Sort:  

Twój pierwszy artykuł w życiu bardzo mi się podoba. Zwłaszcza, że nie pominąłeś angielskich obozów koncentracyjnych :) Prawda jest tylko jedna w końcu, tylko szkoda że każdy widzi ją przez inny pryzmat :/ Pozdrawiam i mam nadzieję, że coś jeszcze napiszesz na tematy historyczne ;) Pozdrawiam!

Dziękuję, w miarę wolnego czasu będę coś produkował ;) aczkolwiek historia to trudny temat jeśli chcemy oddać prawdę bo jak wiadomo każda ze stron stosuje historię jako narzędzie do walki politycznej "zwycięzcy piszą historię" A im starsze czasy analizujemy tym trudniej odróżnić ówczesną politykę/propagandę od prawdy.

Świetny artykuł. Niewiele ludzi zdaje sobie sprawę jak wyglądał kolonializm poza źli biali ciemiężyli i zabijali czarnych. Niektóre kraje jak była Rodezja, skrycie marzą o powrocie białych "ciemiężycieli". Fajnie, że został poruszony temat angielskich obozów, niewiele ludzi wie, że to Anglicy wymyślili obozy koncentracyjne. Z chęcią przeczytałbym kolejne artykuły o Afryce.

Jak by co to jest mój pierwszy Post w tematach tygodnia więc przepraszam za ewentualne niedopatrzenia. Jest to też mój pierwszy artykuł w życiu :) więc proszę o wyrozumiałość.

Pierwsza wojna burska po bitwie pod Majuba Hill de facto od strony militarnej została wygrana przez Burów, jednak już traktat pokojowy w zasadzie przywracał status quo, lecz pozostawiał prowadzenie polityki zagranicznej burskich republik przez Wlk.Brytanię, co czyniło z Burów w pewnym sensie zależnych od Korony, ale raczej nie nazwałbym tego szybkim zwycięstwem Czerwonych Kurtek :)

A spotkałem się z tezą, że to nie Brytyjczycy wymyślili obozy koncentracyjne, bowiem już wcześniej Hiszpanie stosowali tę taktykę na Kubie.

http://www.latinamericanstudies.org/reconcentrado.htm

Dzięki za doprecyzowanie:) czytałem Twoje artykuły o bitwach i jestem pod wrażeniem wiedzy. Dlatego z całą pewnością było jak piszesz :) ja jednak bardziej skupiałem się na przyczynach i skutkach poszczególnych wydarzeń, pewnie dlatego tak nie precyzyjnie napisałem. A o obozach na Kubie słyszę po raz pierwszy, muszę poczytać o tym :)

Pewnie bym nie wiedział, ale na studiach miałem monografię z prof. Leśniewskim o Południowej Afryce. Bitwa pod Majuba Hill była bardzo jednostronna - kryjąca się za skałami brać burska strzelała do Anglików ustawionych w regulaminową linię jak do stada zbitych kaczek - synowie Albionu byli zszokowani, że ktoś walczy w tak niedżentelmeński sposób.

haha dobre, no to potem dżentelmeństwo skończyło się. Gdy Anglicy zrobili obozy koncentracyjne :)

Tak, na to by wyglądało :D

Nie bardzo wiem, czy tytuł Ci pasuje. Buszmeni, mimo pewnych cech rasy żółtej, są jak najbardziej negroidalni. Poza tym, legendy głoszą, że też przyszli z północy, uciekając przed Bantu znacznie wcześniej, niż to było modne :). Co do pokojowego usposobienia, to nie byłbym przekonany - to jedni z najlepszych surwiwalistów, jakich znał świat i bywają bardzo skutecznie agresywni. Zanim ninja zorientuje się, że coś jest nie tak, Buszmen już zrobi sobie sweterek z jego żył. Przyczyn przewagi Bantu, nie szukałbym w zdobyczach cywilizacyjnych, ale w tradycji budowania dużych społeczeństw. Małe, rodzinne plemiona buszmeńskie, mimo wyżyłowanych umiejętności skradania, maskowania i napadania z ukrycia, nie były w stanie oprzeć się skoordynowanym i przeważającym liczebnie narodom takim, jak Zulusi. Co Pan zrobisz? Nic Pan nie zrobisz. Pozdrawiam!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63252.26
ETH 2662.75
USDT 1.00
SBD 2.79