Batıl inanç

in #tr6 years ago


Merhabalar :)

Bugün yaşadığım bir olaydan sonra bu yazıyı yazmaya karar verdim. Biz Türkler birçok değişik gelenekleri devam ettirme konusunda çok başarılıyız. Özellikle batıl inançlar için böyle olduğunu düşünüyorum. Bunun artık genlerimizle ilgili olduğunu da düşünmüyor değilim. O kadar farklı batıl inançlarımız var ki bugün araştırmaya başlarken bu kadar şaşıracağımı beklemiyordum.

Yüzlerce hurafe, gelenek olarak yerleşmiş durumda ve devam ettiriliyor.


Mesela '' hamile bir kadın ne aş ererse çocuk ona benzeyecek'' hurafesi hormonları zirvede bir anne adayını baya sinirlendirebilir. Hormonları onları çıldırtıyorken bu hurafeden onlara hiç bahsetmesem mi diye düşünmedim değil. Ama hamile bir okurumuz varsa şuan lütfen kulak asma, sen o iskenderi yemek istediğin için çocuğun yaprak dönere benzemeyecek. Sizleri seviyorum güzel anneler.


'' gece aynaya bakanın ömrü kısalır'' nee ? Benim şuan çoktan ölmüş olmam gerekiyordu o zaman. En sevdiğim şeylerden biri olabilir gece aynaya bakmak. Yakın bir tarihte ölürsem bu yazı çok ironik olur gerçekten.

'' bir kişi gerdeğe girmeden önce yanlışlıkla kediye basarsa başarısız olur'' burada başarısızlığın nerede olacağını pek kavrayamadım ama ilginç bir inanç olduğu aşikar.

'' bayram günü tıraş olunmaz'' neden?


'' gece tavşan görmek uğursuzluktur'' ya bu kadar sevimli bir canlının uğursuzluk getireceğine inanalım fikrini ilk kim öne sürdü acaba.

'' duvar dibinde uyumak iyi değildir''

'' gece tırnak kesilmez''

'' bir çocuğun saçı ilk defa kesilecekse bunu dayısı yaparsa çocuğun saçları gür olur''

Çok fazla var aslında ama benim için en fazla soru işareti uyandıranları ele aldım.

Okuduğunuz için teşekkürler.

kaynak : 1 2 3 4


Posted from my blog with SteemPress : http://alkanreyhan.steemblogtr.ovh/2018/07/10/batil-inanc/

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 57151.22
ETH 3067.19
USDT 1.00
SBD 2.32