Het #peperkoekenmannetje

in #story5 years ago (edited)

Ken jij het verhaal van het peperkoekenmannetje? Ook bekend als het gemberkoekmannetje? Wat een irritant figuur is dat. Hij komt ook voor in de filmafleveringen van Shrek en is daar een stuk leuker. Eigenlijk is het een figuur dat anderen loopt te sarren en uit te lokken.
Het onderstaande #turbo-sprookje van #walnoot-tot-wasknijper (deze sprookjes hebben dezelfde 10 trefwoorden in zich) past mooi bij de beker op de afbeelding die uit de automaat op school kwam.

Het Peperkoekenmannetje

Ooit leefde er eens een hele oude vrouw
die dolgraag een mannetje bakken wou.

Dus maakte zij een kereltje uit peperkoek,
Met een neus van walnoot en bloemkoolkleurige broek.

Met de pincet zette zij zijn ogen er op,
Deze waren gemaakt van Hollands drop.

Maar met ‘t mannetje was iets niet in de haak,
Het liep steeds weg en stak met de afwasborstel de draak.

Pak mij dan, als je kan, gilde het vanaf de fiets,
Pak mij dan, als je kan, dan heb je tenminste iets!

Vlieg jij lekker een flink eind op, riep iedereen,
Zo’n irritant figuur als jij dat is er hier geen!

Pak mij dan, als je kan, gilde het zo hard het kon
De wasknijper kneep hem daarop en kende geen pardon.

Pak mij dan, als jij kan...

Jij valt in herhaling peperkoekenman!
Waarom zou ik jou pakken, vroeg de vos op het plein,
jij bent geen 10 eurocent waard en ik doe aan de lijn.

Posted using Partiko Android

Sort:  

Hahaha geweldig dat verhaal en in t Nederlands ook.

Posted using Partiko Android

@wakeupkitty Deze blog werd vermeld in De laaglander #003

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64386.10
ETH 3142.17
USDT 1.00
SBD 3.98