You are viewing a single comment's thread from:

RE: Ana Dili Türkçe Olmayanlar Dilimiz Hakkında Ne Düşünüyor?

in #tr7 years ago

Çok güzel bir yazı olmuş. Bölümümüzde 3 yıldır Türkiye'de olup çok güzel Türkçe konuşan(üstüne Türkçe mühendislik okuyan) ,Suriyeli bir arkadaş var. Biz de merak edip sorduk "Bu kadar yumuşama, kaynaşma, sertleşme kuralını yüzlerce eki nasıl öğrendin?"

Bize verdiği cevap yurt dışına giden her insan için ders olarak öğretilmeli: "Yurttaşlarımla değil sizlerle arkadaş oldum. Öğrenmedim, ezberledim"

Şu sıralar Rusça öğrenmeye çalışıyorum, kursa gidiyorum sınav dönemlerimiz sağ olsun tekrar yapıp yeni kelimeler öğrenmediğim için olduğu yerde sayıyor. Derste bir çekimi öğrensem bile bir istisna gelip tüm cümleyi değiştirebiliyor. Dilin her kelime için bir kuralı yok. O yüzden öğrenilen değil, ezberlenen bir şey olduğunu düşünüyorum. Türkçe için de bu geçerli.

Sort:  

Çok teşekkür ediyorum :)
Suriyeli arkadaşınızın dil azmine hayran oldum.
İnsanların dil öğrenme kabiliyeti ve yoğun bir emek sonucunda birçok dili konuşabilmeleri beni her zaman çok şaşırtmış ve insan beynine şapka çıkarttırmıştır :)
Bu arada Rusça´ya ben de zamanında merak salmıştım ama nasip olmadı maalesef. Türkçe ile benzer gramer özellikleri olduğu için Fince çok ilgimi çekiyor bugünlerde.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 57850.91
ETH 2358.42
USDT 1.00
SBD 2.43