Origami

in #tematygodnia7 years ago

TemaTygodnia #8

Przykładowe luźne nawiązania:  Sztuka

W tym poście chciałabym przybliżyć Wam sztukę składania papieru, jaką jest origami. Powstała w Chinach, jednak rozwinięto ją w Japonii. Podobno nawet została wprowadzona jako przedmiot w szkołach podstawowych, aby ułatwić dzieciakom poznawanie podstaw geometrii. Pierwszy raz usłyszałam o niej podczas letniego obozu wiele lat temu, kiedy wychowawca zaproponował, że pokaże nam fajną formę spędzenia czasu.

 Na początku mi się to w ogóle nie spodobało, nie lubię i nie mam zdolności do takich rzeczy. Jednak po zaprezentowaniu nam zabawnej historyjki składając papier, zainteresowałam się, a gdy zobaczyłam jakie ładne rzeczy można wykonać, postanowiłam wziąć w tym udział. Najpierw nauczyliśmy się prostych rzeczy jak żuraw, kwiatki czy gwiazdki na choinkę. Gdy przeszliśmy do tych bardziej skomplikowanych, zaczęły się schody i wielu z nas odpadło. Ja walczyłam nadal, mając nadzieję, że moje starania i upór się opłaca.

 Najbardziej spodobało mi się origami modułowe, które odchodzi od tradycyjnego składania tylko z pojedynczego kawałka papieru. Tutaj wykorzystuje się wiele identycznych lub podobnych modułów, wykonanych każdy z innego arkusza. Pierwszą i zarazem ostatnią figurą, jaką nauczyłam się zrobić, jest łabędź. Pomimo wielu chęci do nauki czegoś więcej, nie miałam na to czasu. Poznałam jednak osobę, której robienie takich rzeczy sprawia ogromną przyjemność. Ostatnio wspomniała mi, że niekiedy nawet sprzedaje je, gdy się znajdą chętni. 

Jak wspomniałam łabędzie to moje dzieło,  natomiast reszta koleżanki, która wyraziła zgodzę na publikację swoich prac. 

Sort:  

Wow, fajnie to wygląda! Mnie jakoś nigdy specjalnie nie kusiło, by się tego nauczyć. A origami kojarzy mi się z papierowym łabędziem, który zostawiał Michael Scofield z serialu "Skazany na śmierć" oraz jednorożec origami z "Blade Runner".

Owszem, super to wygląda, ale trzeba mieć dużo cierpliwości, by tak jak wielu znajomych nie poddać się przy trudniejszych elementach :P

Nie wiedziałem, że masz takie zdolności :P

A widzisz 😜 jeszcze nie jednym mogę Cię zaskoczyć 😁


To chyba to :P

Hahaha, no coś w tym stylu😀

Do czego jest wykorzystywane origami? Czy jest tylko ozdobą?

Z tego co czytałam to podobno jest stosowane w terapii i edukacji.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 56516.28
ETH 2315.44
USDT 1.00
SBD 2.34