A nové téma týdne je....

in #tematydne5 years ago (edited)

Každý dobrý skutek je po zásluze potrestán
Karma je zdarma
Chovej se k druhým tak, jak chceš aby se chovali k tobě
Alespoň jeden dobrý skutek denně
Dobrý skutek bývá odměnou sám sobě

Který z těchto citátů si myslíte, že je nejvýstižnější? Který se vám líbí? Nebo který myslíte, že je nejpravdivější? Případně přidejte i nějaký další. Každý z nich má něco do sebe, to je pravda.

Nové téma týdne je tedy "dobrý skutek"

Dobrý skutek nemusí být ani finanční, i když některým lidem bez prostředků nebo možnosti obživy úsměv nepomůže tolik, jako houska. Teď tedy už přicházím k tomu, co může být za dobrý skutek považováno.

Právě zmiňovaný úsměv je nejjednodušším a spolehlivým skutkem, který dokáže rozzářit druhé. Také můžete zavolat nějaké blízké osobě, která nečeká, že jí jen tak zavoláte a upřímně se budete zajímat, jak se má. Pokud někomu řeknete "jenom tak", že ho máte rád/ráda, ať už jde o partnera, rodiče nebo potomky, určitě se zlobit nebudou.

Společenské dobré skutky jako pustit někoho v autobuse sednout nebo podržet dveře se také v dnešní době neberou jako samozřejmost. Máme přeci rovnoprávnost, že?! A paní nemusí být zrovna těhotná nebo důchodkyně, abychom ji pustili sednout.

Jsou zde i zmiňované dary. Kromě finančních prostředků tu jsou i dary nepeněžního charakteru. Při nějaké charitativní činnosti můžete věnovat pouze svůj čas, ale když to ve finále to bude někomu třetímu prospěšné, je to také dar. Darovat můžete také krev nebo kostní dřeň, což jsou mimochodem věci, které jsou podle mě ještě cennější, než dát někomu peníze.

Vzpomínám si na jednoho bezdomovce, kterého jsem denně vídal před supermarketem. Žebral o drobné. Jednou jsem se rozhodl, že mu něco dám, ale měl jsem obavu, aby z drobných nebyla nakonec lahvinka rumu. Sice ta by dotyčného asi také potěšila, ale nebyl jsem si jist, zda by moje drobné byly efektivně vynaloženy. Proto jsem mu nakoupil takový "balíček potěšení", byla to tedy spíše igelitka sestávající se s nějakého pečiva, uzeniny a dvou plzeňských ležáků. Nějaké pivo by si pán stejně asi koupil, tak jsem si řekl, že by si mohl projednou dopřát.

S tou efektivitou vybraných prostředků mám ještě jednu historku od kamaráda, který pozoroval dva bezdomovce u pražského hlavního nádraží, kteří obcházeli kolemjdoucí s krabící od bot a na ní nakresleným křížem. S tím, že jim zesnul kamarád a vybírají na něho peníze. A když už měli "vybráno", krabici otevřeli a za tyto peníze si šli koupit Prazdroj do bufáče, kde je k mání se standardní přirážkou. Tedy nedělali si hlavu s tím, že by si šli koupit Braníka v akci do Billy. Ale každý je jiný, že.

A co vy? Už jste dnes udělali nějaký dobrý skutek? 🙂 Já ještě ne, tak snad se dočkám.


Příštího #tematydne bych rád, kdyby se zhostil někdo z těchto uvedených. První jež se o něj přihlásí budiž pomyslným vítězem. Někteří z nich tu "dlouho" nebyli a ti další zase #tematydne nikdy nevymýšleli, potažmo se ještě nikdy nezúčastnili, což je škoda. Ale jednou se začít musí 😏

@pipiczech @espoem @phortun @matkodurko @czechglobalhosts @kekos @sili @jirka-orlova @belahejna @morous70 @basket.bruntal @nicolettesunday @modroocko @blogcrypto @zzuzza @cryptoinvestsvk @saly0011 @rosalinde @kindley @transom @sorryjako @sorryordinary

Ale pokud se přecijen nikdo do čtvrtka 26. 9. 12:00 neozve, nominuji náhradníka @jjprac

Téma týdne zdar 🙂

Sort:  

Congratulations @krakonos, you are successfuly trended the post that shared by @ritxi!
@ritxi got 6 TRDO & @krakonos got 4 TRDO!

"Call TRDO, Your Comment Worth Something!"

To view or trade TRDO go to steem-engine.com
Join TRDO Discord Channel or Join TRDO Web Site

Doufám, že se někdo ozve, já jsem nedávno alkoholoval :D
!BEER
!trdo

Na to sem zapomněl, tak uvidíme :-)

Congratulations @jjprac, you are successfuly trended the post that shared by @ritxi!
@ritxi got 6 TRDO & @jjprac got 4 TRDO!

"Call TRDO, Your Comment Worth Something!"

To view or trade TRDO go to steem-engine.com
Join TRDO Discord Channel or Join TRDO Web Site

Hezké téma ;) A jsem zvědav, kdo zvedne hozenou rukavici...
!BEER

Nevím kde všude fungují notifikace, když tě někdo označí - tuším že jen na steemworld...tak myslím že se to k nikomu moc nedostane ta informace, pokud nečte #cesky

Já používám Steemworld, Steempeak a eSteem na mobilu. Všude mi "mentions" fungují.

aha to mám steempeak asi špatně nastavený, mě ne

Tak se omlouvám, Steempeak asi ne... Spletl jsem si to s odpovědí, na kteoru upozorňuje.

Uměl to Busy, ale taky to podle mě už zapomněl umět :-)

V upozorněních na busy to je.

View or trade BEER at steem-engine.



Hey @ritxi, here is a bit BEER for you. Enjoy it!

View or trade BEER at steem-engine.



Hey @ritxi, here is a bit BEER for you. Enjoy it!

View or trade BEER at steem-engine.



Hey @ritxi, here is a bit BEER for you. Enjoy it!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62205.55
ETH 2397.85
USDT 1.00
SBD 2.50