Sarrafla İlgili Sorulara Cevaplar

in #tr6 years ago (edited)

Projeyle beraber benim hakkımda da soru soranlar oluyor, 34 yaşındayım, asıl mesleğim öğretmenlik ama 6 sene önce öğretmenliği bırakıp zaten meraklı olduğum yazılım işlerine daldım. O zamandan beri internet üzerinden geçimimi sağlıyorum. Son 1 senedir de çoğunlukla borsalarda yatırım yapıyorum.


Sarraf Projesi Nedir?

İsmi hesabımın ismine(arafs) benzeyen bu proje adından da anlaşılacağı üzere #tr etiketi altındaki altın değerindeki içeriklerin değerinin anlaşılması için ortaya çıkartılmıştır.

@arafs hesabı tarafından yönetilen manuel kullanılan bir nevi bottur.


Nasıl Kullanılır, Ne yapmalıyız?

Aynı botlarda olduğu gibi, belirli bir SBD karşılığı size geri oylama yapar. Hesabınızın wallet bölümünden SBD'nin yanındaki ok işaretine tıklayıp transfer dedikten sonra @arafs hesabına 0.10-0.20 SBD göndererek, memo kısmına da oylanmasını istediğiniz içeriğin linkini koyarak işleme dahil olabilirsiniz?


Düzenli Abonelik Gibi mi, Yoksa Her İçerik İçin Ayrı Ayrı mı?

İçeriğiniz 5 günü geçmediği sürece bu işlemi özel durumlar haricinde #tr etiketini en başta kullanan her içeriğiniz(dmania hariç) için tek tek yapabilirsiniz.


Kimler Yararlanabilir, Bu Neyin Listesi?

Listeyi hazırladığım yazıda, projeden bahsetmeyip linkini de koymayı unuttuğum için bu soru daha çok geldi.

İçerik üretenlerin kaliteli olup olmadığını ben belirlemeyeyim dedim ve bunu yapan bazı oluşumların listesini toparladım, bunun yanında kendi insiyatifimle bazı kaliteli içerik sahiplerini ve beni şimdiye kadar yüksek sayıda oylamış kişileri listeye dahil ettim.


Ben Nasıl Listede Varım, Neden Liste Var, Tüm TR Etiketini Kullananlara Yapsaydın?

Bu liste olmasının sebeplerinden biri işlemleri manuel olarak yapacağımdan dolayı sayının az olmasını istememden kaynaklanıyor.

Bir diğer sebebi #tr etiketindeki kaliteli içeriklerin daha çok ön plana çıkmasını sağlayarak, sağlam adımlarla büyüyen bir topluluk için elimden geleni yapmak.

Başka bir sebebi de kişi sayısı ne kadar az olursa proje büyüdükçe gelen oran o kadar artacağından dolayı, düzenli kaliteli içerik üretenlerin daha fazla kazanmasını sağlamak.


Peki Ne Kadar Kazanacağız?

Hedefim karınız her zaman en az % 30 olacak şekilde oylama yapmak. Bu SBD nin fiyatına göre değişkenlik göstereceğinden dolayı sürekli değişen bir durum. Benim elimde değil.

Bu duruma karşı ben de sürekli değişen bir oylama oranı belirledim. Bu şu anda 2.3 katı olmakla beraber kazancınız yaklaşık % 35 civarındadır.


Hesabı Nasıl Yapıyorsun?

Hesabı 0.10 SBD üzerinden göstereyim:

Siz 0.10 SBD yolladığınızda ben sizi şu anki oran ile 0.23 Dolar oylayacağım, bunun:

  • % 25'i kürasyon olarak dağıtılacak
  • % 75'i içerik sahibine kalacak. Yani 0.172 Dolar. Bunun da:
    * Yarısı SBD olarak yani 0.086 SBD
    * Diğer yarısı ise SP olarak yani 0.086/1.74=0.049 SP,
    olarak 7 gün sonra hesabınıza yansıyacak Yani SBD ve SP toplamı 0.086+0.049=0.135

Bu şekilde her işleminiz için en az % 30 kazancınız olacak.


Senin Kazancın Ne?

Bu soruyu da nedense çok soran oluyor. Şöyle söyleyeyim, her hesap ortada isteyen istediği gibi yapıp bakabilir. Şu anki piyasada bu bana kar getirmiyor. Eğer SBD fiyatı daha da düşerse zarar ettireceği de garanti gibi. SBD fiyatı artarsa da sadece elimde erkenden almış olduğum fazla SP ler olmuş olacak.

Elimdeki Steemleri önceden SP ye dönüştürmenin aslında karlı olacağı düşünüyorum ama yine de emin değilim.

Şöyle bir durum var ki fiyat arttıkça ben de oylama oranını o anki duruma göre arttıracağımdan yine kar edeceğim garanti diyemeyiz.

Ben bunu şu anda en çok TR topluluğu için yapmaya çalışıyorum.

Karanlığa küfredeceğimize bir mum da biz yakalım.

Başka Böyle Proje Var mı, Keşke Olsa


Bu işe başlamadan @anadolu @trbooster gibi hesapların bunu yaptığını okumuştum, bunun gibi 10 tane daha hesap bulsam günde 10 içerik atsam ve beni oylasalar oh ne güzel diye hesaplar yapıyordum. 😅

Öyle ufak tefek göründüğüne bakmayın. Bu oranlar birbirine eklenince 1 sene olmadan aylık kazancınız asgari ücret civarında olmaya başlıyor. Ben hesabını yaptım, siz de yapabilirsiniz. 😇

@anadolu artık bu şekilde değil, kaliteli bulduğu içeriklere oy atarak @sorucevap hessabıyla da sorduğu sorulara yorumlarda cevap verenlere güzel oranlarda oylama yaparak gerçekleştiriyor.

@trbooster şu anda ara verdi ama en yakın zamanda dönecektir.

@peri var gönüllü oylama yapan, bir de @sorucevap gibi yorum etkinliği başlattı.

@jumbot var aktif bir şekilde çalışan. 1 SBD verdiğinizde 28 güne yayarak içeriklerinizi toplamda 2.8 katı olacak şekilde oyluyor.

@kusadasi projeleri var, katkısı çok olan. Yaptığı projelere katılanlara güzel oranlarda oylama yapıyor.

Yine bunlar gibi kullanabileceğiniz bazı botlar daha var, @minnowbooster, @minnowsupport, @qustodian, @earthnation-bot vs. gibi.

Sonuç olarak keşke bu tarz projeler yürütenler ne kadar fazla olursa o kadar daha hızlı büyürüz, o kadar sağlam bir topluluk oluşturmuş oluruz.

Bu tarz projeler yapanlara ve yapacaklara tek tavsiyem, düzenli kaliteli içerik üretenlere dikkat etmeleri ve onlara daha fazla destek olmaları.

ayraccc.png

Bu proje gelişim aşamasında olup her türlü öneri ve eleştiriye açıktır. Yorumlarda düşüncelerinizi ve kafanıza takılanları belirtirseniz sevinirim.

ayraccc.png

@arafs

Görseller Kaynak:

1

Sort:  

tamam bir denemeyle başlayayım o zaman.

Teşekkür ederim. Gördüm, Vote Power normale döndükçe sıradan devam ediyorum.

Konudan biraz kopuk olacak fakat merak ettimde yazılım işlerini kendi başına ı kavramın yoksa özel kurslar yada eğitimini mi aldın?
Bide aylık borsadaki kazancın birikim yapmana yetiyormu? Yanlış bişey sorduysam bağışla sadece merakımdan. Tecrübe sahibi insanlardan bilgi topluyorum. 😁

Araştırmayı seven biri olduğum için, öncelikle bu siteler nasıl yapılıyor diye html kodlarını öğrenerek başladım. İnternet üzerinde şu anda çok fazla kaynak bulunmakta, eskiden yoktu.

Şu anda tek kazancım borsadan diyebilirim. Yatırımlarımın bir kısmını yavaş yavaş Steemit'e kaydırmayı düşünüyorum. Her konuda soru sorabilirsin. Bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım. 😇

Hadi bir soru da ben sorayım o zaman: Projenin ismi neden Sarraf?

Şimdiden önünüz açık olsun bu arada. Başarılar dilerim.

Düzen ve kafiyeyi sevdiğimden hesap ismime benzesin istedim, ilk başta taraf olsun dedim ama taraf olmak saçma olurdu. Sonra geldi aklıma ve anlamı da güzel, altın ve gümüş alıp satan kimse. Amacımız altın değerindeki içeriklere destek vermek.

Sarraf projeniz için sizi tebrik ederim. İnşallah istediğiniz hedefi gerçekleştirirsiniz.

Teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 61334.44
ETH 2694.55
USDT 1.00
SBD 2.50