Türkiye'de Eğitim [TR Liste Yarışması 03]

in #tr6 years ago

Ns7X6EwXE06t8x7Bp6yQAw.jpg

Merhaba arkadaşlar
Bugün TR Liste'nin düzenlediği yarışma için, Türkiye'deki eğitim sisteminden bahsedeceğim.
Bildiğiniz üzere eğitim sistemimiz lastik gibi bir o tarafa bir bu tarafa çekilip duruluyor. Seçimlerden sonra iktidara gelen Hükumet yetkilileri kendine göre bir sistem belirliyor ve bu şekilde devam ediyor. Sürekli değişen ve istikrarı olmayan bir sistemden başarı beklemek tamamıyla bir hayaldir. Kısacası ülkemizdeki eğitim sistemi tamamıyla fiyasko. Sistemin hiç değişmediğini düşünsek bile üzerinde durulan değerler konusunda sıkıntılarımız mevcut. Bizim eğitim sistemimiz daha çok ezbere dayalı bir sistem olduğu için ne yazık ki uygulamada sınıfta kalıyoruz. Bu yüzden eğitim sistemimizle değişen Dünya'ya ayak uyduramıyoruz. Tabi ki sistemde değişiklikler yapılabilir ancak bu tutarlı olmalı.

DN3Psi1WkAADOis.jpg

Ülkemizdeki eğitim sisteminin bir başka sorunu ise eşitsizlik.
Çoğu ülkede, imkanların az olduğu yerlerde eğitime verilen önem ve destek daha fazla ve bu da eğitime az da olsa eşitlik getiriyor. Ülkemizde bu durum daha farklı işliyor. Köylere ve kırsal kesimler de eğitime verilen destek, il merkezlerine göre biraz zayıf kalıyor. Bu sorunu da en yetenekli eğitimciler, en zayıf bölgelere gönderilirse bu konuda biraz eşitlik sağlanabilir diye düşünüyorum.
Egitimde-esitlik-ucurumu_1474954143.jpg

Eğitim sistemini kendimce sizlere yorumladım. Benim bu konuda bir kaç önerim var şimdi sizlere bunlardan bahsetmek istiyorum.
İlk önce iyi birer eğitimci yetiştirmemiz gerekiyor. Ne yazık ki öğretmenlik sadece bir devlet memurluğu, sabit maaş ve garanti iş gözüyle bakıldığı sürece bu sistem üzerinde ne kadar oynama yaparsanız yapın işe yaramaz. Çünkü eğitimci geleceğimizi inşa eden bir akıl hocasıdır.
Artık ezbere dayalı alınan eğitim bir işe yaramıyor. İstediğimiz bilgiye, istediğimiz zaman ulaşabiliyoruz. Daha çok pratiğe ve uygulamaya dayalı eğitimin işe yarayacağını düşünüyorum. Öğrencilerimizi sınava değil de hayata hazırlamak daha yararlı olacağına inanıyorum.

ilkokul fişleri.jpg

Son olarak yakın zamanda ülkemizde yaşanan şiddet olaylarının eğitimden kaynaklı sorunlar olduğunu düşünüyorum. Eğitim sisteminde aşama aşama vicdani değerlere hitap edilmesi ve geliştirilmesi, ilerleyen süreçte şiddete olan eğilimin azalacağına inanıyorum. Bu konu da bizlerinde elimizden gelenleri yapmamız gerektiğine inanıyorum.
slide_9.jpg

  • Okuduğunuz ve desteklediğiniz için hepinize teşekkür ediyorum.

KAYNAK:12345

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 64252.58
ETH 3495.24
USDT 1.00
SBD 2.50