Evde kayıt almak - Gitarlı mitarlı -1

in #steempress6 years ago


Herkese selam!

Bugün neyden bahsedeyim diye düşünürken yaptığım işten yola çıktım. Hali hazırda bu komün içerisinde evden çalışan ve evde aktif vakit geçiren, içerik üreten çok yoğun bir kitle mevcut. Bundan dolayı belki hevesli arkadaşlara da yardımcı olabilirim.

İlk olarak müzik yapacağımızı ve bunu videoya alacağımızı düşünüyorum. Ana ekipmanlarımız olarak gitarımızın, MIDI klavyemizin, monitörlerimizin, ses kartımızın ve kameramızın hali hazırda olduğunu varsayacağız.

Ben gitar olarak Shaman JPM standart kullanmaktayım. Epey nadir, özel üretim bir gitar. Kayıtları doğrudan alacağımız için manyetik seçimini doğru yapmalıyız. Bu yönde, benim gitarımın manyetikleri Lace Alumitone. Dijital frekanslara çok daha güzel cevap veriyor.

MIDI olarak uçuk bir alete ihtiyacımız yok diye düşünüyorum. Ben 49 tuşlu Nectar marka bir klavye kullanıyorum. Zaten esas alanım gitar olduğu için sadece belli başlı akorlar basabilmek ve ritm yazabilmek için kullanılacak.

Ses kartı, kamera ve monitör konusuna hiç girmeyeceğim. Ancak basit videolar çekeceğimizi varsayarsak uygun fiyatlı ekipmanlar yeterli. Sadece kamera konusunda dikkatli olmakta fayda var. Görsel sunum çok önemli. Ses kalitesi için harcayabileceğimiz binlerce lira zaten yok. Onları sponsorlarımızla edineceğiz. Hatta bu yönde kamera sayısını çoğaltıp video içerisindeki açı ve sahne sayısını arttırmanızı öneririm.

Bilgisayar olarak Macbook büyük bir şart. Çünkü hem Logic Pro X kullanacağız, hem de Final Cut Pro.

Bu bir yazı serisi olacak. Zamanla video içerikleriyle de destekleyeceğim. Doğru bağlantı tekniklerinden, kayıt programlarının nasıl kullanıldığına kadar farklı bilgilere değineceğim. Takipte kalın!


Posted from my blog with SteemPress : https://www.timeets.com/evde-kayit-almak-gitarli-mitarli-1/

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 63619.61
ETH 2698.75
USDT 1.00
SBD 2.59