Horma Kanyonu ve Ilıca Şelalesi

in #steempress6 years ago (edited)

Kastamonu ve çevresindeki doğal güzellikler gitmekle bitmiyor. Ramazan bayramı için gittiğimizde yine Fatih Abi'nin araştırma ve önderliğinde Horma Kanyonu ve Ilıca Şelalesi'ne doğru yol aldık.

Kanyon ve şelale Küre Dağlarının yamacında Kastamonu'nun Pınarbaşı ilçesine bağlı Ilıca Köyü sınırlarında bulunmaktadır.

horma_kanyonu

Yeşilin her tonu vardı. Kanyon içerisinde yürüyüş yapacaklar için yürüme yolları ve köprü yapılmış.

horma_kanyonu_kastamonu

Yürüme yolları ile belirli bir yere kadar gidilebiliyor. İleri tarafların yapımı devam ediyor. Her yerde güvenlik tabelaları mevcut ama çok az dikkat ederseniz endişelenecek bir durum yok.

Yarı yolda yorulan olursa diye bank koymayı da ihmal etmemişler. Yine de baştan uyarayım büyük bir kanyon değil. Çevredeki diğer yerleri de gezecekseniz uğramanızı öneririm. Kanyonu gezdikten sonra yola çıkarak Ilıca şelalesine gidiyoruz. Ilıca şelalesinin yolu çok bozuk. Toprak yolda ağır ağır ilerliyoruz. Arabayı park ettikten sonra insanların olumsuz yorumlarını duymazdan gelerek yürüyüş yolundan şelaleye doğru devam ediyoruz.

ilica_selalesi

Ben yürüyüş yollarını bile çok beğendim. 700-800 mt hafif inişli çıkışlı bir yoldan yürüyoruz. Şelalenin olduğu kısıma yukardan bakabilirsiniz.

ilica_selalesi_manzara

Ben yakından göreyim ayaklarımı suya sokayım derseniz kayaların üzerinden, biraz zorlu bir iniş yapmanız gerekiyor. Biz de macera sever olarak aşağıya kadar iniyoruz.

ilica_selalesi

Su yaklaşık 10mt yükseklikten dökülüyor. Şelalenin döküldüğü yerde oluşan havuz kısmı oldukça kalabalıktı. Biz de ayağımızı suya sokarak yorgunluk attık

Beautiful photos, I love a good waterfall and being able to hike up to them. Were you able to go swimming in that water?