Netflix - na co to komu?

in #tematygodnia6 years ago (edited)

3d-render-of-spotlights-on-a-grunge-brick-wall_1048-6284.jpg

(Uwaga! Jest to tekst wyrwany z kontekstu moich swobodnych przemyśleń.)...w związku z tym iż z platformą steemit jestem na bakier, wciąż się edukuję w tej materii, poszukuję ciekawych artyułów, które wbiją w moją mózgownicę nową dawkę informacji. Rozmyślam, a poszukam czegoś wśród polskiej społeczności, tam z pewnością znajdę wiele ciekawych postów. Przeglądam sobie polskie tagi na steemit, patrzę #tematygodnia. Myślę sobie, co to do cholery jest. Wchodzę, czytam. Myślę sobie, no genialna inicjatywa. Ale o co tu chodzi tak dokładnie? No to szukam postu początkowego. Przewijam, przewijam....heh no i jest. W kilka minut ogarnąłem co jest grane. Mówię no to fajnie, zaraz zobaczymy jakie tu temaciki zaproponował kolega na ten tydzień. Znalazłem, czytam... No dobra nie ma co wybrzydzać. Napiszę sobie artykuł o netflixie...no bo w końcu escobara sie ogląda i marvela trochę liznąłem...reszta tematów jakoś tak nie bardzo...do mnie przemawia. Poczekałem aż synek usnął, żona poszła do pracy, nalałem sobie pół szklaneczki jakiejś "taniej łiski" z barku i zaczynam pisać to co właśnie czytacie...

20180413_093011.jpg

Netflix czyli płać pan, siadaj w kanapę i oglądaj. Naprawdę Netflix powstał w 1997 roku? To ja taki zacofany jestem? No jak się okazało to nie moja wina, bo na rynek ogólnoświatowy wyruszyli dopiero w 2016. Więc mogłem się nie interesować? Mogłem. No i dobrze. Powiem wam szczerze, że dla mnie ta platforma to pewnego rodzaju prestiż, psychiczny komfort kinomana. Chyba fajnie mieć opłaconego Netflixa i w dowolnej chwili zrelaksować się przy dobrych filmach. Bo pomimo tego co czytam w internetach, że Netflix robi tylko dobre trailery, że słabo, że to, że tamto, to te filmy są dobre i "mnie" się podobają. To prawda, że lepsze mają seriale niż filmy ale co to komu przeszkadza.
"Stranger Things", choć już do najmłodszych widzów nie należę, pożarł mnie w całości, wypluł i znów zjadał z każdym kolejnym odcinkiem. No dajcie spokój, nie powiecie mi, że nie ma tam serialu, którego nie oglądaliście odcinek po odcinku do 4. nad ranem?! Nie? No to ja jakiś dziwny jestem...Albo "Black mirror"? Jeden sezon łyknąłem jak młody pelikan w jedną noc. Wielu moich znajomych zakupiło abonament tylko dla " House of cards" a i tak wkręcili się w inne tytuły. Tego serialu z tematu - "Orange is new black" - niestety nie miałem przyjemności oglądać, ale na pewno to nadrobię w niedalekiej przyszłości. Mógłbym wymieniać masę produkcji, które obejrzałem i mogę polecić z czystym sumieniem. Są również pozycje, które mnie po prostu nie zaciekawiły, co nie znaczy, że są złe. Wiadomo wszystko to kwestia gustu. Zgodzę się z jednym, że produkcje netflixowskie mają swój osobliwy charakter. Są inne. Ale mają to coś, co się może podobać. Jestem przekonany, że każdy znajdzie tam coś dla siebie. Od komedii przez dramaty po filmy animowane dla dorosłych.

netflix-group.jpg

Co ciekawe Netflix nie udostępnia licencji na swoje produkcje polskim stacjom. To oznacza, że nigdy nie obejrzymy ich produkcji w polskiej telewizji. Tylko Chińczycy mają Netflixa w tv za free. Ale za to muszą oglądać reklamy. No dobrze, ale zaraz mi ktoś powie, ale ja mam kodi z mega wizzardem i w ogóle wszystko za darmo, po co ja mam ten szajs kupować?! Dobrze, super. Tylko powiedz mi jedno. Jeśli każdy bedzie myślał tak jak Ty, to skąd mają sie brać "piniondze" na nowe fajowskie filmy czy seriale, które tak z zaciekawieniem oglądasz z uśmiechem na twarzy?! "Rence opadajo". Należy wspomnieć, że do opłacenia abonamentu w cale nie musimy używać karty kredytowej. Można chociażby zakupić, dostępne w wielu punktach sprzedaży, tzw. netflix gift cards z kodem aktywacyjnym lub dokonać płatności przez androidowy sklep google. A filmy możemy oglądać nie tylko na telewizorze, ale również na komputerach, smartfonach, konsolach do gier i różnego rodzaju settopowych boxach.

Screenshot_20180413-103606.jpg[źródło: Netflix]

Na dzień dzisiejszy, abonament w Netflixie opłaca ponad 100 milionów użytkowników z całego świata. W Polsce to koszt w zależności od planu, od 34zł do 52zł. Nie kupujemy kota w worku bo pierwszy miesiąc dostajemy na przetestowanie platformy za darmo. No i jest coraz wiecej treści z polską wersją językową, co oznacza, że firma nie pozostawia polskich odbiorców bez aktualizacji. Brak wielu tytułów konkurencji rekompensuje fakt, iż w tym roku firma planuje wydać ponad 8 mld. dolarów na nowe filmy i seriale. Netflix wciąż udowadnia, że jest potencjalnym zagrożeniem dla tradycyjnych producentów filmów i seriali. A co z innymi platformami tego typu, jak showmax czy hbo go ? Nie będę tu rozpisywał się i rzucał argumentami w celu porównywania. W ogólnym rozrachunku Netflix wygrywa. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z moją opinią i byłbym wielce zdziwiony gdyby tak było. Moim zdaniem warto wydać te parę złotych i cieszyć się z zasobnej biblioteki. Legalnie oglądamy filmy i wspomogliśmy firmę, która robi dobrą robotę. A gdy netflix wam się znudzi, rezygnujecie, kiedy chcecie bez żadnych zobowiązań...zabrzmiało jak reklama, sorry:) Polecam @bitcoinprank

(Powyższy tekst dotyczy tematu Nr. 1 "Orange is the new black)

Sort:  

You just planted 0.31 tree(s)!


Thanks to @bitcoinprank

We have planted already 4756.05 trees
out of 1,000,000


Let's save and restore Abongphen Highland Forest
in Cameroonian village Kedjom-Keku!
Plant trees with @treeplanter and get paid for it!
My Steem Power = 18683.11
Thanks a lot!
@martin.mikes coordinator of @kedjom-keku
treeplantermessage_ok.png

Domyślam się tematu, ale wg regulaminu proszę podać jego numer.

Już się robi

Congratulations @bitcoinprank! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received
Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Temat dobrze opisany, ale warto jeszcze ulepszyć formatowanie tekstu.

Bardzo fajny post! Masz ciekawy styl. Łatwo się to czyta i człowiek przy tym kilka razy się uśmiechnie.

Netflix robi teraz furorę, nie ma to tamto :)

Myślę, że swój tekst jak najbardziej powinieneś oznaczyć go tagiem #pl-filmy, bowiem dotyka tematyki filmowej i serialowej.

Bardzo dziękuję za miłe słowa. Będę pamiętał.

Ja z początku sceptycznie podchodziłem do tej platformy. Kiedyś jednak się nudziłem i stwierdziłem, że w sumie skoro dają miesiąć za darmo, to czemu nie spróbować. No i tak już od prawie pół roku opłacam abonament, bo cały czas jeszcze nie obejrzałem wszystkiego co chciałbym zobaczyć ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 58802.33
ETH 3158.99
USDT 1.00
SBD 2.42