Verzekeringsmaatschappijen...een lust...een last en/of killing

Ook al weet ik dat verzekeringsmaatschappijen op geld beluste macht wellustelingen zijn, toch wordt ik regelmatig kwaad op deze instanties en ook op alle behandelaars die zich door deze maatschappijen laat manipuleren.

IMG_4422.PNG

Gedurende mijn werkzaamheden als coach/trainer heb ik dikwijls gezien hoe verzekeringsmaatschappijen mensen gek kunnen maken. Mensen zijn goed verzekerd maar worden wanneer ze langdurig ziek zijn ( bijvoorbeeld na een ongeval, ongeluk bijv. Whiplash of kanker ) behandeld alsof alle klachten "tussen de oren" zitten.

Ook mensen met een psychiatrische stoornis zijn dikwijls de dupe van het slechte beleid van de verzekeringsmaatschappijen. Bij allang niet alle zorginstellingen wordt jaarlijks zorgverlening ingekocht.

Maar heb je als zorginstelling een contract met een verzekeringsmaatschappij dan moet het wel volgens de hun regels.
Zij kopen bij een zorginstelling de zorgverlening in voor een bepaald bedrag op jaarbasis.
Heeft deze zorginstelling pech en zijn er gedurende het jaar veel clienten van betreffende verzekeringsmaatschappij die hulp nodig hebben, dan kan het zijn dat het budget op is en dat een psychiatrische client die zich meldt omdat deze er ernstig aan toe is en echt hulp nodig heeft (client is al bekend bij de zorginstelling) wordt afgewezen. Client kan 4 maanden wachten omdat dan het nieuwe jaar met nieuw budget gestart wordt.
Ik heb dit verschillende keren meegemaakt. Schandalig vind ik dat.

Ook worden clienten met wat moeilijk definieerbare klachten zoals Whiplash, Fibromialgie of Burn Out dikwijls niet serieus genomen. De clienten zelf werken keihard aan verbetering, lopen diversen instanties af omdat sommige behandelingen tot een bepaalde grens binnen het ziektebeeld herstellend werken en daarna hebben ze een follow up nodig bij een andere behandelaar. Zij willen vooruit. Contract of niet met hun verzekeringsmaatschappij dan maar betalen. Menigeen betaald zich blauw en moet hier zelfs een lening voor afsluiten,
Dit is hard werken.
Door de verzekeringsmaatschappijen en ook door verzekeringsartsen van de UWV worden zij hierin niet beloond.

Nee...sterker nog...zij willen deze strijd naar verbetering niet horen en ook niet weten wat de clienten niet meer kunnen. Nee..wat kun je wel?
En dan kun je in hun ogen ERG VEEL

De beslissers kennen de dagelijkse patronen van client niet. Verdiepen zich niet in de strijd die er geleverd wordt om nog enigszins van iedere dag een prettig dag te maken.
Nee...in 45 minuten heeft de arts alleen maar gedachten "hoe krijg ik de client onder de 35 procent afgekeurd". Dan hoeft de UWV of een verzekeringsmaatschappij van een ondernemer/ ZZper niet of nauwelijks te betalen. Als het de verzekeringsmaatschappij maar niks kost.
En hoe de client het oplost ...ach dat is hun probleem.

Dat is Nederland

In mijn blog ga ik nog nader in op een case over Whiplash. Voor diegene die zelf een Whiplash hebben en/of hier prive of op het werk mee te maken heeft kan het interessant zijn.

@ryannevanos

Sort:  

Ja, ik ken ook een paar van deze verhalen in mijn omgeving. Kastje naar de muur, regels-zijn-regels, zo is de wet, ik-weet-het-verder-ook-niet, en meer van dat soort dooddoeners zijn in deze gevallen aan de orde van de dag.
We moeten allemaal mee in de participatiemaatschappij en minder rekenen op bijstand van de overheid en welvaartsinstanties, maar ondertussen participeren al die instituties zelf steeds minder in de samenleving die ze zeggen te dragen.
Daarmee graven ze daar bovenin hun eigen graf. Op de lange termijn, dat wel, dus daar zijn al die hulpzoekenden van nu helaas niet mee geholpen... we zullen het toch echt zelf moeten doen, van boven komt vooral regen en drup.

Mooie stoom-afblazen-bijdrage!

Bedankt voor je goede reactie. Het is te gek dat we dit allemaal maar laten gebeuren.

Ja ik kan me voorstellen dat je over dit soort dingen af en toe even stoom moet afblazen inderdaad.

't is vaak beschamend, als je dit soort dingen hoort, dat het inderdaad in Nederland, één van de welvarendste landen ter wereld, zo toe gaat...

@ryannevanos leuk om nog een Nederlandstalige steemian te ont moeten. Er is ook een Nederlandstalige steemit/discord community all dutch meer info vind u hier

mag ik hopen dat de revolutie 'blockchain' het vele onrechtvaardigheid wegblazen. jammer genoeg zijn politica niet meer de machthebbers maar eerder de 1% en steeds is de grote massa (jan met de pet) de klos, groeten

Ja, je hebt helemaal gelijk. maar ook al trachten DE VERLEIDERS ( een progressieve theatergroep) met hun theaterstukken over het bankwezen, de gezondheidszorg en de pharmacie mensen bewust te maken hoe zij bedonderd worden, weinigen ook ik staan op.

Groet @ryannevanos

Ik ben het hier zo erg mee eens. Ik heb er ook mee te maken en net een #stoom-afblazen over geschreven. Je hebt het echt goed onder woorden gebracht! Goed gedaan

Dank je wel. Als je ermee te maken hebt weet je pas echt hoe verward je hiervan kunt zijn. Doordat dingen die je zegt dan ook nog verkeerd geinterpreteerd worden ben je soms aangeschoten wild voor hen.
Kom op voor jezelf, zij doen het niet voor jou.

@ryannevanos

Ja dat is zeker waar! En het is ook heel raar om mee te maken dat alles in twijfel getrokken wordt wat je zegt en wat je doet. Het systeem is gebaseerd op onwelwillendheid van de patiënt. Gelukkig heb ik een vangnet dat voor mij opkomt want het is echt heel moeilijk

Fijn dat dat je een goede ondersteuning hebt. Wat is dat toch belangrijk

Ja ik ben heel dankbaar.

Congratulations, you were selected for a random upvote! Follow @resteemy and upvote this post to increase your chance of being upvoted again!
Read more about @resteemy here.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 60811.28
ETH 3369.34
USDT 1.00
SBD 2.48