RAMAZAN İLE GELEN YARDIMLAŞMA KALPLERİ ISITTI[Cointurk 30. Projesi] [ahmedbadilli#7849]

in #tr6 years ago

yardimlasma-e1483539123930.jpg

Yardımlaşma ramazan ayının İslam dünyasında diğer aylara oranla bayağı bir yeri oldukça apayrıdır. Burada on bir ayın sultanı olacak şekilde isimlendirilmektedir. Yardımlaşmak dinimizin gerekçesinde olarak iyidir. On bir ayın sultanı ramazan ayının en güzel yanı ayrıcalıklardan biridir. Bu aydan en hayırlı olanı yardımlaşıp insanlara iyi davranmaktır. On bir ayın sultanı ramazan ayının tüm günahların affedildiği tüm duaların kabul olacağı çok çok ibadet edilen günlerden birisidir. On bir ayın sultanı ramazan ayının da en büyük sevapların bir diğeri ise yardıma ihtiyacı olanlara yardım etmektir. Yardımlaşmak toplumun veya kişilerin var olduklarından taa bu yana var edilmiş kabul olan bir davranıştır. Ayrıca zaman geçtikçe var edilebilen onemini elden kaçırmamak için birer davranıştır. Bu hayatta illa ki her insan yardıma muhtaç olabilir. Yani insanlara yardım etmemiz gerekiyor yardıma ihtiyacı olan kişiler vardır. Bu hayatta illa ki her insanın eksikleri olmuştur bizler kendimizi onların yerine koymalıyız ki bizler yardıma ihtiyacı olan insanların halinden anlayalım. Biz empati kurarak insanları anlayabiliriz. Sonuçta bizim dinimiz de yardımlaşmaya çok büyük oranda buna önem vermektedir. On bir ayın sultanı olan ramazan ayında aç olan ve ta açıkta olan kişilere yardımda bulunmalıyız.
Benim yaşadığım sende zor durumda olan bir abla var. Kocası trafik kazasında hayatını kaybetmiş ve bu abla kendi çocuklarına hem anne hem de baba oldu. Yani bu o kadar zor bir durum ki. Bu abla öncelerinde kendi kendine dikiş falan öğrendi. Evinde öyle terzicilik yaptı. Bu şekilde kendi geçimlerini zor da olsa çıkarmaya çalışıyorlar. Ve bu kadın terzicilik yaparak kendine bir tane keçi aldı. Bizimde bir marketimiz var. Bu kadın keçiden de aynı zamanda peynir yapıp satar. Bunun yanında yoğurt ve sütte satmaktadır. Bu abla bir gün geldi bana dedi ki bu yoğurtları satıyorsunuz yoğurt kovasını napıyorsunuz. Bende dedim ki abla öyle eve götürüyorum. Sonra dedim ki abla neden sordun ki ? Abla da dedi ben yoğurt satıyorum kova yok eğer size lazım olmazsa bana verebilir misin. Bende bir tane verdim. Sonra baktım yardımlaşma diye bir konu var bende kime yardım edeceğimi en güzel şekilde buldum.
Ablaya 58 tane boş kova verdim ve ablaya dedim ki abla bundan sonra yoğurtlarını sen sadece bana sat ablada çok mu oldu abladan bundan sonra ben yoğurt alacağım ve ablaya da her gün kova vereceğim. Bizler bir aileye veya bir bireye sadece para vererek, yiyecek vererek veya bu giysi vererek yardım anlamına gelmiyor benim yardımım kova yardımında bulundum. Sokağımızda ki bu anlamın gerçekten işi çok zor önce çocuğu var tek başına çalışıp didinip para kazanmaya çalışıyor. On bir ayın sultanı ramazan ayının gelmesiyle beraber insanlara olan bakış açık bile değişti. Yardıma ihtiyacı olan kişileri veya insanları fark etmeye başlıyorum. Yardıma ihtiyacı olan insanlara her yardım ettiğimde böyle insanları görünce gerçekten da şükür E diyorum. Ve onlar içinde duamı eksiltmiyorum tabi ki. On bir ayın sultanı ramazan ayı paylaşmanın aynı zamanda yardımlaşmanın bir ayı olduğuna inanıyorum.
Proje Önerisi

Doların yükselişini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62135.43
ETH 2418.50
USDT 1.00
SBD 2.58