Svobodná volba

in #tematydne6 years ago

Pár dní jsem byla mimo dění na Steemitu a to hlavně proto, že mi lékaři naplánovali kratší pobyt v nemocnici. Naštěstí nic vážného a vlastně ani moc zajímavého, tak si důvod pobytu nechám pro sebe. Nicméně jsem prošvihla předchozí téma týdne a tak aspoň to nové je pro mě výzvou.

water-3211175_640.jpg

Svoboda, je pro mě velké téma. Ať se to týká vztahů, nebo určitých životních postojů. Dokonce se s tím setkáte i v nemocnici. Abych mohla vysvětlit pointu, tak prozradím jen tolik, že mě čekal menší zákrok pod narkózou. Večer před operací přišla sestřička a sděluje mi, že mi pan doktor předepsal prášek na spaní, že mi ho potom dá. "Sestři ale já spím opravdu dobře a prášek na spaní nepotřebuji." Sestřička se zarazí. "No ale, pan doktor Vám to napsal i kvůli klidnění před operací." Sestři, ale já spím opravdu dobře a klidná před operací budu i tak, já se nebojím." Výsledek? Musela jsem sestřičce podepsat, že ten prášek opravdu nechci. Pro někoho jen banalita, pro mě výraz volby a svobody odmítnout.

aids-1886383_640.jpg

Vztah dvou lidí a vzájemná provázanost zdánlivě nemá se svobodou tolik společného.
Já si myslím, že opak je pravdou. Jedině když i ve vztahu si zachováme určitou míru vnitřní svobody a to samé je umožněno i partnerovi, je vztah zdravější a štastnější.

friendship-2156172_640.jpg

Svoboda má mnoho podob. Ta zásadní pro mě je, abych mohla žít svůj život podle svého a nenechala si vnutit názor a nebo nějakou cestu, pokud jsem s tím v rozporu. Je to právo žít svůj život sám za sebe a podle svého, mít a umět říkat svůj názor a někdy i třeba něco odmítnout.

Foto: pixabay

Sort:  

Tady nezbývá než souhlasit ;-)

Nemám rád vztahová embria, která chodí všude spolu... :-) svoboda je důležitá... rovnováha..

No my teda chodíme hodně spolu :D ale nějaká svoboda zůstává :)

Však to je dobře :-) prostě rovnováha

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63459.73
ETH 2599.77
USDT 1.00
SBD 2.78