Tillbaka in i bubblan

in #test4 years ago (edited)

Snabba ryck. CV19 konstaterad på en i familjen där vi bor. Vi ska resa hem i övermorgon. Vi bestämde oss på studs för att dra. Vi kom på att flyget är ombokningsbart. Bokade om, packade och taxi till flygplatsen som var helt öde. Wrap och quinoasallad medan vi nu väntar på checka in resväskorna.

Steg 1, vi är vid gaten. Security - 2 personer före. Taxfree är öppna men tomma på folk. Tjatigt att upprepa kanske. Känner mig som i en film om säg 2:a världskriget. Risk att upptäckas och hållas av myndigheterna. Vi slapp igenom utan att åka fast in i landet och nu gäller det att komma ut. Vi är inte i luften än. Konstigt nog blir jag full i skratt. Hela grejen är så absurd. Antar att det är det.

Måste bekänna att själva smittan är något jag inte bryr mig ett skvatt om. Vet att PCR-tester egentligen testar blint med avancerade algoritmer som gissar utan att ha säkert underlag. Vad de än säger. Det är väl därför inget labb talar om vilket Ct (Cycle Times / Cycle Threshold) de använder. Ingen i media kollar upp. Inte ens FHM kunde svara annat än att olika labb i Sverige kör sitt eget race. Into the blue.

Nu har jag sett på nära håll vad det innebär att vara i karantän utanför Sverige. Ingen lek.

Tror paniken i Sverige har skruvats upp en del på den vecka vi varit borta. Dagens Nyheter verkar leda hetsligan mot "Sveriges linje" såvitt jag kunnat uppfatta.

Polisen har fokuserat på vad en ekonomisk recession skulle innebära på grund av restriktionerna för
COVID-19:
"Pandemins långsiktiga konsekvenser för brottsutveckling och samhällsordning."

Den effekten talar media bara lite om. Min bedömning är att vi i princip kommer glömma Covid-19 när den ekonomiska tsunamin väller in. Konjunturinstitutet säger den 28 oktober "Ljusare signaler från samtliga sektorer. I princip all good. Tjena!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58981.78
ETH 2669.36
USDT 1.00
SBD 2.44