24 Haziran 2018 Genel Seçimler Sonrası Dolar Ne Kadar Olucak? [Cointurk 31. Projesi] )(alikoc07# 5714)

in #tr6 years ago (edited)

dolar.png
Görsel Kaynak
Herkese Merhabalar ;
Bugün sizlerle 24 Haziran Genel Seçimleri sonrası dolar ne kadar olucak ? Yükselecek mi yoksa düşecek mi ?
Hangi durumlarda dolar düşer veya yükselir bunları inceleyeceğiz.
Öncellikle seçimin dolar kuruna etkisinin temel sebebi ülkedeki belirsizliktir , yönetim devam mı edecek yoksa
başka bir yönetim mi gelecek vb sorular yatırımcıları ülkemizden geri çekmektedir.Bu da doların yükselmesinde
temel sebep.Başka bir sebep ise 11-13 Haziran tarihleri arasında Fed'in faiz artırımı (0.25 puan ) artırması doların yükselmesindeki bir diğer etmen olarak görüyorum.Yılda 3 kez faiz artırıma gitmesine beklenen Fed ,yılda 4 kez
faiz artırıma gideceğini işaret etmesi sonrası da 1 hafta önce doları yükselten etmenlerden biriydi.
Şimdi günümüze ve 4 gün sonra ülkemizde yapılacak seçimler sonrası dolar kuruna incelemeye çalışalım.
Günün canlı grafiğine de bakarak biraz daha hangi seviyelerini gördüğünü bakabiliriz.
dolar grafik.png
Grafik
Dolar güne 4,73 le başladı , 4,7670'i gördü ve şu an ben yazımı yazarken ki fiyat 4,7592 dün ise en yüksek 4,7760 tl yi
görmüştü.
Son birkaç gündür ise Abd ile Çin arasında gerilimlerin ve ticareti anlamdaki düşmanlıkları koruduğu bir günde yine dolar tl bazında değer kazanmaya devam ediyor.Aslında böyle bir ortamda TL'nin değer kazanması beklenirken değer kaybetmesi oldukça garip bir durum olarak da ortaya çıkıyor.Şu an için benim gördüğüm dirençler 4,78-4,82 diğer yanda doların değer kaybı durumda dirençlerin sırasıyla 4,73-4,7-4,65 arasında olmasını bekliyorum.4,80 bandını geçmesi durumda rekor olarak gördüğümüz dolar -tl bazında 4,92 'i test edebilir.
24 Haziran'da seçimlerin 2.tura kalması durumda ülkedeki belirsizliği daha fazla artacağı için Dolar 5 TL'yi görebilir
Seçimin ilk turda bitmesi ülkemizin ekonomisi adına daha iyi bir durum olacaktır belirsizliklerin azalması ,yönetime gelecek yönetimin biran önce ülke ekonomisini toplaması çok önemli olacaktır.Yönetim değişikliği nedeniyle kısa vadede Dolar dediğimiz üzere biraz daha da değerlenebilir ama uzun vadede Tl'nin değer kazanması bekliyorum.
Yatırım yapmak isteyenler için de seçimleri beklemeleri ve Dünya ve ülke ekonomisi biraz daha incelemeleri tavsiye ediyorum.
Burada yazdıklarım hiçbir siyasi görüş içermeyip,kendi düşüncelerimle dolar kurunu inceledim herkese iyi günler dilerim .

Gelecek proje konusu önerim olarak :Kripto Paralar Gelecekte Şu anki Paranın Yerini Alabilecek mi ?
upvote.gif

Sort:  

Bundan sonra dolar düşmez çok zor :)

Böyle nereye kadar gidebilir ki ,umarım düşer :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 57343.17
ETH 2341.96
USDT 1.00
SBD 2.35