ONCE UPON A TIME...

in #tematygodnia7 years ago (edited)

TemaTygodnia #15

Przykładowe luźne nawiązanie do tematu 1: BAŚNIE

Zapewne każdy z nas zna jakieś baśnie. W dzieciństwie byliśmy nimi zarzucani na każdym kroku. Rodzice czytali nam je do snu, puszczali je do słuchania, jak mnie czy po prostu oglądaliśmy je w telewizji, gdyż są traktowane jak forma przekazywania mądrości.
Baśń jest jednym z podstawowych gatunków epickich. Świat w niej przedstawiony jest fantastyczny, występują w nim czarownice, krasnoludki, wróżki, duchy, olbrzymy czy gadające zwierzęta. W baśniach przedstawiane są prawdy moralne, od razu widać kto z bohaterów jest dobry a kto zły. Wszystko rozgrywa się w nieokreślonym czasie i miejscu. Zawsze kończą się triumfem dobra nad złem.
Nigdy nie miałam swojej ulubionej baśni, jednak teraz mam cały zbiór.
573138fbbdc2f.png
źródło

O co chodzi?

Będąc w liceum koleżanka, opowiedziała mi o niedawno obejrzanym odcinku pewnego serialu. Na początku średnio mnie to zainteresowało, bo po co mam oglądać serial oparty na baśniach, które już w dzieciństwie widziałam. Jednak podczas choroby postanowiłam zobaczyć czym się tak jara. No i zostałam pochłonięta do reszty. Chyba nic nigdy mnie tak nie wciągnęło, jak ten rewelacyjny serial. Do tego stopnia, że w przeciągu paru dni obejrzałam chyba 2 sezony każdy po 22 odcinki. Najgorsze było czekanie na kolejne. Niby to tylko tydzień, ale dla mnie to było zdecydowanie za długo. Jak się później okazało tydzień czekania to nic, bo po 11 odcinku nowego sezonu robili przerwę i trzeba było czekać kilka miesięcy.
once_upon_a_time_wallpaper_2_by_alexandreholz-d5i72ma.jpg
źródło

ONCE UPON A TIME, czyli DAWNO, DAWNO TEMU

Jest to amerykański serial fantastyczny, wyprodukowany przez scenarzystów Edwarda Kitsisa i Adama Horowitza. Aktualnie jest 7 sezonów, z czego ostatni ma na razie 10 odcinków. Podobno na 22 odcinku 7 sezonu ma się zakończyć produkcja :/
once upon a time.jpg
źródło

O co chodzi w fabule?

Bohaterami serialu są postacie z baśni, takich jak: Czerwony kapturek, Królewna Śnieżka, Kopciuszek, Jaś i Małgosia, 101 dalmatyńczyków, Czarnoksiężnik z Krainy Oz, Królowa Śniegu, Piękna i Bestia, Pinokio, Piotruś Pan, a nawet Kraina Lodu czy Merida waleczna. Pojawiają się również nawiązania do Biblii czy mitologii. Jednak nie wszystko jest przedstawione w taki sposób, jak w znanych nam baśniach, np. Bella zaprzyjaźnia się z jednym z 7 krasnoludków- Gburkiem, Cruella nawiązała sojusz z Ursulą, Czerwony Kapturek wcale nie był taki niewinny, Kapitan Hook został wrogiem Rumplestiltskina, a to nie koniec wielu połączeń bohaterów z różnych baśni.
Nasi bohaterowie zamieszkują piękną krainę o nazwie Zaczarowany Las. W trakcie kolejnych sezonów odwiedzają takie krainy jak: Nibylandia, Camelot, Kraina Czarów, Oz, Świat pozbawiony koloru, Otchłań i wiele innych. Podróż jest możliwa tylko za pomocą Magicznego Kapelusza czy fasolek tworzących portale. Chyba że w grę wchodzi jakaś klątwa- to właśnie od niej się zaczęło.

Pewnego dnia Zła Królowa niemogąca pogodzić się ze szczęściem Śnieżki i Księcia rzuciła klątwę na większość mieszkańców, która przeniosła ich do naszego świata, czyli pozbawionego magii. Stworzyła niewielkie miasteczko w stanie Maine o nazwie Storybrooke, o którym nikt z zewnątrz nie miał pojęcia, i tam umieściła mieszkańców Zaczarowanego Lasu. Żyli spokojnie, nie pamiętając, kim naprawdę są, do czasu, gdy 10- letni Henry przybrany syn Złej królowej dostał od swojej nauczycielki − Mary Margaret (Śnieżki) książkę pt. „Dawno, dawno temu”. Dowiedział się z niej wielu rzeczy, które spowodowały, że jako jedyny zaczął wierzyć w magie i poznał prawdziwe tożsamości mieszkańców Storybrooke. Odkrył, że jedyną osobą, która jest w stanie pokonać Reginę (Złą Królową), jest Emma córka Królewny Śnieżki i Księcia, która na chwilę przed rzuceniem klątwy została przeniesiona do Krainy bez magii za pomocą zaczarowanej szafy wystruganej przez Dżepetto. Jakby tego było mało, Henry okazał się jej synem. Postanowił ściągnąć swoją biologiczną matkę-Wybawicielkę do Storybrooke by pokonała Złą Królową i pomogła osiągnąć wszystkim szczęśliwe zakończenie.
OUAT-Rocky-Road-14.jpg

Kapitan Hook i Elsa z Krainy Lodu

źródło

132956_072_ful.jpg

Emma, jej rodzice (Śnieżka i Książe), Kapitan Hook i Zła Królowa w Nibylandii

źródło

Jeśli kogoś zainteresowałam moim postem to zapraszam do obejrzenia zwiastuna 1 sezonu :)

Sort:  

Jeśli podobało ci sie "Once upon a time" to koniecznie sięgnij po komiks "Baśnie" (Fables) - który wdrożył podobny pomysł wcześniej. I do tego mniej grzecznie :)

Dziękuję za informację! 🙂 Da radę to znaleźć w necie?

comment replay plsce

Ha! z dwa, może trzy miesiące temu odkryłem ten serial, ale o ile pierwszy sezon był dla mnie genialny, to drugi jakoś zaczął mnie irytować i wyglądać na taki co go na siłę rozciągają...Ale może musiałem odpocząć, bo pierwszy sezon i początek drugiego też obejrzałem w parę dni. Dzięki za post, może uda mi się wrócić do oglądania :)

Ja jestem nic zachwycona😁 Właśnie też miałam sporą przerwę, bo nie chciałam oglądać z tygodniową przerwą, tylko czekałam na pierwsza cześć odcinków 7 sezonu 😉

Moja małżonka jest miłośnikiem wszelkich baśni, a jak leci któraś z baśni braci Grimm zwłaszcza produkcji niemieckiej, no to jestem także widzem po raz któryś.
Pozdrawiam z Kalisza.

To polecam obejrzeć Once Upon A Time!
Również pozdrawiam 😊

Super! Osobiście nie jestem uzależniona od żadnych seriali, bo nadzwyczajnie nie mam na to czasu, ale końcem ubiegłego roku udało mi się dokończyć dwa seriale Narcos i Stranger Things Natomiast Baśnie uwielbiam na papierze 😉

Hej:) Właśnie chciałam zacząć oglądać NARCOSA, polecasz? :)

Tak polecam 😉

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 61226.21
ETH 2715.69
USDT 1.00
SBD 2.45