Moj najoblubenejsi festival - Pohoda festival (2018) (SLOVAK language only)

in #tematydne6 years ago (edited)

Haha no vyzera to tak, ze som s prehladom vyhral sutaz o najnezaujmavejsiu temu tyzdna s najmensim poctom ucastnikov :D Kazdopadne diks vsetkym co sa zapojili.

Cas ukazuje 20:30, moje telo este stale slape na litroch vina z predchadzajucich par dni a preto ma napadlo, ze by som mohol #temutydna uzaviert reportom z Pohody 2018, ktora prave pred par hodinami skoncila.

DSC_0510.JPG

Pohoda festival

Najznamejsi letny hudobny festival na Slovensku. A ja mam take stastie, ze sa kazdorocne odohrava v mojom rodnom meste :) Bez cestovania, bez preplnenych vlakov, rovno pod nosom na trencianskom letisku. Ok, cestovat musim takmer 900km. Z Innsbrucku :D

Kazdorocny headliner - atmosfera

3 dni, 30 tisic navsetevnikov, desiatky interpretov, politicke diskusie, zaujmove stanky, atrakcie, obcianske zdruzenia atd atd...Opiti punkaci hopsajuci popri rodinach s kocikmi, zakaz predaja tvrdeho alkoholu a vsade pritomne capovane vino. O tom vsetkom je Pohoda. Jednoducho multikulturny festival, kazdorocne ocenovany ako jeden z najlepsich v Europe

DSC07049.JPG

Osobne mam na celej pohode najradsej cas okolo siedmej vecer. Pri zapade slnka, ked konecne pominie horucava, no beton letiska stale prijemne hreje. Len tak sediet na betone, zdialky pocuvat koncert a pit pivo.

DSC07060.JPG

Presne taakto :D

DSC07072.JPG

Samozrejme, ze som sa chcel pochvalit, ze viem stojku tiez..no nanestastie uz som mal v zilach moc vela vina na to, aby bol moj pokus aj uspesny :)

DSC07003.JPG

Sedacky, z ktorych sa mozete pozerat...na sedacky :D

DSC07053.JPG

Paleta navstevnikov je naozaj pestra

DSC_0563.JPG

A tomu odpoveda aj nalezity vyber zubnych past v hygienickej zone..

DSC07091.JPG

Chlapi sa nikdy nehanbili :D

DSC_0530.JPG

Vnutrofestivalova preprava ma viacero podob :)

DSC06996.JPG

Prvy julovy vikend vzdy vyrastie na trencianskom letisku 30tisicove mestecko.

DSC_0558.JPG

No dobrych ludi sa predsa vsade vela vmesti.

Aj pre deti

Ako som uz spominal, na Pohode si najne nieco zaujimave kazdy. Aj preto tam su kazdorocne k videniu rodinky s malymi detmi a kocarmi. Prekazkove drahy, loptove aj stolove hry, kolotoce ci tanecne workshopy...Kazdy si prijde na svoje.

DSC_0554.JPG

DSC_0556.JPG

Pussy Riot

Kapela znama hlavne kvoli politickej afere z minulosti ma milo prekvapila svojou tvorbou. Koncert to bol zvlastny, no z nejakeho dovodu sme na nom vydrzali celu hodinu.

DSC_0551.JPG

Confidence man & Aurora - tohotrocne objavy

Kazdy rok spoznam na pohode par interpetov, ktorych koncert ma oslovi natolko, ze ich potom pocuvam dalsich par mesiacov dokola. Z tohto roka to urcite bude Aurora a Confidence Man.

DSC_0557.JPG

A asi aj Onuka

Rodriguez

Silny a pekny koncert mal Rodriguez. Zatial co v Amerike mala jeho kariera kratke trvanie, niektore jeho pesnicky sa stali v Juhoafrickej republice hymny anti-apartheid hnutia. O tom vsetkom nemal Sixto Rodriguez ani potuchy a v Detroite pracoval na stavbach - zatialco sa Juhoafrickej republike predalo viac jeho albumov nez albumov Elvisa Presleyho.

DSC_0564.JPG

DSC_0566.JPG

Po koncerte trval potlesk minimalne minutu a mal osm pocit, ze Rodriguez na taku reakciu vobec nebol pripraveny.

SLSP stan

"Hudba pre mladych" sa dost koncentruje v SLSP stane. Aj tento rok som tam stravil najviac casu. Je to presne ten stan, na ktorom sa v minulosti udiala tragedia a pocas burky stan padol s tragickymi nasledkami.

DSC07108.JPG

DSC07107.JPG

Vitanie slnka a ekumenicka bohosluzba

Festival vzny v nedelu nadranom uzavrie vitanie slnka. Tazko sa to popisuje, treba to proste zazit. Na zaciatok vzdy Michal Kascak (organizator) podakuje za rocnik a uvedie nejaku ludovu kapelu, ktora odohra kratsi rocnik pre tych par stovak ludi, co po celej noci a celkovo troch dnoch este nasli zvysky energie. Ludia dopijaju piva pri prvych ostrych rannych lucoch, vo vzduchu je citit unavu a zaroven spokojnost s dalsieho vydareneho rocnika. Je to zvlastny, takmer az magicky moment. Tento rok privitali slnko Gypsy Band Lomnicke Cave

DSC_0580.JPG

S prvymi lucami na obzore clovekvie, ze musi ist na hlavny stage, lebo vitanie zacne stoj co stoj.

DSC_0583.JPG

Stihli sme to!

DSC07125.JPG

Z dialky vyzera vitanie slnka takto. Bud niesom dobry fotograf, alebo proste foto nedokaze zachytit tu atmosferu.

Po vitani slnka nasleduje vzdy este ekumenicka bohosluzba a potom uz len dalsich 362 dni cakania :) Bye bye Pohoda!

DSC07127.JPG

Dik za precitanie!
Martin

Sort:  

Tyjo na Pohodě jsem nikdy nebyl, ale úplně si ve mě vzbudil melancholické vzpomínky na Rock for people... stanová městečka, dlouhě řady na sprchy, šílené vedro a ještě šílenější opilost 😂😂🙈 tak snad letos taky něco navštívím, moji kamarádi mají za sebou úspěšně Beats for love... enjoy ;-)

No bude to spíš tím že začaly prázdniny a jsou ještě k tomu ty svátky a fotbal... :D

No bodaj by si mal pravdu :D Aj ked v @godfish -ovom poste spred styroch dni cislo postov pod cesky tagom mierne narastlo. Oproti predchadzajucemu tyzdnu. Neviem no, chcel som dat nieco konkretnejsie nez je zvycajne, bo mi tie temy zvycajne prijdu dost siroke. Ze clovek by tam kludne napisal aj 5 clankov ku kazdej.

dal jsi dobrý téma ;)

To znie fakt super! Vzdy som chcela ist na pohodu kym som byvala na Slovensku, ale nejak mi to nikdy nevyslo. Teraz dom su na tento festival vdaka tebe zase spomenula :)
Dakujem!

Tak ked pozeram tvoje posty, tak sa fakt nemas na co stazovat haha :) Ze sa nedostanes na pohodu :D

Coin Marketplace

STEEM 0.23
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 66011.09
ETH 3480.06
USDT 1.00
SBD 3.17