Eindelijk te koop; de vliegende auto.

in #technic5 years ago

Pal-V een Nederlandse onderneming heeft het voorrecht om als eerste een legitieme vliegende auto te presenteren. Er waren al een paar concept fly-cars voorgesteld, maar Pal-V zouden de eersten zijn waarvan er ook daadwerkelijk een "echte" vliegende auto op de openbare weg is toegestaan.
pal1.png
Het ziet er een beetje raar uit, een beetje futuristisch...Gaan we ze in de toekomst meer zien in de straat?
Zelf zou ik er geen kopen, en dit wel om twee redenen. Ten eerste, ik beschik niet de nodige financiën, en ten tweede ik heb geen vliegbewijs. Op dat laatste heeft Pal-V wel een antwoord want zij bieden ook vliegopleidingen aan.
Er zijn twee modellen verkrijgbaar, en de prijskaartjes zijn...nogal aan de hoge kant (voor mij dan toch).

  • PAL-V Liberty Sport Edition Prijs: 299.000€
  • PAL-V Liberty Pioneer Edition Prijs: 499.000€
    Afgekort 3 en 5 ton.
    pal2.png
    In het kort: met 2 personen aan boord is de maximum snelheid zowel aan de grond als in de lucht 160Km/h
    Actie radius op de grond 1300km in de lucht 400km. Alles is natuurlijk afhankelijk van de weersomstandigheden en de lading.
    pal3.jpg
    Dit zou een gedeelte kunnen zijn van het oplossen van de files. Zij die het kunnen betalen vliegen erover, en die met een kleiner budget staan iets minder lang stil omdat de anderen er niet meer tussen staan...
    pal4.jpg
    Het is net als bij de elektrische wagen, vooral in het begin, veel te duur. Op vakantie gaan met dit vehikel lijkt me niet aangewezen, te weinig bagageruimte en slechts 2 zitplaatsen. Een citytrip maken met beperkte bagage zit er natuurlijk wel in.
    Op de Pal-V website vindt je alle info in meerdere talen, het Nederlandse bedrijf heeft echter geen Nederlandse teksten ter beschikking (tenminste ik heb ze niet gevonden)...
    Alle gebruikte foto's komen van de Pal-V website.

Is jou budget groot genoeg? Zou jij er ééntje willen? Is dit een oplossing voor het fileleed? Is hier een markt voor? Graag jou mening.


Bent u ook Nederlandstalig? Kom dan gerust even een babbeltje maken op ons Alldutch discord kanaal, van harte welkom.



alldutchnew.gif

Sort:  

ik vind het ding er eigenlijk helemaal niet futuristisch uitzien....

slordig geheel, een ouderwets ontwerp, beetje zelfbouwpakket uit de jaren 70...

nee dan lijkt dit me meer iets voor de toekomst:


https://images.app.goo.gl/pTvvK2He6GR8Atbs8

dit is zeker futuristisch, maar de voordelen in het "ding" dat ik voorstelde zijn:

  • het is al te koop en functioneel
  • je heb je vleugels altijd bij en je kan direct beslissen of je wil vliegen of niet.
  • je bent niet afhankelijk van van derden

Het voordeel van jou systeem zal zijn dat je geen vliegbrevet moet hebben omdat het een drone is waarbij de eigenaar van die drone moet zorgen voor het nodige (digitale)papierwerk.

Ja, ik heb geen vliegbrevet 😟, alleen een rijbewijs, dan koop ik hem maar niet ...😤

Posted using Partiko Android

Ze hebben 'm niet in mijn kleur, dus haak ik ook maar af
eigenlijk is 'm te duur voor mij, maar dat zeg je niet... hahaha

Ik zou nog even wachten met aanschaffen. Grote kans dat zo'n flying car over een paar jaar autonoom kan vliegen/rijden en ze via uber te gebruiken zijn.

Dan heb je wel alle voordelen maar hoef je zelf niet te investeren! Private Public Flying, ik zie het marketing concept spontaan ontstaan !

Posted using Partiko Android

Als je lang genoeg wacht valt er misschien wel eentje in je tuin. (LOL)
Ik denk dat mijn oude post meer kans maakt om z'n intrede te doen in het uber verhaal...

@feelx, thank you for supporting @steemitboard as a witness.

Here is a small present to show our gratitude
Click on the badge to view your Board of Honor.

Once again, thanks for your support!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64093.86
ETH 3123.80
USDT 1.00
SBD 3.94