MAN (OR WOMAN) OF THE DAY #12 Adrien Brody

in #tematygodnia6 years ago

Adrien Brody to świetny aktor doskonale spisujący się w rolach dramatycznych. W 2003 roku został najmłodszym zdobywcą oscarowej statuetki w kategorii najlepszy aktor podczas 75. ceremonii wręczenia Oscarów.

Adrien.Brody(cannesPH)_cropped.jpg
Źródło: By Adrien.Brody(cannesPH).jpg: Rita Molnárderivative work: Beao - Adrien.Brody(cannesPH).jpg, CC BY-SA 2.5-2.0-1.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9806349

Film "Pianista", za rolę w którym został nagrodzony przez Amerykańską Akademię Sztuki i Wiedzy Filmowej jest chyba najbardziej znanym i najlepiej ocenianym dziełem w jakim wystąpił. Jego fizjonomia - szczupła (żeby nie powiedzieć wychudzona) sylwetka i pociągła twarz, predysponują go do ról artystów, myślicieli, postaci z depresją czy nawet szaleńców. Jeśli wyobrazimy sobie skalę aktorskich koksów to największe wartości są przypisane do takich gwiazd jak Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone czy Dwayne "The Rock" Johnson. Natomiast Adriena Brody można by szukać gdzieś w okolicach zera bezwzględnego.

Sylwetki kulturysty to on nie ma, ale za to talentu aktorskiego los mu nie poskąpił. O oscarowej kreacji Władysława Szpilmana już wspomniałem, ale oprócz tego doskonale wypadł w filmie "Obłęd". Gra tam pacjenta zakładu dla psychicznie chorych kryminalistów, gdzie jest poddawany eksperymentalnej terapii. Z przyjemnością oglądałem Adriena Brody w roli szaleńca (lub jak kto woli niewinnego człowieka uwikłanego w spisek). Świetnie sprawdził się też w filmie "Eksperyment", gdzie odtwarza postać więźnia podczas przeprowadzania znanego eksperymentu więziennego. Pamiętam go także z nieco mniejszych kreacji w takich filmach jak "King Kong", "Grand Budapest Hotel" czy "Osada".

Tydzień temu obejrzałem produkcję "Z dystansu", gdzie zagrał główną rolę wrażliwego, ale i zamkniętego w sobie nauczyciela zastępczego. Miałem wrażenie, że aktor został do tej roli po prostu stworzony :D Znakomicie przedstawił głębię swej postaci, targające nim dylematy, jego osobiste dramaty i chęć niesienia pomocy innym.

Aktor ma polskie korzenie. Jego pradziadek był Polakiem wyznania mojżeszowego i wyemigrował do USA przed wybuchem II Wojny Światowej. Krewni, którzy pozostali w naszym kraju zginęli w KL Auschwitz-Birkenau.

Inną ciekawostką jest fakt, że nazwiskiem naszego dzisiejszego bohatera nazwano planetoidę z grupy pasa głównego asteroid. Planetoida (9974) Brody została odkryta 19 lipca 1993 roku. Aż mi taki suchar przyszedł do głowy na koniec: Brody to nie gwiazda kina. Brody to planetoida :D :D :D

Jaki film z jego udziałem najbardziej się Wam podobał?

@kusior

Tekst został napisany w ramach 17 edycji "Tematów Tygodnia" i nawiązuje do tematu nr 1: 75. ceremonia wręczenia Oscarów.

Zapraszam na mojego bloga: http://zkusiorabani.pl/
oraz do polubienia strony na FB: https://www.facebook.com/zkusiorabani/

Jeśli tylko Ci się spodobało zostaw upvote i komentarz :) Będę niezmiernie wdzięczny :) Możesz także obserwować mój profil, by nie przegapić kolejnych postów!

Sort:  

Pianista to rewelacyjny film, nie bardzo kojarzę czy widziałam tego aktora w innych rolach. Nie jestem kinomanem "na czasie" ;)

Pianista to chyba najlepszy film Polańskiego jaki do tej pory widziałem.

Pianista to na pewno czołówka Polańskiego choć ja jednak wyżej cenie Nóż w wodzie, Chinatown oraz Lokatora. Jeżeli nie oglądałeś to polecam :)

Z tej trójki tylko "Lokatora" nie widziałem. A pozostałą dwójkę to oceniam podobnie wysoko jak "Pianistę". A każdy z tych filmów jest inny.

Widziałem film experyment jakoś z miesiąc temu z jego udziałem polecam.

W "Eksperymencie" występ trochę nie pasujący do jego emploi, ale i tak wypadł bardzo dobrze.

lubiłem go w filmie predators

A tego filmu jeszcze nie widziałem. A Predator z Arnoldem Schwarzeneggerem mi się podobał :)

W Obłędzie był świetny. Poza tym "urocze" role w Grand Budapest Hotel i Pociąg do Darjeeling. Z jakiegoś Allena go kojarzę, ale nie zapadł mi tam w pamięć.

Pociąg do Darjeeling nie widziałem, ale opis filmu mnie nawet zainteresował. Dzięki za komentarz!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 61170.16
ETH 2717.07
USDT 1.00
SBD 2.41