Türk komedisi hakkın rahmetine kavuşmuştur. Cenazesi bugün öğlen namazına müteakiben köy mezarlığına defnedilecektir.steemCreated with Sketch.

in #tr7 years ago (edited)

Biraz önce internette dolaşırken "Cumali Ceber" filminin bir hafta sonu içerisinde 128 bin gişe yaptığını öğrendim. Rakam Box Office Türkiye'ye ait yani oldukça güvenilir. Önce başımıza bir Recep İvedik daha çıkıyor diye düşündüm çok da umursamadım açıkçası. Sonra düşündüm ki benim neslimden önce neler vardı, benim zamanımda ne vardı, ve Türk komedisi nereye gidiyor?

Platon mu Sokrates mi hatırlamıyorum ama büyük bir filozof demiş ki "Her nesil kendinden öncekinin sıkıcı, kendinden sonrakinin aptal olduğunu düşünür." google a bakıp sözü kimin söylediğini doğrulamaya çalıştım ancak bulamadım. Uydurma bir Facebook gönderisi de olabilir ama yine de güzel söz hakkını yemeyin.

3495cbd61-1.jpg
Inanın şu kareyi hazırlarken içimde bir şeylerin koptuğunu, bana müsade hafız deyip gittiğini hissettim

Dönüp 30 yıl önceki Devekuşu Kabare kayıtlarını izlediğimde dumur oluyorum resmen. Ince göndermeler, anlayabilmek için kültür isteyen espriler ve dönemin yanlışlarını çatır çatır insanların yüzüne vuran sahneler var. Açıp bir Aziz Nesin hikayesi okuyorum, yine aynı tarz yine aynı kalite.

Biraz zamanda ileri gidiyorum, Nejat Uygur. Huzur içinde yatsın büyük Usta, ancak biraz komedide sıkıntı var. Suya sabuna pek dokunmuyor, şakalar genelde bel altı. Böyle bir oyuncuyu yermek haddime değil ama yine de insan düşünüyor. Bir müddet sonra sahne oğullarına kalıyor ve kendileri biraz şebelek. Kafa isteyen komediden fiziksel komedi ye doğru kayıyor yavaş yavaş Uygur tiyatrosu. Arz talep herhalde bilemiyorum. Neticede Hangimiz YouTube'a girip düşen adam videosu izlemedik?

Gel zaman git zaman yıl oldu 2017. Aşağıda fragmanını paylaştığım film çıktı ortaya. Ilk 15 saniye izlerseniz komedinin hangi noktaya geldiğine dair bir fikir edinirsiniz.

Spoiler: Cumali ceber kedi kumuna sıçıyor. Klasik komedi...

Endr.gif

Sort:  

Çok güzel bir konuya değinmişsiniz.Arz ve talep herzaman iyi bir denklem olmuyor maalesef.

türk komedisi yıllar önce öldü maalesef. sadece sinema sektöründe değil, günlük hayatın içinde de öldü. kaliteli espri anlayışı yerini anlık ve yüzsüz kahkahalara bıraktı. zaten insanlar pek gülmüyor artık. sokakta, metroda, otobüste bakın insanların yüzlerine herkes mutsuz.
insanların zevkleri tartışılmaz tabi ama şu filme giden insandan ne beklersin azizim. boş insandır. teneke. kafasına dokunun o boş tenekeden çıkan tık tık sesini duyarsınız.

Kendine biraz saygısı olan insan izlemez bunu, bu nedir böyle ya, gözlerim kör oldu. :)

Congratulations @aneyefromturkey! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Kaliteli yapimlar arada çıksada destek görmediğinden kaynaklı çok bilinmiyor yada devam etmiyor ancak nedenini bilmedigim sebeplerden Cumali ceber, Recep ivedik gibi yapımlara talep asiri fazla olduğu icin sektor buna gore gelisiyor bir arkadasim soylemisti buyuk bir sinemada atıyorum 16 salonun 12sinda recep gosteriliyormus 1 salon zaten imax 15 salonun 12si Buda tamamen arz talep iliskisi ve talebin nekadar yüksek oldugunun kaniti bukadar talep oldukçada bu tür yapimlar articaktir.

Congratulations @aneyefromturkey! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the total payout received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Congratulations @aneyefromturkey! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 65174.92
ETH 3530.16
USDT 1.00
SBD 2.51