Tematy Tygodnia #5 - "Pianista" - Najlepszy polski film 2002. roku.

in #tematygodnia7 years ago (edited)

Pianista - Arcydzieło Polańskiego

Ten artykuł będzie poświęcony filmowi "Pianista", czyli jednemu z najlepiej ocenianych filmów na Świecie.


Źródło : filmweb

Będzie to mój piąty artykuł w serii #tematygodnia, organizowanej przez @steemit-polska LINK, nawiązujący zarówno do tematu filmów jak i 2002 roku.
Zachęcam każdego do wzięcia udziału w akcji #tematygodnia.

Pianista - najlepszy Polski film?

"Pianista" jest jednym z najlepszych filmów 2002 roku i według rankingów należy również do czołówki biorąc pod uwagę całą historię światowej kinematografii. Otrzymał on 35 nagród, m.in. ; 3 Oscary i 8 Orłów.
Moje stwierdzenie, że film jest polski, w tytule postu, może budzić kontrowersje. Jestem świadomy tego, że obsadę tworzą głównie gwiazdy z zagranicy i językiem w filmie wcale nie jest polski, lecz przypominam o fakcie, że reżyserem jest Roman Polański, a akcja toczy się właśnie tutaj - w Polsce, i dotyczy historii Polaka.

Historia oparta na faktach

Film został oparty na autobiografii Władysława Szpilmana, polskiego kompozytora żydowskiego pochodzenia.
Książka obecnie znana jest pod tytułem "Pianista. Warszawskie wspomnienia 1939-1945". Pierwotnie była wydana w pod nazwą "Śmierć Miasta", w 1946 r. w małym nakładzie.
Dopiero w 1998 roku, syn Władysława Szpilmana - Andrzej, po wielu poprawkach wydał książkę ojca ponownie.

Opis fabuły

Akcja filmu toczy się podczas II Wojny Światowej. Po kapitulacji Warszawy (wrzesień 1939) Niemcy nakładają liczne restrykcje wobec Żydów. Rodzina Szpilmanów zmuszona jest stopniowo sprzedawać całe swój majątek, wraz z fortepianem artysty, w celu przeżycia. Po ponad roku (listopad 1940), wszyscy Żydzi żyjący w Warszawie, mają obowiązek przenieść się do getta, gdzie życie staje się niemalże niemożliwe, a głód jest codziennością.

Źródło : Gazeta Wyborcza Warszawa

Główny bohater robi wszystko żeby przetrwać w piekle

Moje osobiste odczucia


Źródło : Onet

Film "Pianista" jest dla mnie wyjątkowy z wielu powodów.
Po raz pierwszy obejrzałem go w wieku 7 lat. Wtedy jeszcze nie rozumiałem, skąd jest w nim tyle okrucieństwa, i nie myślałem nawet, że to mogło się dziać naprawdę, 60 lat wcześniej. Dopiero po kilku latach, wraz z poznaniem historii Drugiej Wojny Światowej, w pełni zrozumiałem jego treść. Z pewnością przyczynił się w dużym stopniu do rozwoju mojej świadomości Narodowej.
Uważam, że jest to film, który każdy musi obejrzeć, tym bardziej ze względu na fakt, że reżyserem jest Roman Polański.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 59926.69
ETH 2622.88
USDT 1.00
SBD 2.38