Sınav

in #t7 years ago (edited)

Üniversite sınavına daha 1 yıl vardı. Bizim bir arkadaş grubu vardı . Ahmet çok zengin bir arkadaşımızdı ancak ders çalışmayı seven birisiydi . Herneyse bizim gruba özel öğretmen getirtiyordu.
Günler çabuk geçiyor idi ve nihayet sınavın ilk ayağı YGS sınavına girecektim . Aslında heyecanim yoktu. Çünkü dün gece saat 9 gibi yattım uykumu iyi alıyım diye. Ancak 10 da uyuyabildim. Uykuya daldım sonra birden önümde bir oda belirdi. Değişik bir kapıydı . Korkmuştum ama sonradan merakım korkumu azaltmıştı. Kapıdan içeriye girdim. Depo gibi bi yerdi. Kağıt deposu zannediyorum ancak gördüğüm şeylerden şoka girmiştim . ÖSYM soruları bir yaşlı dedenin elinde idi . Birden yanımda belirdi

  • dede senin ne işin var burda
  • ben senin bilinçaltınım
  • (sessiz bir sekilde) benim bilinçaltim yaşlanmış tabi ders çalış çalış ne olacak başka
  • duyamadım oğul ne dedin
  • elindeki kitap neyin nesi ?
  • yarınki gireceğin sınavın soruları

Sonra kafamı okşadı ama sanki yüksek volt elektrik akıyordu bana doğru. Sonra elini çekti tam yere düşerken uyandım sabah olmuştu. Saat 6 idi . Duşumu aldım yemeğimi yedim ve biricik ablamla yola çıktık. Okula vardık . Sınava girdim . Dışarıya çıktığımda yaşıtımdakilerin hepsi ağlıyordu ancak ben sanki soruları daha önceden çalışmıştım hissi vardı . Ablamın yanına gittim.

  • sınavın nasıl geçti ?
  • idare eder
  • yani kötü geçti
  • off abla hadi gidelim buradan
  • tamam tamam

Ablam arabayı sürüyordu ben ise dışarı bakıyordum. Adamın elinde bir tabela vardı. "Mucize insanın içinde" acaba ne anlama geliyordu. Eve girdim direk odama girdim. Annem yanıma geldi

  • üzülme seneye hazırlanırsın
  • anne tanıdığı bir psikolog varmı ?
  • evet ne oldu ki?
  • beni ona götürebilirmisin ?
  • tabiki ama 3 hafta sonra gelecek
  • tamam anne

Konuşmamızdan 2 hafta sonra sınav açıklandı daha doğrusu açıklanmış. Bütün aile bilgisayarın etrafında toplanmış. "Sanırsam sınav açıklandı" diye geçirdim.

  • çok mu kötü sınav sonucu . Neyse artık seneye hazırlanırım

Evdekilerin hepsi beni kucaklamaya başladı. "Kesin kötü geçti teselli etmeye çalışıyorlar" dedim. Annem,"bilgisayara bak bakalım" dedi. Gittim PC ye baktım daha sonra birden burnum kanamaya başladı daha sonra bayilmisim. Sonra yine aynı dede yanımda belirdi. 'Sen yakında öleceksin "dedi. Sonra gitti.
Uyandım başımda doktor vardı. Hastanede olduğumu anladım.

  • ne oldu bana ?
  • kalp krizi geçirdiniz
  • ailem nerde?

Doktor sustu. Ve gitti. Ablam geldi kolu kırık bir şekilde kalkmaya çalıştım ancak kalkamadım

  • ne oldu abla bu halin ne ?
  • sen sınav sonucuna baktın daha sonra burnun kanamaya başladı durduramadık. Hastaneye zar zor yetiştik daha sonra babama birisi mesaj attı " evin yanıyor acil gelin" . Seni hastaneye bırakıp hep beraber eve doğru gittik. Babam çok hızlı kullanıyordu. Sonra direksiyon hakimiyetini kaybetti köprüden otobana düştük annem ve babam orada öldü ben arkada kemerlerin ikisininde baglamistim kendime bu yüzden kırıklar meydana geldi. Şuan ikimiz kaldık şu koca dünya da

Sanırsam dede acıdan öleceksin demişti . Çünkü bunun açıklaması olamaz bir hafta sonra hastaneden çıktım. Ahmet bize bir ev ayarlamıştı. biz başta kabul etmedik ancak çok ısrar etti ve bizimde paramız olmadığından kabul ettik . LYS sınavına 2 ay kalmıştı. Sınava girip iyi bir üniversite için hırslanmıştım. Çünkü annem sürekli isterdi iyi bir yerde okumamı . Çalıştım çok çalıştım sınav gününden bir gün önce yine garip şeyler yaşadım . O gün saat 9 gibi yattım . Annem ve babam karşımda idi. Benim YGS sınavında 1. olmamı kutluyorlardı. Daha sonra dede yine yanımda beliriverdi

  • oğul demiştim sana
  • sen bana öleceksin demiştin
  • ölmenin türlü türlü anlamları var
  • anlamıyorum dede dediklerinden
  • yakında anlayacaksın

Elini kafama getirdi ve kafamı okşadı bu sefer yine aynı şeyleri yaşadım ancak bu sefer uyandığımda kafam zonkluyordu.
Artık sınava çalışmayı bırakmıştım . Sınav sabah yine 6 da kalktım bu sefer tek başıma kahvaltı yaptım. Ablam uyuyordu. Kapıdan çıktım önümde Ahmet

  • araba hazır
  • ne arabası ?
  • sınav için beraber gidersiniz diye düşünmüştüm
  • ablam uyuyor uyandırmak istemedim
  • tamam o zaman hadi gidelim

Sınav yerine geldim kafam hala zonkluyordu. Sanki bir yerden hatırlıyorum bu okulu . Sınava girdim sorulara baktım birden kafamdaki ağrı gitmişti. Soruları ezberlemis gibi bütün soruları çözdüm sadece şıkları isaretledim . Sınavdan çıktım Ahmet yoktu ama şoför duruyordu . Eve götürdü. Ablam hala yatıyordu . Tatlı bir şekilde uyandırdım . Ablam telaşla saate bakti

  • sınava geç kaldık
  • sınav biteli çok oldu
  • gittin mi sınava ?
  • sence ?
  • neyse sınavın nasıl geçti?
  • bilmiyorum
  • tamam

Sınav sonucu 3 hafta sonra aciklanacakti. Ve o gün geldi çattı. Ablam baktığında yine aynı ifade vardı

  • ne oldu ?
  • hiçbir şey olmadi
  • sınav açıklandı mı?
  • yok açıklanmadı
  • hastaneye gidelim mi?
  • neden ?
  • kolum ağrıyor
  • tamam hadi gidelim

Yola çıktık giderken elimden telefonu aldı . Tuhaf tavırları vardı . Anlam veremedim sonra ablam hızlı bir şekilde sürmeye başladı . Ablama

  • abla biraz yavaş sür
  • abla

Ablam beni duymuyordu arkadaki emniyet kemerlerin ikisininde bi şekilde kendime bağladım. Sonra birden düz yolda önümüze otobüsün altına girdik ben geçen sınavda olduğum gibi yine gözümü hastanede açtım. Bu sefer başımda Ahmet vardı.

  • ablam nerede ?
  • ablan ....
  • ablam nerede !?
  • öldü

Sonra bayilmisim yine dede çıktı karşıma

  • oğul asıl sınav ahirette onlar dünya da çok günah işlediler
  • ne yaptılar hiç birinin suçu yoktu
  • baban başka kadınla anneni aldatiyordu
  • inanmıyorum
  • annen hayat kadını oldu
  • dede ne diyorsun sen benim trollüyorsun
  • ablan ise arkadaşın Ahmet ile birlikte
  • neee
  • evet sen hiçbir şey yapmadın
  • tamam dede sus
  • Ahmet vicdan azabından kendini öldürecek
  • ne zaman

Sonra birden uyandım . Ahmet'i aradım ama yoktu . Telefonu yanımda bırakmış . Güçlükle odadan çıktım. Ahmet diye bağırdım . Ama yoktu. Sonra televizyonda kendimi gördüm .
"YGS -LYS birincisi " yazıyordu. Sonra Ahmet in annesi aradım.

  • Ahmet telefonunu burada bırakmış Ahmet ordami
  • Ahmet öldü
  • dıt dıt dıt dıt

En son o da gitti . Hastaneden taburcu oldum . Eve gittim . Kapının önünde bir sürü kağıt vardı hepsini alıp çöpe attım.
Sonra kapı çaldı . Açtım kapıyı o dede gelmişti. Beni dövmeye başladı bayağı kuvvetli idi . Sonra 5 . Kattan aşağıya attı beni tam yere düştüğünde yataktan uyandım. Uyandığımda annem ,babam ,ablam yanımdaydi . Hepsi rüyaydi . Annem

  • ne oldu oğlum ?
  • kötü bir rüya anne
  • tamam geçti artık

Sınavlara girdim. İlk beş bine girmiştim . Daha sonra tıp okumaya başladım.

Mutlu son

Sort:  

o sınav..
ıyı şanlar

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66426.55
ETH 3459.91
USDT 1.00
SBD 2.62