Süper Organizma "Karıncalar"

in #tr6 years ago

20180607_154247.jpg

Süperorganizma Karıncalar

Size bugün karıncaların ilginç sayılabilecek yaşamlarından bahsedeceğim. Resimleri küçük siyah karınca kolonisini yakalayınca çektim ve bir içerik oluşturmak için başladım yazmaya ...

20180607_154337.jpg

Öncelikle karıncalar ot yemezler ancak sizlerde denk gelmişsinizdir yaprak gibi küçük ot parçalarını yuvalarına taşırlar. Amaç bu bitki parçalarını yemek değil bende ilk öğrendiğimde şaşırmıştım. İlk olarak yuvalarına getirdikleri bu bitki parçalarının üzerlerini bir salgı ile kaplıyorlar ve daha sonrada belli bir süre bu salgı içinde beklettikleri bitkiyi asıl yiyecek olarak tükettikleri mantarın büyümesi için kullanıyorlar.

20180607_154044.jpg

Ve insanlar gibi şehirsel bir yapılanma alanları kuruyorlar bu alan yarım kilometrelik alanı kapsayabiliyor. Birde karıncalar arasında savaş yaygın birşey. Genellikle savaş sırasında acıma duygusu olmadan vücut bütünlüğünü kopartacak şekilde son bulabiliyor ve en son kraliçe öldürülerek son buluyor. Geriye kalan larvalar ise alınıp daha sonra köle olarak kullanılıyor. Hatta yeni savaşlarda bu köle karıncalar öne sürülüyor.

Genelde toplu şekilde davranarak akıllı hareketler sergileyebiliyor. Ornek olarak kendi tanık olduğum davranışlarını yazıyım. Bu resimde yol aldıklarını alanın şuan orta kısmından gidiyorlar. Ve ara ara araç girişi oluyor ve ezilebiliyorlar. Geçen yazda yine ortadan ilk başlarda giderken daha sonraki günlerde duvar dibinden gitmeye başladılar. Yani zararın farkına varıp ona göre yeni bir yöntem geliştirebiliyorlar..

Ama cok çalışkan hayvanlar.. kıskanmamak elde değil :))

Sort:  

Eskiden evimiz tek katlı iken biber falan yetiştirmek için damda yer yapmıştık. Karıncalar da buraları kendilerine yer yapmışlardı. Şimdi ise ikinci kat yapılınca evin birçok yerinden karınca çıkmaya başladı ve dokunduğunu zaman odanın zeminini neredeyse yayılıyorlardı. En son biz onlara onlar bize alıştı. Dediğiniz gibi duvar diblerinden bizim yolumuza çıkmadan tren yolu gibi gidip geliyorlar. Biz onlara karışmıyoruz onlar da bize. Evdeki yiyecekleri ellemiyorlar aşağıya gidip gezeleniyorlar.

Aynen kıskanıyorum bazen o kadar birlik içinde organize bir şekilde hareket ediyorlar ki. Biz insanlar onların onda biri kadar olamadık.

kesinlikle katılıyorum ..

youtube'da antscanada diye bir kanal var. Bir süredir takip ediyorum size de tavsiye ederim, izlemesi belgesel gibi ama sıkıcı değil
https://www.youtube.com/user/AntsCanada

Çok teşekkür ederim kanalı hemen takibe alıyorum...

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 7 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

You received an upvote as your post was selected by the Community Support Coalition, courtesy of @tryardim

@arabsteem @sevenfingers @steemph.antipolo @tryardim

thank you :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63900.40
ETH 3140.82
USDT 1.00
SBD 3.98