Localis, update 2: Protejarea proprietatii intelectuale

Salutare. Asta va fi iar o postare mai mare.

Anul trecut am initiat proiectul Localis, care se dorea a fi o metoda de plata complementara pentru Iasi, folosing tehnologia blockchain in scopul de a ajuta antreprenoriatul local. Ideea in mare era similara cu proiectul Cardul Comunitatii de la Fundatia Comunitara.
In schimb, unele proiecte de lege si in final Legea 30/2019 au facut imposibila functionarea proiectului Localis in forma initiala.

Asa ca am regandit totul si am adaptat Localis pentru a fi folosit in protejarea proprietatii intelectuale. Ce a iesit e o aplicatie care poate emite marci temporale. Conform Legii nr. 451/2004, marca temporala este o colectie de date in forma electronica, atasata in mod unic unui document electronic; ea certifica faptul ca anumite date in forma electronica au fost prezentate la un moment de timp determinat furnizorului de servicii de marcare temporala.
Am decis ca aplicatia sa fie un SaaS(software as a service) si sa ofere suport pentru cei ce au un startup. Putini stiu ca pot incepe prin a detine o marca temporala pentru produsul lor(design, software, logo, etc) iar timpul foarte mare de obtinere a marcii de la Osim, nu ajuta deloc.

Am mers mai departe si am creat diverse submodule care se ocupa cu diverse actiuni ce necesita autenticitate:
Am creat copia digitala pentru masina mea: nr km, date identificare, serie sasiu, etc. Se poate folosi in cadrul serviciului inmatriculari auto pentru a combate ilegalitatile pe care cu totii le stim( metoda cea mai cunoscuta: auto cu km modificati, fara ITP, serie sasiu modificata, etc)
Alt modul se ocupa cu actele aferente unei constructii( fie ea rezidential sau business). Aici am creat copia digitala a certificatului energetic, autorizatie de constructie, certificat de urbanism, Adeverinta obtinuta de la Inspectoratul judetean in Constructii, etc. In egala masura, stim cate constructii sunt construite fara acte. Cu acest submodul, se poate verifica totul, la o simpla scanare a unui cod QR.
Ca extensie a modulului, am creat si emiterea de certificate de tip "Green Building".

Alt modul se ocupa de trasabilitatea produselor. Mai exact partea de supply chain management. ( am o experienta de ~3 ani in domeniu si migrarea unor solutii standard pe blockchain a fost relativ usoara). Cu totii am vrea sa stim exact de unde provin alimentele spre exemplu, dar cati importatori sau retaileri sunt tranparenti cu privire la acest aspect?

Alt modul se ocupa cu e-Health, mai exact data management pentru Clinical trials( studii clinice). Avand infrastructura descentralizata, fara baze de date, modulul ofera o securitate marita si elimina fraudele si manipularea datelor.

Ce am reusit sa fac mai in detaliu e crearea un certificat digital( ce poate contine orice fel de informatie) care e trimis printr-o tranzactie pe blockchain-ul Localis. Astfel se creaza o amprenta digitala cu ajutorul careia documentul poate fi identificat in mod unic, dar care nu permite deducerea continutului documentului respectiv. In legislatia in vigoare, aceasta metoda este acceptata in instanta in cazul unui confilct de interese, copyright infringement,etc.

53278921_316485175682202_4360495143883636736_n.png
Keep in touch,
Gabi

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 63177.41
ETH 2439.37
USDT 1.00
SBD 2.58