REVIEW: Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

in #steempress5 years ago


Breakpoint, ha? Ahem, Ghost Recon Wildlands este unul dintre cele mai bune sandbox-uri în care poți să-ți trăiești toate visele mil-sim. Alături de cel mult trei prieteni cu același mindset poți să o arzi cât de operator te ține imaginația.

Evident, ești ajutat de o colecție impresionantă de arme, un sistem gunsmith genial, o hartă colosală extrem de diversificată și o multitudine de vehicule sau piese speciale de echipament. Dacă nu ai tovarăși de joacă este la fel de bine, fiindcă coechipierii AI îndulcesc nițel singurătatea.

În capătul opus al spectrului Tom Clancy se află The Division 2, despre care v-am scris cu multă plăcere aici. The Division este un looter shooter online cu mecanici RPG simple, un oraș post-epidemic recreat cu fidelitate și povești meta suficient de bune încât să compenseze lipsa unui story decent.


Fața mea când joc Breakpoint.

Ei bine, Ghost Recon Breakpoint, cel mai nou titlu AAA din franciză este moștenitorul bolnav de consangvinitate care a luat tot ce era mai rău de la părinții cu sânge albastru și suferă de convulsii, cu spume la gură. Un produs care s-a prăbușit sub propria greutate și care beneficiază de merch mai valoros decât jocul - șapca oficială este fantastic de mișto!

Cum a ajuns Breakpoint să fie un dezastru always online cu mecanici loot defecte, buguri cât Casa Poporului și cel mai slab control al vehiculelor din istoria jocurilor open world? Hai că vă povestesc...

No, mă, Nomad! Ce-ai făcut?

Mărturisesc că am avut așteptări foarte mari de la Breakpoint. Wildlands a fost fain și a evoluat cu succes, grație suportului oferit de Ubisoft și comunității foarte active. Dintr-un joc bun s-a transformat într-un joc excelent, cu toate că a avut nevoie de vreo doi ani pentru asta.


Cu mânuțele astea două...

Însă Breakpoint este atât de corupt la nivel elementar, încât orice efort ar depune Ubi acum s-ar transforma în praf. Pur și simplu nu ai peste ce să construiești, căci baza lipsește cu desăvârșire. Interfața este contraintuitivă și greoaie, grafica pare mai slabă, vehiculele se manevrează precum niște cărămizi în dinți, iar mizeria oribilă de loot are parte de un irrumatio de la hoarda microtranzacțiilor.


Un gunsmith din care nu prea înțelegi nimic...

Totuși - T O T U Ș I - pe mine m-a prins. Știți de ce? Pentru că domnul Aidan este un animal ahtiat după orice joc care include un Heckler & Koch G36 sau G28, operatori cu tatuaje cu vulturi și îmbrăcăminte tactică 5.11. Nu mă pot abține, pur și simplu am un fix pe chestia asta. Or, Breakpoint, Wildlands și Division 2 livrează masiv pe partea asta.

La airsoft merg doar în weekend, așa că trag toate sucurile dintr-o colecție de jocuri cu tematică militară, peste care tronează tomclanciurile. Breakpoint e la coadă momentan...Păi pe bune, am ajuns să schimb armele și atașamentele după gear score? Am deschis 30 de milioane de cutii pe Auroa, noua locație insulară fictivă, ca să am un arsenal capabil să reziste în fața dronelor Sentinel.

FUBAR looter, FUBAR shooter?

Six Siege, The Division și Wildlands par venite dintr-o altă eră. De parcă Breakpoint a ajuns între timp în curtea unui dezvoltator pakistanez. Fac această comparație pentru că Pakistanul este renumit pentru piața de arme copiate, realizate artizanal. Așa se simte și noul Ghost Recon - ca și cum cineva a încercat să copieze titlul precedent.

Indiferent cât am explorat Auroa căutând cutii cu loot, nu m-am putut descotorosi de senzația că mă aflu pe o insulă artificială, plină de activități repetitive. Societatea corporatist-utopică aflată în proprietatea lui Jace Skell este un teren de joacă deloc organic, ce devine rapid plictisitor în ciuda geografiei diversificate.


VHS-2, singurul motiv pentru care îl mai joc.

Indiferent cât Jon Bernthal mi-ar băga Ubisoft pe gât, indiferent câți Wolves ultra-tehnologizați și câte microtranzacții, Breakpoint rămâne un epic fail. Vă jur că nu am reușit să rețin obeictivele misiunilor, fiindcă toate sunt identice: infiltrează-te acolo, descoperă aia (o persoană, un obiect) și intoarce-te la bază. Asta pentru că există un hub principal, exact ca în The Division 2.


El Punishero, capo de los mercenarios Los Lupos

Apoi misiunile secundare merg pe aceeași formulă, dar au un pin portocaliu în loc de galbenul principalelor. Zero efect strategic în ansamblu. Albastru te duce la diverse situații cu un climax reflectat în blueprint-uri de arme, gear mai bun (aliniat la scorul tău) ori accesorii. Formula aia clasică mizerabilă, de care m-am săturat până peste cap.


Apa face operatorul puternic! Consumați minimum 2l de apă zilnic!

Improvise. Adapt. Overcome.

Însă Ghost Recon Breakpoint face ceva foarte bine. Atât de bine, încât abia mă mai joc altceva, cu inima sfâșiată și plină de contradicții. Chinuit de loot, insultat de fizica vehiculelor și violat de microtranzacții, mă chinui să supraviețuiesc.


Prone camo, muddafuggas!

Breakpoint introduce peste suma de probleme o mecanică survival chiar faină. Acum ești nevoit să te hidratezi cu apă pe care o poți colecta din surse potabile (sau apă sărata dacă investești într-un filtru), trebuie să îți pansezi rănile, să te contopești cu mediul înconjurător folosind opțiunea prone camo și să aduni resurse crude pentru a produce rații în bivouac.

Bivouac-ul este tabăra ta temporară, un hub ad-hoc în co-op și punct de fast travel. Practic, aici poți face tot ce faci și în baza principală a rezistenței de pe Auroa - bază care mai mult încurcă și în care personajul tău adoptă cea mai bizară postură de scândură îmbălsămată.

Evident, acum ai opțiuni de dialog, fără impact în story. Sunt acolo doar pentru a simula libertatea de decizie - subminată mai apoi de un voice acting cel puțin slăbuț. Dar, să zicem că este un pas înainte pentru serie, dacă tot au băgat embrioni RPG în nucleul deja încărcat.


Și comori ale unor pirați.

Acțiunea jocului se desfășoară pe un grup de insule din Pacificul de Sud, probabil apropiate de Noua Zeelandă. Sunt fictive, dacă vă întrebați și sunt o utopie corporatistă plină de drone. Fiindcă acolo își desfășura Skell activitatea principală.

Când insula intră în radio silence, o echipă este trimisă să investigheze, dar lucrurile se duc dracului cât ai zice ”Ban assault rifles!”.

Așa că tu rămâi liber de contract și fără colegii AI, pentru că Ubisoft nu a mai introdus echipa de 3 camarazi controlați de computer, de teamă că asta ar reduce inițiativa de a juca co-op și de a cheltui bani pe tranzacții. Nu văd alt motiv. Cică o vor introduce pe parcurs...

Cu lancea mereu înainte

Nu am reținut mai nimic din poveste. Adică habar nu am de ce băiatul ăla din The Punisher a preluat controlul paradisului corporatist și de ce se folosește de mercenari ultra-tehnologizați și drone pentru a distruge omenirea sau ceva.

Nu am înțeles nici noul arbore de abilități, cu perk-uri și talente pasive, pentru că nu urmează o structură intuitivă. A trebuit să investesc puncte la nimereală, încercând să-mi dau seama cum îmi influențează în mod direct clasa. Pentru că în Breakpoint există clase acum: Assault, Panther, Field Medic și Sharpshooter. Panther este un operator bazat pe subtilitate, dacă nu v-ați prins - restul sunt auto-explicative.


Pune niște scuipat și trece.

În rest, toate bune și multă sănătate. Armele trag frumos, dar sunetul este sub așteptări. Adio oomph de Desert Tech HTI, iar armele de asalt sună toate cam la fel. Or, un H7K G36 nu sună ca un VHS sau CZ Bren. Deloc.

Momentan, în afară de SASG 12 eu nu am întâlnit alt model de shotgun. Mă întreb dacă nu cumva am ratat un blueprint sau o misiune secundară? O fi vreun glitch în cariera mea?

Oricum, eu am ales să joc solo Assault, progresând prin distrugerea deloc covert a inamicilor cu pistolul din dotare, bullpup și DMR. Apropo, acum ai un contor de stamina și poți rămâne fără dacă aluneci pe versantul unui munte, ca un sac de cartofi fără creier mic. Se va întâmpla foarte des asta, pe cuvânt de cercetaș!


Acest bullpup.

Voi mai face asta timp de câteva ore, până ce decid că mi-a ajuns și că timpul meu poate fi investit în The Division 2 și Wildlands. Sau Rainbow 6 Siege. Tomclanciuri care nu au fost realizate cu foamea în glandă și o mână legată la spate. Mulțumesc, Ubi, dar nu mulțumesc.

5,0

+conținut tactic licențiat

+poți bea apă din bălți

+am căzut ca un sac de cartofi de pe un munte

- toate chestiile care au făcut din Wildlands un sanbox fain lipsesc din Breakpoint

- Mai mult magazin decât joc

Testat pe: PC
Disponibil pe: PC, PS4, Xbox One
Gen: Tomclanci open-world
Producător: Ubisoft Paris
Distribuitor: Ubisoft
Data lansării: 4 octombrie 2019





Posted from my blog with SteemPress : https://nivelul2.ro/review-tom-clancys-ghost-recon-breakpoint/

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 59304.77
ETH 2534.68
USDT 1.00
SBD 2.41