Cud na Lodzie

in #tematygodnia6 years ago (edited)

Jest coś urokliwego w jednej z dziedzin sportu która łączy łyżwy, lód i taniec. Taniec na lodzie - konkurencja, której przebieg ogląda się niczym balet - bez świadomości ile wysiłku kosztuje perfekcyjne wykonanie układów tanecznych.


11934_42-28029032.jpg
żródło: OZY

Lekkość i precyzja - nie ma drugiej takiej dziedziny.

Zawodników tej dyscypliny sportu można podziwiać przy wielu okazjach, na wielu zawodach. Największe emocje obserwujemy podczas igrzysk olimpijskich. Wtedy to sportowcy - artyści prezentują pełnię swoich możliwości a ich zmagania śledzi i rejestruje kamera.


z15412107Q,Jayne-Torvill-i-Christopher-Dean-tancza---Bolero--.jpg
żródło: Wyborcza.pl

Co bardziej efektowne występy można oglądać po wielekroć - telewizja nie skąpi powtórek.

Jedna z takich powtarzanych migawek -kilkuminutowy występ dwójki Anglików - zapadła mi głęboko w pamięć. Głównie dlatego, że wykonanie było mistrzowskie ale również ze względu na fakt, że będący tłem dla występu podkład muzyczny - Bolero Maurice'a Ravela należy do muzycznych arcydzieł; niby proste a dalekie od łatwizny.


torvill-dean-1_2481840b.jpg
żródło: The Telegraph

Takie samo było i tamto wykonanie - Jayne Torvill i Christopher Dean zatańczyli z taka lekkością, że widz raz za razem włączał replay nie wierząc w to, co widzi.

Było to w 1984 roku w Sarajewie.

Już podczas zawodów relację z ich występu obejrzało ponad 24 miliny widzów - oceny poszybowały tak wysoko że do tej pory nikomu nie udało się pobić rekordu. W sprawozdaniach z występu dominował zachwyt i niedowierzanie. W Nothingham - mieście, z którego oboje pochodzili uhonorowano ich tak jak tylko miasto potrafi - obydwoje "dostali" po ulicy.


2801-torvill-dean-03.jpg
żródło: www.olympic.org

I mimo faktu że po zakończeniu olimpiady para tancerzy pożegnała się ze sportem wyczynowym przechodząc na zawodowstwo; mimo tego ze przez kolejne lata opracowali jeszcze wiele błyskotliwych układów tanecznych to właśnie bolero z 1984 roku przeszło do historii.

źródło:YouTube
Post zgłaszam do Tematów Tygodnia #48.
Temat No. 2: Cud na Lodzie

Zainteresowanych tematem zapraszam tu:
Zdjęcia wykorzystane w powyższym artykule zamieszczam na prawach cytatu

Sort:  

Kiedyś jeździłem na łyżwach. Miałem figurówki. Wszyscy hokejówki, a ja odwrotnie. Miło powspominać jak robiło się piruety. Pozdrawiam.

Piękne czasy :) Ja się kiedyś załapałam na kilka lekcji w szkole, po których oceniono, że będę jeździć. Po czym przyszła odwilż, zima się skończyła... I tym sposobem ja skończyłam naukę. W następnym roku był inny nauczyciel i inne pomysły na WF. Ale sentyment pozostał. :)

BOSKIE BOSKIE BOSKIE!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 61497.04
ETH 2478.29
USDT 1.00
SBD 2.66