Harapan vs Kenyataan

in #teammalaysia7 years ago (edited)
Bukan senang mau tulis blog lebih-lebih lagi kalau tidak biasa buat karangan..
Kadang-kadang saya terfikir, buang masa saja tulis blog.. orang lain tidak mau baca juga sebab tidak menarik hati.. Maybe orang tidak suka apa yang saya tulis..sebab kebudak-budakkan...
Saya menghabiskan 6 atau 8 jam untuk menulis blog. Saya tunggu dengan sabar selepas saya kasi post blog dan balik2 check kalau ada yang komen.. *tembirang lah kalau saya tidak check berapa yang upvote dan siapa yang upvote 😂😂*

Saya buat macam2 supaya org upvote post saya..

Kalau dalam grup FB.. Selepas saya upvote.. saya trus like post durang di FB.. Itu tandanya supaya saya tahu yang saya sudah upvote post durang dan mau kasi hint-hint juga durang supaya pigilah upvote sya punya post.. 😂
Kalau tidak mau upvote pun sekurang2nya bagi idea kaa.. buli juga saya improve daaa..

All I would hear were crickets. I wanted to cry... kirk kirk kirk...
Maybe nilai upvote saya sikit saja.. So durang malas mo layan saya.. 😭😭..atau pun blog saya tu tidak menarik dan tiada quality.

Walaubagaimanapun saya tidak akan putus asa.. Saya akan terus buat blog.. Move on and Never give up💪💪.. Saya akan berusaha buat post yang ada quality..

Kita2 juga bah nie.. tolong2lah orang baru. Kalau boleh check lah semua sya punya post dan bagi idea😄😄.. Saya sedang belajar juga nie.. Terima kasih😀😀
Sort:  

Nah, sia Kasi upvote, . . Sia Faham tu perasaan, Harap Ini motivasi untuk teruskan usaha.. Work on good content that you know you too would enjoy reading. All the best

TQ @danieldoughty.. Sy akan cuba yang terbaik.. Harap2 next year kita buli kupi2.. Banyak yg sy mau belajar nie... Hehehe

Read more books.... Hahaha!

Hahaha ok. Bah..jangan lupa introduce ur self k..

Ini kalilah ! Shiok bah baca macam ne ... Konfirm sya support

TQ @bitrocker2020 😀.. Sebenarnya ramai yang tertarik sama nie steemit.. Tapi satu saja problem durang... Susah mau buat karangan lebih-lebih lagi dalam bahasa english.. So.. Nanti sy mau kasi tingu durang nie post bahawa bahasa pasar atau Sabahan slang pun buli b'jaya dalam steemit.. 😄😄

Lawa la, sa sukak ni post dalam Sabahan slang. Hahaha. Upvote for you @arwine

Tq @viverridae.. Sebenarnya sya segan2 juga mo tulis Sabahan slang sebab semua org tulis dalam English.. tapi nasib baik kamu semua dapat terima.. 😄

ne kali la @arwine wkakakaka..buli tahan ba ko ne hehe..

Wakakaka... Kita2 juga bah nie.. Main hantam saja tulis nie asal ada.. 😂😂

Ya.. Jangan putus asa kan.. 😊

tq @johnjunior.. Nanti sya pigi silik2 ko punya blog.. Manalah tau kalu ada post baru.. Hehe

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly – Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63508.13
ETH 2493.92
USDT 1.00
SBD 2.68