Akvaryum Dünyasına Giriş #1

in #steempress6 years ago

Akvaryumlara olan ilgim çok küçük yaşlarda başladı, ilk akvaryumumu hatırlıyorum da yaklaşık olarak 35 40 litrelik küçük bir akvaryumdu mahalleden bir ağabey hediye etmişti.


İşte her şey bu akvaryumun bana hediye edilmesiyle başladı, su altı ve suyun altında yaşayabilen canlılar inanılmaz derecede ilgimi çekmeye başladılar ve bu hobinin üzerine kendi imkanlarım doğrultusunda gitme kararı aldım. Her amatör hobicinin yaptığı gibi bende ilk evcil arkadaşım olarak bir Japon Balığı edindim, o kadar heyecanlıydı ki gerçekten bu tip duygular anlatılmaz yaşanır diye tabir edilen olaylar kategorisine girmeli.

Akvaryum hobisi bünyesinde bir çok detayı barındırmakta sonuç olarak sizde hak vereceksiniz ki su altında yaşayan bir canlıyı ev ortamında cam içerisinde yaşatmaya çalışmak zor ve detaylı bir iş olsa gerek, bir çok farklı tür ve bu farklı türlerinde birbirinden farklı gereksinimleri var.



Bu blog yazı dizimizde akvaryum canlıları hakkında başlıca türleri birbirinden ayırarak hepsini ayrı çatılar altında tek tek inceleyip gerekli ve işinize yarayacağını düşündüğüm bilgileri sizlerle paylaşacağım. Yaklaşık olarak 15 yıllık bir akvaryum hobiciliği geçmişim var ve akvaryum ortamında tatlı su türlerinin %90 kadarını besleyip tecrübe ettim, başlangıçta bu hobiye bir akvaryumla başladım ve daha sonra önüne geçemeyerek yıllar içerisinde bir gün bir baktım ki odam da tam 9 adet akvaryum vardı ve hepsinde farklı farklı yüzlerce balık.

Gerçekten akvaryum balığı bakımı zor ve zahmetli bir iş ve ben 9 akvaryumluk bir tempoya yetersiz kaldığımı hissetmeye başlayarak an itibariyle hakkını sonuna kadar verebilmek adına sahip olduğum akvaryum sayısını bir adete kadar indirdim ve şu an işlerimin yoğunluğu dolayısıyla bir adet akvaryum ile ilgilenmekteyim.

Akvaryum dünyası hakkındaki bilgi birikimimi yaşadığım sayısız acı tatlı tecrübeler ve internet ortamındaki bir çok forum sitesine üye olup aktif olarak ilgimi çeken konuları inceleyerek elde ettim ve şimdi bir yazı dizisi halinde bu bilgi birikimini karmaşıklaştırmadan sade bir dille konu konu ve başlıklar olarak ayırarak sizlere aktarmaya çalışacağım umarım başarılı olurum ve işinize yarar şimdide teşekkür ederim.



Sort:  

Güzel seri olacağa benziyor takipteyim :)

Teşekkür ederim bakalım umarım güzel bir seri çıkartacağım. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63931.73
ETH 2663.43
USDT 1.00
SBD 2.84