Sigarasız bir güne merhaba deyin!

in #tr6 years ago

Merhaba sevgili arkadaşlar,

Bu gün 31 Mayıs Sigarasız Bir Dünya Günü

Dünya Sağlık Örgütü (WHO World Health Organization) tarafından her yıl 31 Mayıs tarihinde kutlanan bu günde sizlere sigaranın zararları hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. Gerçi bu gün kullanan kullanmayan herkes az çok bu bilgilere sahip fakat her nedense kullananlar kullanmaya devam ediyor.

Bu gün dünyada her 6 sn' de bir kişi sigara ve sigaranın neden olduğu hastalıklar yüzünden hayatını kaybediyor. Bu demek oluyor ki dakikada 360 kişi saatte 21.600 kişi demek gerisini varın siz düşünün.


Kaynak


Zararları:
Kuzey Amerika'nın keşfi ile tarihçesi başlayan ve yukarıdaki görselde içindeki maddelerden sadece ve sadece bir kısmı görünen sigara içilmeye başlandıktan sonra bağımlılık yaptığı için bırakmak çok zordur. Kullananların yaşam kalitesini gün geçtikçe düşürür, cilt karalığı ve yaşlı gösterme belirtileri, dişlerde kirli ve pis görünüm ve dişeti hastalıkları, ağız ve yutakta tat alma eksikliği, ağız, yutak, gırtlak, nefes borusu, akciğer, mide , yemek borusu, pankreas, rahim, mesane kanseri riskinde artma, kalp ve damarların görmüş olduğu zarar ve tahribattan dolayı kalp krizi, damar tıkanıklığı, tansiyon yükselmesi, beyinde felç, ileri yaşta bunama (Alzheimer), gözlerde katarakt ve ileri yaşta körlük, koku almada azalma, kronik bronşit ve amfizem gibi tıkayıcı akciğer hastalıkları, mide ve yemek borusunda kanama, ülser, iktidarsızlık, ereksiyonda azalma, döllenme yetersizliği, kalıtımsal bozukluklar, ellerde, parmaklarda sararma, tırnaklarda zayıflama, kemik erimesi kılcal damarlarda, el ve ayaklardan başlayarak, kol ve bacaklara kadar tıkanıp bu organların kesilmesine (Burger hastalığı) kadar varan bir çok hastalığın oluşumuna neden olur. Pasif içiciler de sigara dumanından etkilenirler. Sigara dumanında bulunan zararlı kimyasallardan etkilenirler.

Kaynak

"İstemek başarmanın yarısıdır." Sigaradan, onun hayatımızdaki olumsuz etkilerin kurtulmak için kararlı ve istekli olmak son derece önemlidir. Sigarayı bırakmak için dışarıdan destek almak da bizlere yardımcı olabilir ki Alo 171 de bu yollardan bir tanesidir. Sigarasız geçen 20 dakika bile, kan basıncımızın düzelmesine, kalp atışlarımızın normale dönmesine yeterli olur.

Bu yüzden son olarak şunu söylemeliyim ki;
Yarın çok geç olabilir; gelin geç olmadan, o sizi yarı yolda bırakmadan siz onu yarı yolda bırakın!

Bir sonraki yazımda görülmek üzere...
Hoşçakalın.

st aralık.png

hakan.png


follow @agememnon

Sort:  

Quraturk tr etiketi altında paylaşılan kaliteli ve orjinal içerikleri tespit edip ödüllendirmeyi hedefleyen bir kürasyon projesidir.

Yazınız değerlendirmen ekibimiz tarafından uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.

Teşekkürler :)

Güzel bir yazı olmuş, hızlı gelişmek için karşılıklı takip yapalım ben yaptım :)

Teşekkür ederim.

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. Tr tagi altında yazmış olduğunuz kaliteli içerikleri görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için TrYardım Desteklenen İçerikler 31 Mayıs 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Çok teşekkürler:)

Hocam böyle şeyler yazmayın içim kararıyor :( Evet, ben de sigara içiyorum bırakmak da benim elimde ama bir türlü yapamıyorum.

Haklısın çok iç karartıcı ama; belki okuyunca biraz olsun etkilenirsiniz de bırakmayı bir kez daha düşünürsünüz.

Düşünüyorum hocam, çeşitli bahaneler üretmek kolay tabii. Fakat genel manada şu an bırakamayacağımı düşünüyorum.

Böyle düşünürseniz 1-0 mağlup başlarsınız. Kendiniz için birşeyler yapın ve bu mümkünse en kısa zamanda olsun.

Sigarayı on iki sene önce bıraktım çok şükür darısı bırakamayanların başına😃
Yazdıklarınıza katılıyorum.

Bırakmayı istemek başarmanın yarısıdır.

Sizin adınıza gerçekten çok sevindim ve örnek olmanız açısından bunu dile getirin derim

Tabiiki bu başarımı 4 ay önce bu yazımda
paylaştım. Buradaki herkesin okuyup nasıl bıraktığımı görmelerini isterim. Benim için gurur verici bir paylaşımdı. 😃

Gurur duymakta gerçekten çok haklısınız. Hiç içmediğim için bırakmanın ne denli zor olduğunu da bilmiyorum. Sadece çevremdekilerden gördüğüm kadarıyla çok zor... Ama bu başarı hikayenizi ara ara paylaşın ki insanlar belki görür de feyz alır.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by agememnon from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 57340.70
ETH 3072.28
USDT 1.00
SBD 2.37