It's still banging!

in #thelionslegion7 years ago (edited)

Zo dinsdag al weer vrienden. Nou zijn dinsdagen niet mijn meest favoriete dagen, maar ik heb gisteren war ontdekt dat de dinsdagen weer wat leuker maakt.

Daar kan ik het over hebben of over de daling van de btc tijdens de crash van de Dow(-Jones) gisteren. Ik heb namelijk het vermoeden dat als iedereen uit de crypto stapt maar ook uit de Dow, er echt onwijs veel matrassen vol virtueel geld moeten zijn gepropt? Het zit immers niet in cryptos maar ook niet in fiat. Waar moet je anders heen met je virtuele hoop voor de toekomst ?

Dus daar kan ik het over hebben of over het begin van ons universumpje. Om te berekenen hoe oud het precies is wordt namelijk gebruik gemaakt van een constante genaamd H0 (Hubble-constante). Nou is de waarde van de constante zelf redelijk goed bepaald, maar het kan steeds nauwkeuriger.

download.jpeg

Waarschijnlijk heb je vorige jaar gehoord over LIGO en
gravitational waves? Met de informatie die we daarmee hebben verkregen is H0 weer wat nauwkeuriger vastgesteld en door die nieuwe waarde in een relatief simpele formule te gebruiken is opnieuw uitgerekend hoe oud het universum is (13.8x10^12, 13.8 biljoen jaar).

C1YtDsFj-1.jpg

Nou kun je door gebruik te maken van de juiste eenheden en formules de tijd tot op de seconde uitrekenen. Dat kun je doen.... en dan kun je onze gregoriaanse kalender door trekken naar toen en wat denk je...... Het universum is gebigbanged op een dinsdag :)

slide_7.jpg

Dat maakt dinsdagen toch weer net een stukje specialer!! Dus maak er een super efficient dagje van en don't forget to be awesome!

Carpe die 'it actually is still banging' Diem!

1-plancksmostd.jpg

Sort:  

Nu laat je me toch nog een beetje op m'n honger zitten...Je verteld dat het op een dinsdag was, maar je vergeet wel te zeggen op welk tijdstip...
Ik vermoed wel dat het 's nachts was, want toen was de zon er nog niet.
;-)

Ik zie die periode inderdaad best donker in lol :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 55216.42
ETH 2325.60
USDT 1.00
SBD 2.33