Sort:  

Haha, misschien verwoord ik het niet erg juist. Ik bedoelde eerder dat de uitkering voor Amalia (en eender welk anders lid van de koningshuizen van België en Nederland trouwens) natuurlijk schandalig hoog ligt, maar dat ik haar plaats voor geen geld zou willen innemen. Hebben ze eigenlijk volledige autonomie over wat ze uiteindelijk met die 263000 euro doen, of moeten ze hun uitgaven verantwoorden aan de staat?

Die 263.000 is haar inkomen, dat mag ze helemaal naar eigen goeddunken besteden en hoeft ze niets over te verantwoorden. De rest van de 1,5 miljoen die ze in totaal ontvangt is een ander verhaal en wordt wel verantwoord.

Ik snap dat je haar plaats niet wil innemen, maar laat ik dan even "advocaat van de duivel spelen", ik wil ook niet met een laag opgeleide bijstandsmoeder ruilen. Haar keuzevrijheid wordt ook ingeperkt, en zij moet wel van 17.000 euro per jaar zien rond te komen MET een kind. En nee, dat is niet altijd een verhaal van "eigen schuld".

Wat ik al schreef, dat een Amalia geld ontvangt vind ik echt waar prima! Maar het bedrag is exorbitant hoog voor een 18 jarige. En belastingvrij he, ook nog! Dat is in Belgie bijvoorbeeld al anders. Daar betaalt het koningshuis wel gewoon belasting.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 60704.11
ETH 2452.38
USDT 1.00
SBD 2.62