Yatay Geçiş Yapmanın Püf Noktaları Nelerdir?

in #steempress6 years ago


 

Source


Kurumlar arası yatay geçiş yapmak göründüğü kadar kolay bir şey değil. İlk öncelikle ganonuz çok önemli. Benim gibi ortalamanın biraz altında ise çok zorlanıyorsanız. Hele de ücretli bir üniversite de okuyorsanız biraz daha zor.

İlk önce hedefinizi belirlemelisiniz; Şehir, üniversite, özel, devlet hangisini tercih edeceğinizi kesinlikle önceden seçin. Seçeceğiniz yelpazeyi oldukça büyük tutun. Örneğin ben şehir belirlememiştim yine aynı şekilde üniversitede belirlemedim fakat kaliteli özel üniversiteler ve devlet üniversiteleri olarak belirledim. Elde olmayan sebeplerden dolayı seçenekler gittikçe azalıyor. Örneğin bulunduğunuz üniversitenin kayıt yenileme tarihinden sonra başvurulanlar, açıklananlar, ücretleri uygun olmayan üniversiteler gibi çeşitlenerek çoğalıyor. Benim en başta yaklaşık olarak 60 tan fazla seçeneğim vardı ve şuan belki 30'a dahi tamamlanmayabilir.

Şahsen başvuru isteyenler, çok kısa bir başvuru süreci verenler, her şeyle karşılaşabilirsiniz. Hazırlıklı olmalısınız.



Source


1)Kontejan;

İlk olarak kontejanlara bakın. İlk zamanlarda çok yaşıyordum özellikle https://yoksis.yok.gov.tr/websitesiuygulamalari/ogrenci/index.zul açıklanmadan önce tam bir kabustu. Üniversitenin ve şehrin her şeyini araştırdıktan sonra oraya gitme ihtimalinizin dahi bulunmaması ne kadar da kötü...

2)Benimsenmişlik

Benim gibi ganonuz düşük ise normal şartlarda yatay geçiş yapmak çok zordur. Özellikle ülke veya şehir tarafından benimsenen üniversiteler için çok tercih yapılıyor bunlara dikkat etmelisiniz yoksa boşta kalabilirsiniz. Buna örnek olarak ege üniversitesi, sakarya üniversitesi, çukurova üniversitesi vb.



Source


3)Başvuru Tarihleri

Bazı üniversiteler hem şahsen başvuru isteyip hem de çok kısa bir başvuru süresi verebiliyor. Bunu sanırım uğraşmamak için yapıyorlar. Zaten yeterince öğrencimiz var diyerekten ve gelmeyin dermiş gibi...

4)Başvuru Yolları

Yukarıda da defalarca bahsettim şahsen, posta yoluyla hatta ve hatta fax ile başvuru çeşitleri var. Bunlara dikkat etmelisiniz bir çok üniversite posta ile başvuru kabul ediyor. Fax ile kabul eden bilmiyorum ama kabul etmeyenleri biliyorum. Şahsen başvuru isteyenler, çok sıkıntı olabilir. Yaşadığınız yere uzaklar ise benzine, mazota bu kadar zam gelmişken, ulaşım ücretleri çok pahalıya patlayabilir.

Size göre başka püf noktalar nelerdir?


Posted from my blog with SteemPress : https://queqtra.timeets.xyz/2018/07/27/yatay-gecis-yapmanin-puf-noktalari-nelerdir/

Sort:  

Teşekkürler, bugünde başvuru için Çanakkale ye geldim. Az kalsın yetisemiyordum ve başvuru yapamayacaktim. Çok tersliklerle karşılaştım😓

nereye geçeceksin?

Hayırlısı bakalim, daha çok nereye tutarsa olacak😅


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

This post has received a 4.94 % upvote from @boomerang.

Doğru diyorsunuz hocam dediğiniz gibi yatay geçiş çok zor bir süreç malesef. Özellikle üniversitelerde daha da zorlaştırılıyor.

Yaklaşık 15 uniden red yedim hala sonuç bekliyorum

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64344.02
ETH 3142.36
USDT 1.00
SBD 4.01