürüst, düşünceli, iradeli, hayatta rastlayacağı engelleri aşmaya kudretli, karakter sahibi genç yetiştirmektir. Bunun için de öğretim programları ve sistemleri ona göre düzenlenmelidir.
#6
Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.
4C102D68-DE04-49E5-B318-12C9BC7C94CA.jpeg
#7
Milli eğitimde süratle yüksek bir seviyeye çıkacak olan bir milletin, hayat mücadelesinde maddi ve manevi bütün kudretlerinin artacağı muhakkaktır.
#8
Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
#9
En büyük savaş, cahilliğe karşı yapılan savaştır.
84870884-2327-45D0-95C9-61212DD0E7D7.jpeg
#10
Şimdiye kadar uygulanan eğitim ve öğretim yöntemlerinin milletimizin geri kalmasında en önemli etken olduğu kanısındayım. Onun için bir milli eğitim programından söz ederken, eski devrin boş inançlarından ve yaratılışımızla hiç ilgisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen bütün etkilerden tamamen uzak, milli karakterimiz ve milli tarihimizle uyumlu bir kültür kastediyorum. Çünkü milli dehamızın gelişmesi ancak böyle bir kültür ile sağlanabilir.
6A8E80B9-28AE-4F24-9F96-0B200DE2B946.jpeg
Herkese iyi günler dilerim yarın görüşmek üzere ..

Sort:  

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabindan oy kazanmıştır. Tr tagi altında yazmış olduğunuz kaliteli içerikleri görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için TrYardım Desteklenen İçerikler 20 Mayıs 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62892.68
ETH 2581.23
USDT 1.00
SBD 2.73