Bir Tv Serisi - Peaky Blinders

in #steempress6 years ago (edited)


Merhabalar Sevgili Steemit Kullanıcıları,

Bugün farklı bir içerik ele almak istedim. Dünya Kupası maçlarının bile sıkıcı olduğu günlerde futbol hakkında yazasım pek gelmedi. Ben de size geçen sene başladığım bir dizi olan Peaky Blinders'ten bahsetmek istedim. Giriş kısmını çok uzatmadan konumuza geçelim.


Kaynak

Dizinin başrolünde Inception ve Batman filminden tanıdığımız Cillian Murphy oynuyor. Cillian Murphy hakkında şunu söyleyebilirim, kendisi bana inanılmaz derecede itici gelen bir oyuncuydu. Bu adamı görmek istemiyordum herhangi bir sinema filminde. Gel gelelim ki bugün başrolünü oynadığı bir dizi hakkında blog yazıyorum. Geçen yaz evde oturmuş sıcaktan bunalırken zaman geçirecek bir meşgale arayışına koyuldum. Genelde yabancı diziler ve bilgisayar oyunlarıyla vakit öldüren biriyim. Fakat oyun oynamaya bir süre ara vermiştim ve izleyecek bir dizi arıyordum kendime. Birçok kaliteli diziyi de bitirdiğim için içeriği iyi olan bir dizi bulmakta zorlanıyordum. İnternette bakınırken bir anda Peaky Blinders'in kapak fotoğrafına denk geldim. Hayatımda hiçbir zaman sinema filmleri ya da dizilerde, afişlere ya da kapaklara bakarak seçim yapmadım. Ama ne yalan söyleyeyim Peaky Blinders'in kapağı ilgimi çekti. İçeriğine göz atmak istedim. Bir de ne göreyim ? Başrolde Cillian Murphy. Çok basit içeriklerin üretildiği bu son zamanlarda ilgimi çeken tek içeriği pas geçmek istedim ve konusunu okudum. Daha sonra da diziyi açtım ve televizyonun karşısına kuruldum. 1 sezonu 6 bölümden oluşan Peaky Blinders'in ilk sezonunu bir günde bitirdim. İkinci gün ikinci sezonu bitirdim ve üçüncü günde de 3. sezonu izlemeye başladım. Yanlış hatırlamıyorsam eğer ben diziyi izlerken 3. sezonun bölümleri yayınlanmaya devam ediyordu. Son 1 ya da 2 bölümü kalmıştı henüz yayınlanmayan. Sonuç olarak dizinin yayın tarihine büyük bir hızla yetiştim. Nefret ettiğim Cillian Murphy'nin rolüne ve oyunculuğuna hayran kaldım.


Kaynak

Dizi 2. Dünya Savaşı sonrası Birmingham'ı anlatıyor. Çetelerin hakim olduğu, rüşvetin bol olduğu, bahislerin dibine vurulduğu Birmingham şehrinde Cillian Murphy "Thomas Shelby" isminde bir aile reisini canlandırıyor. Bir nevi Godfather gibi diyebiliriz. Dizinin en sevdiğim özelliği kesinlikle görüntü kalitesi. Görüntü yönetmenine buradan teşekkürlerimi yolluyorum her ne kadar iletilemeyecek olsa da, kendizi mükemmel bir işe imza atmış. Dizinin her bölümünde "wallpaper" kalitesinde sahneler mevcut. Diğer bir yandan dizinin müzikleri de Nick Cave tarafından yapılıyor. Hatta duyduğuma göre, Nick Cave diziyi o kadar sevmiş ki, müzikler için hiçbir talepte bulunmamış.

Birçok filmde ve dizide bütün misyon ana karaktere yükleniyor ve yan karakterle çoğu zaman zayıf kalabiliyor. Peaky Blinders dizisinde ise bazı izleyiciler yan karakterleri ana karakterden daha çok seviyor.


Kaynak

Fotoğrafta sırasıyla John Shelby, Thomas Shelby ve Arthur Shelby karakterlerini görüyoruz. Bu üç karakter dizide kardeşler. Dizinin Thomas Shelby'nin hikayesini konu aldığını söylesek çok yanlış bir tabir olmaz. Tamamen Thomas odaklı değil dizi fakat yine de dizideki hikaye ona biraz daha odaklı. Fakat bu olay yan karakterleri arka planda bırakmıyor. Bu üç karakter her ne kadar kardeş olsa da olaylara farklı açılardan yaklaşıp farklı tavırlar ortaya koyuyorlar. Hatta Arthur ve John genelde olaylara düşünerek yaklaşmıyorlar ve direk "saldıralım, parçalayalım" tavrını takınıyorlar. Thomas ise bu asi kardeşlerin başında ki lider olarak daha akılcı bir tavır takınıp aileyi bir arada tutuyor. Her ne kadar akılcı olsa da Thomas Shelby'nin tersi de aşırı derecede pis arkadaşlar. Aile reisi olmak kolay değil. Aile demişken bütün aile bu üç kardeşten ibaret değil. Kuzenler, halalar ve hatta uzak akrabalar bile bu aile kavramına dahil.

Peaky Blinders hakkında yazabileceğim anlatabileceğim birçok şey var. Belki başka bir yazıda senaryo, oyunculuklar ve işleniş açısından detaylı bir inceleme yapabilirim. Şimdilik hoşçakalın...

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63747.71
ETH 2543.33
USDT 1.00
SBD 2.66