Hory a moře

in #tematydne6 years ago

Pokud mě má chatrná paměť neklame, sportovní téma týdne už tu jednou bylo. Takže to vezmu trošku z jiného soudku. I sport má své kulturní odlišnosti. Když všechno klapne, letos třeba budu učit T. lyžovat. A ona mě pro změnu naučí surfovat. O sportech, které jednotlivé národy aktivně provozují, jsme se bavili vícekrát, nicméně pokud bych z toho měl udělat jeden rozhovor, vypadal by asi takhle:

„No, a když napadne sníh, jezdíme obvykle na hory. Tady po Česku spíš na běžky, sjezdovky jsou lepší v Alpách.“

„Takže ono těch lyží existuje víc?“

„Jasně, na jedněch běháš a na druhých jenom jezdíš dolů. A taková jejich kombinace jsou lyže na skialpinismus, což je fakt frajeřina. A taky pěkná dřina.“ Při téhle příležitosti pouštím videa s klasikou i bruslením na běžkách, pak ze sjezdu a slalomu.

„A ty umíš oboje?“

„Jo, ale ne takhle dobře, tohle je z olympiády. Rodiče mě brali na lyže, ještě než jsem začal chodit do školy. A máme tu povinný kurzy pro školáky, takže aspoň trochu lyžovat by měli umět všichni.“

Pak se samo pustí video se skoky na lyžích. T. se rozsvítí oči.
„A tohle umíš taky? Tohle chci zkusit.“

Musel jsem ji zklamat, skočky jsem na nohou nikdy neměl. „Ale na běžkách i sjezdovkách tě klidně naučím, není to až tak těžký.“

„Tak já tě pak za to v létě naučím surfovat.“

„Já myslel, že v Evropě to na surfování moc není…“

„No, já nejsem žádnej profík, ale někde to celkem jde, hlavně na severu, u Gijónu [čte se to Chichon s přízvukem na druhou slabiku a krátkým o. Napřed jsem nevěděl, o kterém městě T. mluví :)]. Na některých z mých oblíbených pláží jsou dobrý vlny.“

„Ty máš nějaký oblíbený pláže?“

„No jasně, ty má přece každej, ne… Teda každej, kdo má moře.“

Sort:  

As a follower of @followforupvotes this post has been randomly selected and upvoted! Enjoy your upvote and have a great day!

Kdosi řekl, že lesy jsou naše moře. Ale máme i Mácháč nebo Lipno ;-)
Můžete zkusit Windsurfing ;)

To jo, nicméně naše louže a brouzdaliště jsou Španělům spíš k smíchu. I takový Balaton je pobaví.

Tak jedině Bodensee :-)

Pláže nemusí být jen u moře, nebo ano? Každoročně trávím letní dovolenou na maltě a toho písku co si užiji, ani k moři nemusím.

No, ona pláž u rybníka a pláž u moře jsou trošičku jiné kategorie ;)

Jasně budou jiné, ale přesto mohu mít svou pláž u rybníka ;-)

...já myslel, že v Evropě to na surfování moc není…

To by ses divil :) Např. do Nazaré v Portugalsku se kvůli obřím vlnám pravidelně sjíždějí surfaři z celého světa. I na Kanárech je tento sport dost populární...

No, ale Kanáry jsou zeměpisně Afrika ;)

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sbi-booster.

Prošlo to. Dovolím si znovu požádat, až nasyslím milion. Máš u mě pár SBI těhletěch...

Dobrá. Dneska jsem to opět zadal s nejvyšší fee, jinak se platba nechtěla odeslat. Alespoň to bylo rychle, jak jsem koukal.

Ta první, ta byla pro mě nejzajímavějšá. 200 za 19. Druhá 200 za 14 a třetí, teď si to úplně nepamatuji, 550 za 42...
Ale máš důkaz, že Arbo funguje.

U druhé a třetí bylo minimálně za 1 Steem fee pro těžaře. A krypto mezi sebou teď hodně skáče, proti dolaru zase spadlo...

Já mám taky svý oblíbený pláže :D
třeba tuhle: https://goo.gl/maps/gAVjaeunNsn

V učebnicích pro 7. nebo 6. třídy kdysi dávno byl obrázek z Mexického zálivu..tak třeba jednou.. @phortun by mi kouzlo místa jistě potvrdil, kdybych věděl, ke to bylo....-)

Popravdě mě Mexický záliv z hlediska kvality pláží a koupání trochu zklamal, "naše" karibská část Mexika je jednoznačně hezčí ;) Takhle to třeba vypadá v Tulumu:

IMG_20170323_122657.jpg

Ano, tak něco takového, modrá v modré, jsem měl přesně na mysli:-))

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 60065.47
ETH 2420.85
USDT 1.00
SBD 2.46