You are viewing a single comment's thread from:

RE: Ciemność i ohyda

in #tematygodnia6 years ago

Szczerze mówiąc - nawet nie pamiętam tej książki z liceum, a maturę zdawałem rok temu. Taki komentarz chyba wystarczy, by określić jakie jest zainteresowanie.
Jedyne co wiem to tytuł, ale nawet nie wiem o czym ta książka jest, gdybym nie przeczytał tego postu.
I nie znaczy to, że podczas omawiania w szkole mi się nie podobała. Uważam, że dzisiejszy świata jest po prostu zbyt szybki i żeby dokładnie usiąść z książką i przeczytać ją naprawdę w skupieniu jest ciężko.
Ja mam osobiście jeszcze inny problem. Odkąd przyszedłem na Steemit, nie przeczytałem żadnej książki. Tutaj tak naprawdę jest taka ilość ciekawych rzeczy, że już na inne czytanie faktycznie tego czasu brakuje.

Sort:  

To ja mam pomysł. Raz w miesiącu wpis do tagu pl-ksiazki - wrażenia z wybranej lektury. Będzie motywacja. :)
No właśnie to tempo życia, inne środki przekazu, nowe sposoby spędzania czasu sprawiają, że trzeba szukać tego, co do młodych ludzi trafi, poruszy, będzie stymulowało do przemyśleń.
W tym kierunku na razie zrobiono tyle, że lista lektur, które do pisemnej matury musi znać abiturient, jest naprawdę krótka.

Ja, na maturze i tak odniosłem się do "Snajpera" i "Przetrwałem Afganistan", bo w sumie to nie ma żadnej różnicy przy pisemnej - ważne, że pasuje do tematu.
Jeśli chodzi o ustną, to miałem "Lalkę". Zdałem na 100%, a teraz nic nie pamiętam. To właśnie pokazuje tempo życia, bo ludzie uczą się czegoś na chwilę.

@kusior napisał fajny post o Lalce. Cóż z tego, że jest lekturą obowiązkową, jeżeli mało kogo poruszy. Nauczyciele oczywiście omówią, co trzeba "pod klucz", maturzyści do egzaminu pamiętają te kluczowe sprawy i na tym się kończy.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 62152.13
ETH 2441.74
USDT 1.00
SBD 2.65