Sort:  

Na mnie wrażenie zrobił Rzym
Po Twoich zdjęciach wnoszę, że z Atenami będzie tak samo !!!

W Rzymie jeszcze nie byłam... ale we Włoszech kilka razy i masz rację, atmosfera jest podobna. Nawet kultura jest podobna i kuchnia, pomimo nieco innej religii.
Myślę, że jako europejczycy nie mamy aż tak wielu różnic :)

Akropol jest piękny pomimo prac budowlanych. Podobały mi się bardzo również tereny otaczające wzgórze. Agora, miejsce, w którym kazania wygłaszał święty Paweł, stoa Attalosa z wylegującymi się tam łagodnymi psiskami. Na samym Akropolu tłum turystów utrudnia poczucie atmosfery miejsca, ale już trochę niżej bez trudu można znaleźć jakiś spokojny zakątek i popatrzeć na te 25 wieków greckiej historii. :)

Do tej pory nie rozumiem, dlaczego nie zapłaciłam ani grosza za wstęp. Może był dzień darmowy czy coś? :)

Oczywiście masz rację :) Nie pisałam o Plaka ani o Monastiraki bo wpis byłby zbyt długi ale kolana mi się trzęsły z wrażenia, być tam to wielkie przeżycie, stąpać po tych samych kamieniach... Planuję wybrać się jeszcze raz.
Zrobiłam wczoraj również szkic o Muzeum Akropolu :)

Ja też nie płaciłam, raz w tygodniu wstęp jest darmowy ;) Normalny bilet bez ulgi kosztuje 15 euro.

Wszystko pięknie, super zdjęcia, super poza - i bardzo fajnie opowiedziane. Ja mogę tylko pośpiewać i oczywiście śpiewam ten utwór Mireille Mathieu - Acropolis adieu, lecz tylko po Polsku.
" W Atenach wstaje nowy dzień
ruiny świątyń budzą się
A mnie się żegnać przyszło dziś
I ciężko tak na duszy mi......itd
Miałem jeszcze na zwykłej kasecie magnetofonowej tą piosenkę i o ile dobrze pamiętam był to zespół "Kis" - ale to było tak dawno,że nie do końca jestem pewien, lecz utwór gramy do dziś.

Tą piosenkę zapewne wszyscy znamy :)

Oczywiście - i tym bardziej w orginalnej wersji :)

Hej cudowne, Akropol Atenska jest jednym z moich ulubionych miejsc na ziemi ;) zwłaszcza muzeum. Nie wydaje mi sie jednak, ze za naszego zycia zrekonstruuja chocby jadna ze stojacych tam budowli, raczej moze byc gorzej ze wzgledu na brak dofinansowania i stale zwiększająca sie liczbe turystow mimowolnie jednak niszcząca te piękne zabytki. smuteczek.

O muzeum napiszę osobno...
Z tego co wiem prace posuwają się do przodu, sprawdzę ;)

Piękne miejsce, zdjęcia super, miejsce super, zazdroszczę ci słoneczka. Pozdrawiam

Dziękuję i pozdrawiam z bardzo deszczowego Korfu :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63287.47
ETH 2569.39
USDT 1.00
SBD 2.81