You are viewing a single comment's thread from:

RE: Moet dat nou? ... Even stoom afblazen

Je hebt zeker gelijk! We schuiven makkelijk verantwoordelijkheid af op mensen die het moeilijk hebben. Het is zeker mogelijk om in Nederland zonder inkomsten te komen zitten. Ik hekel de onmenselijke strengheid waar mensen mee te maken krijgen als ze om hulp moeten vragen. Je leverd al je vrijheid in.

Daarbij volgens mij kan de prinses prima zeggen dat ze geen koningin wil worden, ze is geen slaaf... toch?..... of uhm zouden we eigenlijk een minderjarig meisje moeten gaan redden?

Sort:  

Ze heeft keuzevrijheid zolang ze kan praten. Als zij absoluut niet wil, dan kan ze dat zeker aangeven ja.

Ik was wat aan het verder denken want ik vind je vergelijking met bijstandsmoeders een goede. Naast financiële zekerheid heeft ze een boel dingen waar ze zich nooit zorgen over zal hoeven maken.

Moet je je eens voorstellen, een leven waarin je je nooit zorgen hoeft te maken over je basisbehoeftes.

Een leven waarin je jezelf nooit zorgen hoeft te maken over je basisbehoeftes geeft je in feite een heleboel vrijheid die veel mensen in dit land NIET kennen en ook NOOIT zullen kennen. En dan vind ik het werkelijk volslagen belachelijk dat zij omdat haar beroepskeuze vrij beperkt is daar zo voor beloond moet worden. Door haar geboorterecht zou zij koningin moeten worden, door haar geboorterecht zou ze overal recht op hebben en iemand die geboren wordt als dochter van een bijstandsmoeder moet zichzelf omhoog zien te werken, met heel veel risico dat ze daar nooit uit komen omdat de start zo slecht is. Ik vind het gewoon oneerlijk.

Laat eerst eens iets zien! Laat eens zien dat je het waard bent! En VERDIEN gewoon je salaris net als iedereen ... Verdien je het dan niet, jammer dan ... De hele regeling voor haar vind ik echt volslagen belachelijk. En hoe meer ik er over nadenk, hoe meer stoom zich weer verzameld onder mijn dekseltje ;-)

Echt bizar he. Ze zal nooit weten hoe moeilijk het is vast te zitten in armoede en hoe onmogelijk het kan zijn eigen kansen te creëren. Ze zal netjes leren dat Nederland het beste sociale stelsel heeft en dat niemand het hier moeilijk hoeft te hebben als ze een beetje hun best zouden doen.....

Ja dat is idd wat ze leren zal, en dat vind ik dus heel triest. Want ze zou de realiteit eens moeten leren. De minister president is in elk geval al te beroerd om die te begrijpen ... zoveel is zeker.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62447.99
ETH 2513.51
USDT 1.00
SBD 2.67