Ucuz Etin Yahnisi

in #tr7 years ago

A101'in sattığı "Ucuz Et" hakkında yorumum:

Ders çalışmak gereken karbonhidrat ihtiyacım için uğradığım A101de gördüğüm bir yazı tüm abur cubur planını bozdu; "Ucuz Et Gelmiştir". Gerçek bir etobur olan ben tabi ki hemen et bölümüne koştum. Günlerce medyada dolanan tartışmaları okumuş ve bir hayli meraklanmıştım. Yarım kilo kıymayı 14.50 tl'ye almıştım.


![image]()
Açmadan çekemedim kusura bakmayın

Eve gelir gelmez 250 gram kıyma ile hamburger köftesi yaptım. Tavaya atar atmaz deli gibi yap bırakmaya başladı. Yüksek ısıda yapma 4 ek içinde pişirmeyi düşündüğüm köfteler ilk dakikadan sonra tüm ocağa yağ sıçratmaya başladı.

Piştikten sonra bir köftenin bir kısmını çatallayıp tadına baktım ve maalesef beklediğimden kötüydü. Hamburgerin ise yarısında ağır yağ tadından dolayı daha fazla yiyemedim. Ucuz etin hem lezzeti iyi değil hem de çok yağlıydı. Hamburger köftesi için asla önermem:

10 üzerinden 3 anca


İlk pişmanlıktan sonra eti daha iyi değerlendirme yöntemleri düşündüm, ilk düşüncem salçalı bir sos veya bol baharatlı bir yemek için etin tadını bastırmak oldu.(bir ara baharat kullanımı ve et tüketimi ilişkisi hakkında bir ilişki yazısı da yazmayı düşünüyorum)

İlk olarak annemim yaptığı düz makarnaya salçalı kıyma ve yoğurt ile yalancı mantı tarzı bir şeye çevirdim ve beğendim. Size de önerim tam bir tembel yemeği.
Yalancı mantı için:

10 üzerinden 8


Son olarak 70 80 gram kıyma ile hazır erişte(instant noodle) içine koymayı düşündüm, çok az kızarttığım kıymayı 3dk kaynar su ile haşladım 3 dk süre ile ise noodlelar ile beraber haşladım ve baharatlarını ve soya sosunu koydum. Noodle içindeki extra susam yağını koymadım. Planım baharat ve soya sosu ile etin tadını bastırmaktı lakin etin yoğun yağ kokusu tüm noodleIa sindi. Sonuç olarak yine beğenmedim.
Beğenmesem de kıymalı noodle sadece 2.5 tlye mal oldu, bir öğrenci için hem pratik hem ucuz
Noodle için:

10 üzerinden 5

image


Et için genel fikrim: Ben beğenmedim bir daha almam. Gerçi sadece kıyma aldım belki kıyma kıyması sadece kötüdür.

Sonuç olarak: Uzun vadeli olarak ülkemin et ithal etmesini istemesem de kısa vadede vatandaşlarımızın ucuz et yemesi için projeyi destekliyorum. Projeyi desteklememdeki sebep ise bu A101de satılan bu et değil, bu etler sebebiyle diğer kasap ve marketlerde et fiyatının ucuzlaması. Bu süreç içinde hayvan besleyen çiftçilerimizin mağdur olmamasını umuyor ve ucuz etin ithal olarak değil de çiftçilerimizin üretimini arttırarak olmasını diliyorum.

Sort:  

Ben et aldım normal et bi kötü yanı yoktu kıyma denemedim

Ben de bir eti denemeyi düşünüyorum, muhtemelen yağdan dolayı beğenmedim eti.

selamın aleyküm arkadaşlar bende ne zamandır bu konu hakkında düşüncelerimi paylaşmak istedim ama kısmet bu güne. öncelikle şunu demek isterim. atalarımız boşuna dememiş UCUZ ETİN YAHNİSİ YENMEZ DİYE. bende eti bim den aldım kıyamaya baktım komple bembeyaz yağ alınmaz dedim. sonra kuşbaşı aldım. eve geldim kutuyu açtım direk sığır koktu. pişirmek terettüt ettim yine pişirdim pişince tadı normal et pişmeden önce sığır kokusu var sanki su enjekte edilmiş gibi suyu emsin diye altına malzeme yerleştirilmiş. bundan sonra kasap yada market fark etme ama gözümün önünde doğranan etten alırım. ucuz eti tavsiye etmem.20171117_233701.jpg

aleyküm selam.
bence görüşlerinizi bir post ile paylaşın hocam. İnsanlar boş beklentilere girmesin sonra.

senin paylaşımın yeterli diye düşünüyorum. teşekkürler.

!originalworks

Saglik onlar icin bir hic. Para uretsin yeter zaten ucuz olduğunda kesin biseyi oluyor

Pesimist düşünmek istemesem de sanırım haklısınız. Daha yüksek kazanç hırsı ile yağ oranını arttırmak açıkca hiledir sağlıksızdır. Umarım kuşbalı et kalitelidir de insanlar düşük fiyata güzel et yiyebilir

Benim için gayet faydalı bilgiler :)

ne mutlu bana :)

Congratulations @alpyasar! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got your First payout

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.031
BTC 61227.67
ETH 2682.99
USDT 1.00
SBD 2.62