Pensioen.....(zucht)......

in #stoom-afblazen6 years ago (edited)

Onlangs kreeg ik deze brief toegestuurd van één van de bedrijven waar ik pensioengeld heb opgebouwd:

20180523_185830.jpg

Nu weet ik niet hoe het met jullie zit, maar ik kan niet wàchten tot ik met pensioen mag. Liever vandaag dan morgen.
Maar ik ben bang dat ik de komende decennia nog wel een paar keer een soortgelijke brief ga ontvangen. Het vervelende hiervan is dat ik hier weinig aan kan doen.
We kiezen nu eenmaal zelf één keer in de vier jaar een clubje clowns dat onze belangen zogenaamd moet vertegenwoordigen, maar dat eigenlijk de belangen van een select clubje vertegenwoordigt. En we mogen als volk natuurlijk niet te veel geld overhouden.
Daarnaast is het natuurlijk zo dat we steeds ouder worden en God verhoede het dat we te veel van onze laatste levensjaren genieten; we kunnen beter nog wat verder uitgewrongen worden.

Ik wordt al moe bij de gedàchte dat ik door moet werken tot mijn 72e, omdat het anders zo slecht gaat met die arme economie. Misschien is het toch maar tijd om de Staatsloterij een keertje te gaan winnen en dan zo snel mogelijk dit land te verlaten.
Wanneer denken jullie dat jullie de pensioensgerechtigde leeftijd gaan bereiken? Zou deze ooit nog teruggebracht worden naar 65?

marcovanhassel.gif

Vind je het leuk om andere Nederlandstalige Steemians te ontmoeten? Kom dan langs bij @alldutch! Je vindt ons op Discord : https://discord.gg/9mzqA7H

alldutchnew.gif

Sort:  

Ik vrees voor je van niet.. Ik denk eerder dat het nog een paar keer omhoog zal gaan inderdaad.. jippie... want idd stel je voor dat je nog even kunt genieten van al die jaren werken.. zucht..

Hopelijk zorgt die crypto voor een leuk extraatje later😉

inderdaad :)

If you post in English that will better for all steemit user because there are many user who don't understand your language i am also urdu speaker but when i uplaod some i often use english

I don't really care @murtaza78. I've been using Steemit for over a year now and I think that more people should be posting in Dutch.
If non-dutch people are interested in knowing what I have to say, they can always use Google translate.

Thanks for the upvote 😑

Vanuit economisch perspectief had die leeftijd al veel eerder omhoog gemoeten. Het zou mij zelfs niet verbazen als het in de toekomst nog wat hoger wordt. Wat me wel verbaasd is dat je daar een brief over krijgt. Enig idee waarom dat is?

Ze wilden me overhalen om het nu al uit te laten betalen. Het is een brief van KPN, waar ik nog geen 2 jaar gewerkt heb.

Ik verwacht ook nog zo'n brief. Ik heb eens iets van 1,5 jaar ergens gewerkt. Dat levert me nu €500 pensioen per jaar op. Ik had gedacht dat ze dat ook wel voortijdig zouden afkopen. Maar dat lijkt niet meer te gaan gebeuren na meer dan 1 decennium.

Het is voor mij al meer dan 15 jaar geleden dat ik daar gewerkt heb. Dus het zou best nog kunnen.

Ik zou er direct voor tekenen als het "maar" 68 zou zijn. Met de terugtrekkende overheid zit er niets anders op dan zelf een potje op te bouwen om eerder te kunnen stoppen met werken. Helaas wordt dat dan dus een voorrecht voor de rijken.
Hopelijk kunnen wij daarbij gaan horen als het goed gaat met de crypto wereld.

Het zou mij niet vervelend uitkomen als Steem de Bitcoin achterna gaat over een jaartje ofzo😉

Precies, ik ken nog zo iemand 😉

Marco, wat zou jij nou hele dagen moeten doen als je nu al met pensioen gaat? ;) Mijn plan is in ieder geval om altijd met plezier naar mijn werk te gaan en het aantal langzaam af te bouwen. Nederland heeft een cultuur waar iedereen zo lang mogelijk fulltime werkt, maar waarom niet vier of drie dagen gaan werken. Tegenwoordig zien wij veel tweeverdieners en kunnen wij misschien wel rondkomen met een dag minder.

Ps: Ik heb makkelijk praten, want ik zit nog maar vijf jaar in het werkveld en mijn pensioenleeftijd staat al op 68 jaar oud.

Ik ben nu ook begonnen aan iets dat ik leuk vind @dboontje. Bijna klaar met rijbewijs-C.

Maar ik zou liever elke dag langs gaan bij vrienden, slap ouwehoeren met vreemden, lange wandelingen maken en foto's maken vam alles wat ik onderweg tegen kom, alles op Netflix kijken enzovoorts.

En ik moet eerst ff van die belachelijk hoge hypotheekrente af 😉

Absoluut waar :D Hier nog 1!
Laten we dat maar doen! Huisverkopen en in het buitenland gaan werken kan altijd nog :D

Zoals het nu gaat met de forse schreden die de kanker tegenwoordig maakt zal 1 op de 3 het niet halen tot whatever de pensioenleeftijd uiteindelijk zal worden. Dat ‘gezond’ oud worden is niet voor iedereen weggelegd.

Volgens mij is het cijfer nu al 1 op de 4.
Daar rekenen de pensioenfondsen volgens mij ook op.

Dat dus... Ik heb er al een aantal de pensioenleeftijd zien bereiken, toen ziek en dood. Dus genieten zat er echt niet bij. Dus daarom geniet ik nu maar vast elke dag, terwijl ik werk doe wat ik leuk vind.😉

Een vriend van mij werk al meer dan 10 jaar in Nederland. Ook hij zal pas vanaf zijn 72ste van zijn pensioen kunnen 'genieten' op dit moment.
In theorie is het zeker mogelijk om de pensioenleeftijd te verlagen, maar zoals je zelf zegt... de verkozen/geselecteerd clowns om de zoveel jaar hebben eerder andere ideëen hoe met het geld moet worden omgegaan zoals graaien, oorlogje voeren en nog meer van die dingen.
En het volk? Gewoon even paaien met wat goed-nieuws-show en klaar.
Tot zover de politieke logica in het kort...
In België is het ook niet belovend, dus je bent niet alleen ;)

Toch maar weer tijd voor revolutie dan?😉

Politiekers opruimen beschouw ik eerder als een evolutie in de mensheid :D :D

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 64377.96
ETH 3500.45
USDT 1.00
SBD 2.52