MAN (OR WOMAN) OF THE DAY #14 Kevin Costner

in #tematygodnia6 years ago

Aktor, reżyser, producent filmowy, a także muzyk. Facet, który swoją aparycją budzi u mnie pewien rodzaj zaufania. Być może dlatego, że w większości filmów, w których go widziałem, grał dobrodusznego i poczciwego człowieka z zasadami.

Costner.jpg
Warner Bros. Pictures

Moim zdaniem, Kevin Costner doskonale pasuje do ról pozytywnych i dobrych bohaterów, wręcz wyidealizowanych. Przykładem niech tutaj będzie kreacja Eliota Nessa z "Nietykalnych" - porządnego i niezłomnego agenta FBI, który toczył pojedynek z samym Alem Capone. Dodajmy do tego występ w chyba najbardziej znanym, a już na pewno najbardziej nagradzanym filmie z jego udziałem - "Tańczącym z wilkami". Jako oficer armii amerykańskiej sam chroni fort, spełniając swój wojskowy obowiązek. Ba, ten koleś nawet jak gra uciekiniera z więzienia, to takiego dobrego i porządnego :D Mowa oczywiście o świetnym "Doskonałym świecie", w którym główny bohater staje się w zasadzie przyszywanym ojcem swojego młodego zakładnika.

W historycznym dramacie "JFK" Costner wciela się w "poszukiwacza prawdy". Jako prokurator Jim Garrison stara się dowiedzieć, kto naprawdę stał za zamachem tytułowego prezydenta. To jednak nie koniec jego bohaterskich ekranowych popisów. W "Bodyguardzie" ochrania i jednocześnie zakochuje się w postaci granej przez Whitney Houston. Nie można też zapomnieć o jego wcieleniu się w legendarną postać Robin Hooda - Księcia złodziei. Tam również jego szlachetność było widać doskonale, gdy stawiał się za uciśnionymi i biednymi. Podobnych pozytywnych kreacji nasz dzisiejszy człowiek dnia ma na pewno zdecydowanie więcej. Zaliczył przecież ponad 50 filmowych występów.

Costner z powodzeniem stawał również za kamerą. To właśnie nie jako aktor, lecz jako reżyser został nagrodzony dwoma statuetkami Akademii Filmowej za wspomnianego już wcześniej "Tańczącego z wilkami". Oprócz tego reżyserował jeszcze trzy inne filmy, w których również obsadził siebie w głównej roli. Mamy zatem porządny western z 2003 roku pt. "Bezprawie", przygodowe science-fiction "Wysłannik przyszłości" oraz mało optymistyczną wizję przyszłego świata, w której woda z topniejących lodowców zalewa Ziemię, przedstawioną w produkcji "Wodny świat".

Co ciekawe, Kevin Costner spełnia się także muzycznie, jako wokalista i gitarzysta. W 2007 roku założył zespół "Kevin Costner & Modern West", z którym nagrał 4 albumy. Ich twórczość to taka mieszanka rocka i country. Mnie osobiście słucha się tego całkiem przyjemnie!

Ten świetny aktor osiągnął już co prawda dojrzały wiek 63 lat, ale jestem pewny, że jeszcze nieraz pokaże na co go stać!

Jaki film z jego udziałem najbardziej się Wam podobał?

Kadru z filmu użyto na podstawie prawa cytatu:
http://www.prawoautorskie.pl/art-29-prawo-cytatu

@kusior

Tekst został napisany w ramach 20 edycji "Tematów Tygodnia" i nawiązuje do tematu nr 2: Bezprawie (film)

Zapraszam na mojego bloga: http://zkusiorabani.pl/
oraz do polubienia strony na FB: https://www.facebook.com/zkusiorabani/

Jeśli tylko Ci się spodobało zostaw upvote i komentarz :) Będę niezmiernie wdzięczny :) Możesz także obserwować mój profil, by nie przegapić kolejnych postów!

Sort:  

Zdecydowanie "Wodny świat", uwielbiam taki gatunek filmów.
Wszystkie filmy z jego udziałem należy obejrzeć, a dorobek jest spory.

Trochę czasu trzeba by poświęcić, by zobaczyć wszystkie filmy, w których gra :D Ja "Wodny świat" muszę sobie odświeżyć, bo go widziałem dawno temu...

Ja też bardzo lubię ten film i często go odświeżam :)

Aktor wymarzony do kina familijnego i miłych ciepłych komedio-dramatów :) Ostatni film, który z nim oglądałam to 72 godziny - mimo, że zaczął się jak brutalny film akcji to w połowie okazał się opowieścią o ojcu i córce. Pozdrawiam :)

Zgadzam się! Dzięki za komentarz :)

ależ proszę :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 69345.27
ETH 3816.44
USDT 1.00
SBD 3.67