Kazanmak #02 - STEEM / SBD TEKNİK ANALİZİ

in #tr6 years ago

Steemit'in en önemli kaynağı olan coinlerin kendimce bir analizini çıkarmak istedim. Sonunda belirtirsem kimse dikkat etmeyeceğinden dolayı belirteyim: Yatırım Tavsiyesi Değildir, Kendi Araştırmanızı Yapın.

Kendi bilgim dahilinde yorumlamaya çalışıyorum sadece ve bunlar doğru olacak diye bir kaide yok. Burada benden daha bilgili arkadaşlar vardır bu konuda muhtemelen. Onların da fikirlerini almakta yarar var.

Örneğin aşağıdaki resimdeki büyük yeşil çizgileri hiçbir teknik analiz bilemezdi. O yüzden dikkatli olmakta fayda var her zaman.

Ayrıca kullandığım indikatörlerin input değerleri değiştirilmiş olup, kendimce en uygun stratejiyi oluşturmaya çalışmaktayım.

ayraccc.png

Öncelikle SBD'yi BTC bazlı incelemek istiyordum ama farklı borsalarda farklı tarihlerde yapılan pumplar grafiği teknik anlamda okunabilir kılmıyor. Yine de son aylarda yaptığı hareketlere göre incelediğimizde:

sbdbtc d.png

  • Daralan üçgen formasyonunu görmekteyiz,
  • Alta çizdiğim koy mavi güçlü bir destek noktası oluşturuyor,
  • Üst tarafta da sağlam bir direnç noktası var,
  • TD sequential indikatörü günlükte 2 yi göstermiş bu düşeceğini gösteren bir işaret olsa da destekten tekrar tekrar dönecektir kanaatimce,
  • Wave-Trend indikatörü dip çizgisine değmek üzere,
  • Daralan üçgenden çıkışının yukarı yönlü olabileceğini de Wave-Trend ve TD sequential verilerinden çıkartabiliriz,
  • Sonuç olarak 1 hafta içinde yukarı yönlü hareketin başlayacağını düşünüyorum,
  • Şu anda 22250 satoshi, gidebileceği ilk nokta 37000 satoshi görünüyor.

ayraccc.png

SBD'yi USD bazlı olarak ele aldığımızda da yukarıdakine benzer hareketler görmekteyiz:

sbdusd d.png

  • Buradaki önemli detay üçgeni kırmış olması ve ani bir hareket yapmamış olması
  • Şu an ki fiyatı 1,99 gidebileceği nokta 6 dolar

ayraccc.png

Aslında işlemlerimin büyük kısmını Binance üzerinde yaptığım için SBD'ye daha önce bakmamıştım ama Steem'i sürekli takip ediyorum. Son 1 aydır da sadece Steem ile al-sat işlemlerimi yapıyorum. Binance'da veri az olduğu için grafik Bittrex borsası üzerinden.

Steem'de durumlar daha iyi görünüyor.

steembtc.png

  • Günlük grafikte 2 önemli Gann kesişimi Macd ve Rsi indikatörleriyle birlikte alım sinyalleri oluşturuyor,
  • Fibonacci Trend Base'e göre 1.618 noktasına değmiş bulunmakta,
  • Fibonacci bize daha aşağısı yok diyor anlayacağınız.

ayraccc.png

Senin Stratejin Ne?


Yatırım konusunda sözüne pek itibar edilmesi gereken bir kişi olmadığımı da 1,5 ay önce Steem almamdan anlamanız gerekebilir, çünkü aldığım tarihten itibaren düşüyor :)

Yalnız şöyle bir durum var, ben alıp sadece beklemeyi sevmem. İndikatör verilerine göre kademeli al ve sat yaparak elimdeki coin miktarını sürekli arttırmaya çalışırım. Normalde aldığım tarihten itibaren sadece tutmuş olsaydım zararım % 50 civarında olacaktı. Ama benim şu andaki zararım % 10 civarında, en ufak yükselişte zararımı egale etmiş olurum ve aldığım noktaya gelirse de muhtemelen % 70 civarında kar etmiş olurum.

O yüzden yukarıdaki grafikler uzun vadeli düşünenler için yapılır.

Ben işlemlerimi günlük değil 5 dakikalık grafiklere göre yapıyorum. Ani hareketleri de kaçırmamak adına da sürekli olarak yukarıda kademeli satış, aşağıda direk alış emirlerim bulunur.

Mesela şöyle bakabilirsiniz, 5 dakikalık grafikte son 3 gün içinde olan ani yükseliş ve alım noktalarından birkaçı:

5m.png

ayraccc.png

Burada önemli noktalardan biri de Teknik Analiz her zaman yeterli değildir, bir de bu işin Temel Analiz tarafı vardır. Onu da şuradaki yazımda inceleyebilirsiniz.

Anlayacağınız önümüzde hem Steemit hem de bizim için güzel günlerin olduğunu düşünüyorum.

ayraccc.png

Okuduğunuz için teşekkür ederim, iyi-kötü eleştirilerinizi, şunu şöyle yapsaydın daha iyi olurdu ya da bunu yapmasaydın daha iyi olurdu dediğiniz ne varsa yorumlarda belirtirseniz her zaman dinlemek isterim. Ayrıca konu hakkında bize verebileceğiniz ekstra her bilgi de hepimiz için çok değerlidir. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

@arafs

Resimler Kaynak:
1
Diğer resimler yazara aittir.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 66507.45
ETH 3328.17
USDT 1.00
SBD 2.69