Nanga Parbat…

in #strimi6 years ago (edited)

Cały dzisiejszy dzień przesiedziałem na twitterze, wyszukując informacji o akcji ratowniczej #NangaParbat. Świadomie nie śledziłem głównych stacji, bo wiedziałem, że działają z opóźnieniem kilku godzin, w najlepszym wypadku kilkudziesięciu minut. Przez cały dzień na przemian dostawałem gęsiej skórki i oczy zaczynały mi błyszczeć.

W pewnym momencie, zdałem sobie sprawę, że Adam i Denis robią coś niesamowitego. Wejść po pionowej ścianie w 3,5 godziny czy tam 4,5 godziny, kiedy to na początku dawali im 15 godzin aby tego dokonać. SZOK!!! A potem kolejne 15 godzin, aby dotrzeć do Mackiewicza!!

Nanga Prabat
(c) Źródło: tvn24.pl, Guilhem Vellut/Flickr (CC BY 2.0), Tomasz Markiewicz, Elizabeth Revol
Jednak obawiałem się najgorszego od samego początku. Tomasz został na górze, ponieważ miał odmrożenia, śnieżną ślepotę i jego stan nie pozwalał na samodzielne schodzenie. Elisabeth, natomiast miała siły, aby dalej schodzić i wiedziała, że każdy metr niżej, to większa szansa żeby przeżyć. Nawet była w stanie pisać SMS'y (jak oni mają tam zasięg??).

Wykonali czegoś niebywałego, uratowali człowieka. W środku zimy, na drugiej najgroźniejszej górze świata, przy temperaturze -40oC. Niestety nadchodząca burza śnieżna zagraża życiu ratownikom i dodatkowo muszą oni eskortować Elisabeth ze względu na odmrożone ręce i nogi.

Powinni zostać odpowiednia nagrodzeni, ponieważ uratowali życie człowieka. I co do tego nie ma dwóch zdań. Tak jak śledząc twittera, wielu pisało o gotowym scenariuszu filmu hollywoodzkiego, to też tak powinno się stać. Niech pamięć o Tomaszu zostanie odpowiednio upamiętniona, a tych 4 ratowników, w tym 2 sprinterów wspinaczki dorówna swoją mocą Avengrersom, Justice League i komu tam jeszcze można. Wykonali coś niemożliwego!

Ale teraz schodząc na ziemię, obawiam się jednego, czy nie będzie znowu gównoburzy jak po Broad Peak?

Coin Marketplace

STEEM 0.39
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70118.22
ETH 3546.28
USDT 1.00
SBD 4.89