Bewijs dat het sneeuwt in Limburg

in #story6 years ago


Ik was vanmiddag in Maastricht en daar lag nauwelijks sneeuw. In Reijmerstok, dat is waar ik woon, ligt 2 cm. sneeuw! Het is wit spul dat erg glad is, eigenlijk is het gewoon water. Waarom moet dat hier vallen, er is zo'n grote Noordpool. Sneeuw geeft viezigheid en ik heb liever de warme zon. Het blijft maar sneeuwen hier en morgenochtend kunnen we langlaufen. Het heet hier niet voor niets Limburgs Heuvelland. Ik woon veel hoger dan de meeste van jullie. Je zou kunnen zeggen dat ik in Oberland ipv. Nederland woon hehehe :-) Reijmerstok ligt 172 meter boven NAP. Maastricht ligt zo'n 50 meter boven Normaal Amsterdams Peil. Ik woon bijna in de bergen. In de toekomst woont heel Nederland in Limburg. Limburgers beschouwen alles buiten hun provincie als Nederlanders, Limburgers zijn geen Nederlanders.


Mooie dag iedereen, ene ik ben geboren en getogen in Gelderland.
David

Sort:  

Ziet er mooi uit zo die sneeuw. Vandaag vanaf Gelderland naar Schagen geweest (noord-holland). Daar was het mooi weer. Lekker zonnetje en paar flinke ijspegels op de foto gezet ☃️3B146CA1-22CB-4E5E-B3E4-154B6D29BE54.jpeg

Leuk! Lang geleden dat ik nog ijspegels heb gezien! Vroeger gebruikten we die als een soort ijsje, haha!

Nice, zitten die op een vrachtcontainer?
Grappig.
Drive save!
:-)

Het was een soort vrachtcontainer met een as eronder. Het was bij een bedrijf die machines voor de landbouw maken. Ik was daar om een stuk aanrijdbeveiliging te plaatsen en de foto had ik gemaakt om naar mn pa te sturen die lekker in spanje zit deze winter. De ijspegels zaten aan de leiding die uit de container komt :)

Zo maak je van alles me hé :-)

Ja voor mij is iedere werkdag anders. Bijna altijd buiten. Ook als het regent en koud is maar dagen als deze koester ik altijd 😁👍🏻

goeie instelling!! Daar kom je ver mee :-)
Volgens mij volg ik je ook op twitter. Jij bent daar ook Folkert?
Mooie dag

Dank je! Ja ik zit ook op twitter klopt helemaal. Jij ook een mooie dag grtz.

Ja dat deden wij vroeger ook. Alleen deze ijspegel zou ik niet aandurven, zou goed kunnen dat deze uit een giertank komt:).

Je kunt mopperen wat je wil, maar het levert prachtige plaatjes op!

Goed gelezen :-) ene, je hebt gelijk.
Ik verlang heel erg naar de lente!
Mooie dag

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 65702.61
ETH 3485.24
USDT 1.00
SBD 2.51