Procrastination ? (Benim ders çalışmam lazım)

in #tr7 years ago (edited)

This post is about what is procrastination. I have 2 exams in next week however I'm surfing on the steemit. Therefore I decided to write something about it.If I had any time I wirite English too but forgive me this time.


<< Dün kendime bir söz verdim "en son yazımın üstünden iki gün geçti artık bir şeyler yazmalıyım." Sonra sınavdan çıkınca arkadaş grubuyla lafladım. Akşam başka bir arkadaş grubu ile buluştum, dönüşte otobüste bakarım dedim ama otobüste alt coinleri izlemek daha cazip geldi bir yandan ise hala yazmamamın verdiği bir pişmanlık da yol boyu benimle seyahat etti. Evet, eve gidip o yazıyı yazacaktım! Evde ise aile ile lafladım, bir odaya geçeyim yazacağım ama(cidden). Odaya geçtim müziğimi açtım tam yazacağım, arkadaşlar oyuna çağırdı. Tamam bari oyundan sonra yazayım dedim kendi kendime. Oyundan çıktığım da saat 2 idi ve kimse okumaz diye o saatte yazmadım. >>


Yukarıda mükemmel bir örneğini verdiğim hastalığın ismi procrastination. Bu biricik sadık dostumun Türkçe karşılığı "erteleme" olarak geçmiş lakin erteleme kelimesini ülkemizde pek de hastalık olarak kullanmıyoruz. Bunun yanında bir işi salt bir erteleme durumu değil, o işi yapman gerektiğinin farkındasın, stres iliklerine kadar işliyor ama bir türlü başlamak gelmiyor içinden, sanki o işin başlaması için bir şeyler eksik kalıyor, bir türlü üşengeçliği atamıyorsun ve zorunda olduğun iş dışındaki her şeyle uğraşasın geliyor...

image

Evet, dün sınavdan sonra steemite bir şeyler yazma hedefim vardı maalesef yazamadım bu gün ise "artık mühendislik matematiği dersine bugünden çalışmaya başlamazsan kalacağım" diye başladım. Saat şu an 17.46 sanırım haftaya uykusuz gözlerle sınava giren bir ben olacak.

image

Procrastination üzerine bir kaç yazı okudum lakin hiç bir makele okumadım(dersimi çalışmadan yazıyorum biraz) lakin neyden kaynaklandığı hakkında bir kaç düşüncem var:
Bilinç insan beyin evriminin belki en büyük hem de pek dertli bir gelişimi. Bilinç ve bilinç-altımız her an kavga ediyor. Örneğin biri "Dostum 75 kilo oldu bu yüzden kızlar sana dönüp bakmıyor. Diet yapman lazım." diğeri ise "kardeşim bir daha mı geleceksin, dünyaya o güzelim kebap masada mı kalsın?" diyor. Her ikisi de kendince haklı aslında biri anlık haz diğeri ise uzun vadede faydayı düşünüyor bizim ise bir tanesini seçiyoruz. Procrastination ise bir nevi bilinç altımızın üşengeçliğini, bilincimizin akılcılığına tercih ettiğimiz bir durum oluyor.

image


Üniversite sınavlarına hazırlandığım sıralarda dikkat dağınıklığından dolayı hastaneye gittim, procrastination nedir ne değildir bilmiyorumdum o sıralarda (lakin bilsem ve doktora söyleseydim de bir şey fark edeceğini sanmazdım). Ülkemizde her türlü öksürüklü hastalığın tek çözümü nasıl antibiyotik olarak görülüyorsa, her türlü psikolojik rahatsızlığın tedavisi de antidepresan olarak görülüyor. Sınav yılındaki bir öğrencinin depresyonda olduğu teşhisini koyarak harika bir iş yaptın sayın doktor seni kutluyorum (!)👏. Tabi siz bu rahatsızlıktan mustarip olduğunuzu düşünüyorsanız bir psikiyatriye gitmenizi öneririm. Pskiyatriye sadece deliler gider diye bir şey yok.

Ben de yazımı bitireyim de ders çalışayım diyeceğim ama hele bir yemek yiyeyim :)

Foto 1

Foto 2

Foto 3


Dünya Kadın Hakları günü ve Dünya Mühendisler günü kutlu olsun

Sort:  

Evet üşengecligin de hastalık olduğu durumlar oluyor. Genelde tembel kişiliği olanlar veya bilinç altında tembellik görünenler de var gibime geliyor. Yazı güzel olmuş hastalık olduğunu öğrendik sayenizde teşekkürler.

Hello @alpyasar
We have given you our still tinnie-winnie upvote!
You have been spotted by @alpyasar to possess rare gem!

So what can we do than to seal the deal, give you our tiny upvote and celebrate you, for everyone has something to offer.

We welcome you to the #untalented family. Feel free to come around for its a home with us. Flaws allowed, so relegate reservations and play with that beautiful mind of yours, let's tap into more hidden aspects of you. No average, no bum, just awesome you and the best version of YOU is a gift to humanity everytime. Stay awesome!

Join the steemgigs community on discord

https://discord.gg/CGuPyyT

#untalented is a branch of @steemgigs. If you would like to offer your service in building the dreams of other steemians, you can do so under #steemgigs.

However, if you want to experience full blown freedom and grow in confidence about your gifts and talents, share under #untalented.

We aim to create historical moments in the genre of touching lives and you can support us if you desire, by voting on steemgigs for witness. Simply click here

https://steemit.com/~witnesses

and type steemgigs in the first search box.

Just incase you find any level or form of gifts, talents, attempts at out-of-the-boxness, or any steemian low in confidence about their abilities, worth, etc; please don't let it slip emptily by.
Kindly call on me! Simply reply to any such post and add @steem-untalented or #untalented to your reply and i will be there to upvote, acknowledge, strengthen and encourage them.

Benim de dünya kadar işim var seni öyle iyi anlıyorum ki. Post okuyorum ben de 😂

hele bir son gün gelsin

Bıçak kemiğe dayandı, sizin matematik sınavı gibi şimdiden başlamazsam kötü sonu görüyorum 😂😂

This post received a 13% upvote from @morwhale team thanks to @alpyasar! For more information, click here! , TeamMorocco! .

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by alpyasar from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP. Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This wonderful post has received a @alpyasar 25% upvote from @mrswhale. Discord Channel: https://discord.gg/XG4y3mg Be sure to vote for witnesses at https://steemit.com/~witnesses

Emeğine sağlık, çok güzel bir yazı olmuş. Japonların bu durum için "Kaizen Tekniği" diye adlandırdıkları tekniği denemelisin. 👍

Bir araştırayım. Şimdiden saoğlun

Hep ertelemeler ve üşengeçlikler değilmidir bizi yolda bırakan. Teşekkürler...

Beni bu dönem güzel yarı yolda bıraktı

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 63595.77
ETH 3415.98
USDT 1.00
SBD 2.49